Prowadzenie profilu firmy na Facebooku stało się już regułą. Bardzo wiele firm, które oferują swoje usługi czy sprzedaż w internecie zdecydowało się także na założenie swojego fanpage. Portal wychodzi na przeciw nie tylko użytkownikom, którzy pragną komunikacji między sobą, ale także przedsiębiorcom, którzy chcą rozreklamować swoją działalność. Czy wiesz, że reklamy na Facebooku nie są jedyną metodą spersonalizowanego dotarcia do potencjalnego klienta, a istnieją także narzędzia, które będą informowały Cię o szczegółach, jakie wykonali użytkownicy? Poznaj Facebook Pixel i przekonaj się, że warto go zainstalować!

Spis treści

Co to jest Facebook Pixel?

Pixel Facebook jest specjalnym kodem, który działa podobnie do narzędzi analitycznych. Zainstalowany na witrynie, z dużą precyzją śledzi ruchy oraz działania użytkowników wykonywanych na stronie. Pobiera on wszystkie dane, które mogą okazać się kluczowe w prowadzeniu kampanii i działań reklamowych. Dzięki tym informacjom będziesz mógł precyzyjnie ustawić reklamę na Facebooku dla interesującej Cię grupy docelowej.

Warto także wiedzieć, że kod monitoruje także zdarzenia na stronie, takie jak dodawanie produktów do koszyka czy klikanie w produkty.

Jak używać Pixela?

Kod można ustawić na tak zwane zdarzenia standardowe i niestandardowe. Te pierwsze to lista dziewięciu czynności, które wykonuje użytkownik odwiedzający Twoją stronę. Są one już ustawione automatycznie przez Facebooka.

Te drugie, czyli niestandardowe, mogą zostać ustawione samodzielnie przez osobę konfigurującą pixela.

Zdarzenia standardowe (lista)

  • Wyświetlania zawartości – użytkownik, który odwiedził Twoją stronę, wszedł na któryś sanding page;
  • wyszukiwanie;
  • przejście do kasy;
  • dodanie do koszyka;
  • dodanie do listy życzeń;
  • dodanie informacji o płatności/wpisanie danych;
  • dokonanie zakupu;
  • rejestracja w witrynie;
  • pozyskiwanie kontaktów.

Zdarzenia niestandardowe

Jeśli chcesz wykorzystać narzędzie na tyle maksymalnie, na ile się da, możesz zdecydować się na konfigurację ręczną, czyli śledzenie zdarzeń niestandardowych. Wtyczka posiada także swoją bazę, dzięki której możesz dodać działania, które chcesz obserwować. Są to:

  • Wartość wskazanej konwersji;
  • dane po produkcie: identyfikator, kod etc.;
  • liczba produktów dodawana do koszyka lub listy życzeń;
  • łańcuchy wyszukiwania;
  • statusy rejestracji.

Wykorzystanie tej opcji jest pomocne wówczas, gdy chcesz pogrupować lub sortować grupy docelowe w taki sposób, aby Twoja reklama okazała się dla każdej z nich jak najtrafniejsza.

Dlaczego warto posiadać zainstalowany Facebook Pixel?

Chcąc jak najlepiej trafić z reklamą do grupy odbiorców warto jest znać narzędzia, które pozwala w pewien sposób śledzić preferencje użytkowników. Piksel Facebooka umożliwia

kierowanie reklamy w sposób dokładny, nawet dla niestandardowej grupy odbiorców.

Zalety zainstalowania Facebook Pixel

  1. Dzięki pikselowi możesz śledzić różne interakcje w które wchodzą z Twoją witryną użytkownicy oraz konwersję. Warto również wiedzieć, że otrzymasz informację o ilości osób, które korzystały z telefonu komórkowego czy tabletu.
  2. Optymalizacja reklamy – pozyskane informacje możesz wykorzystać do stworzenia reklam, które idealnie wpasują się w potrzeby oraz oczekiwania grupy docelowej.
  3. Działania remarketingowe – dzięki dokładnemu zbieraniu danych, możesz skierować reklamę również do osób, które już skorzystały z zakupu Twoich produktów.
  4. Tworzenie grup odbiorców na podstawie danych – możesz stworzyć grupy odbiorców na podstawie zebranych danych np. polubień, odwiedzin czy osób o określonej płci lub zainteresowaniach.

Jak zainstalować Facebook Pixel?

Wykorzystując możliwości, które daje wykorzystanie kodu piksela Facebooka, masz szerokie możliwości marketingowe. Dzięki niemu możesz przecież śledzić wiele informacji, które dostarczają twoi klienci i osoby, które znalazły się na Twojej stronie internetowej.

Konfiguracja kodu:

  1. W swoim menadżerze reklam, który znajduje się na Twojej stronie na Facebooku przejdź do zakładki piksele.
  2. Stwórz piksel i nadaj mu nazwę.
  3. Aby umieścić kod także na swojej stronie internetowej, musisz mieć dostęp do jej plików. Skopiuj kod piksel, a następnie umieść go w nagłówku <head> na swojej stronie. Działanie bardzo przypomina instalację Google Analytics.
  4. W stopce swojej strony wstaw któryś z kodów śledzenia.
  5. Zweryfikuj kody – dzięki temu będziesz mógł polegać na danych, które będziesz czerpał z zainstalowanej wtyczki.