Aktualizacja artykułu: 05.01.2023
Media społecznościowe są nie od dziś silnym wsparciem marketingu online. Odgrywają bardzo ważną rolę w promocji biznesu. Zarówno dużych, małych jak i średnich przedsiębiorstw, a także działalności jednoosobowych. W obecnych latach coraz większą popularnością cieszy się LinkedIn. Nic w tym dziwnego, jest to bez wątpienia portal, który kładzie nacisk na nawiązywanie i utrzymywanie stałych relacji biznesowych. To idealne miejsce dla przedsiębiorców, którzy chcą poszerzać swoją sieć biznesową oraz sieć współpracowników, ale również doskonała przestrzeń do poszukiwania zarówno pracownika, jak i pracodawcy. W poniższym artykule odpowiemy sobie na ważne pytanie. Dlaczego nie tylko warto założyć profil na LinkedIn, ale przede wszystkim dlaczego dobrze jest zaprzyjaźnić się z tym narzędziem na dłużej? Przedstawiamy 7 najważniejszych powodów, dla których przedsiębiorcy z Polski, ale nie z całego świata pokochali LinkedIn. Być może i Ty, drogi czytelniku staniesz się aktywnym użytkownikiem tej wartościowej platformy.
Spis treści
Profil na LinkedIn – wsparcie marketingu online Twojej marki!
Według najnowszych danych LinkedIn jest platformą biznesową, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a co za tym idzie również szacunkiem przedsiębiorców z całego świata. To takie miejsce w sieci, które pozwala rozwinąć się firmom, gwarantuje jednocześnie promocję marki zarówno tej osobistej, jak i działalności całej firmy. Jest to również miejsce idealne do poszerzania kwalifikacji, poszukiwania intrygujących kursów, szkoleń, czy ofert współpracy, które gwarantują rozwój w danej przestrzeni i pozwalają nam iść dalej w konkretnej dziedzinie, która nas interesuje. Zanim jednak rozpoczniemy samą promocję musimy pamiętać i skupić się na odpowiednim przygotowaniu profilu firmowego lub też osobistego, przez który chcemy poszerzać sieć kontaktów w obrębie LinkedIna.
Podstawą, która przyciągnie czytelników / obserwujących nasz profil jest dobry opis działalności. Z pewnością nie ma co tworzyć bardzo długich opisów. Pamiętajmy, że czas to pieniądz i chcąc przyciągnąć innych przedsiębiorców skupmy się na najważniejszych aspektach swojej działalności. Przyciągnąć uwagę czytelnika nawet w kilku prostych zdaniach. Osoba która odwiedza nasz profil, przegląda naszą stronę – po przeczytaniu krótkiego opisu, naszej małej wizytówki jest przekonana, że to właśnie z nami chce nawiązać kontakt, a być może nawet jednorazową lub stałą współpracę. Dlatego też tworząc opis swojej działalności na stronie LinkedIn dobrze jest pisać językiem korzyści. Mile widziana jest kreatywność, pomysłowość. Promocja marki i przede wszystkim wezwanie do działania. Nie bez znaczenia jest również zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, na którym w pigułce zamieścimy informację czym się zajmujemy. Osoba, która spogląda na naszą grafikę zamieszczoną na stronie powinna od razu skojarzyć sobie mniej więcej czym zajmujemy się w życiu zawodowym. To pierwszy impuls do nawiązania kontaktu.
Dlaczego warto korzystać z LinkedIn? Co daje LinkedIn?
Dlaczego warto założyć profil na LinkedIn i regularnie z niego korzystać? Odpowiedzi jest tutaj wiele. Tak naprawdę zależy czego oczekujemy od tej platformy. Przede wszystkim LinkedIn, to idealne miejsce, gdzie możemy rozwijać swoją karierę i pokazać światu swoje umiejętności. To właśnie tutaj pojawiają się osoby, które są fachowcami w danych branżach. Przedsiębiorcy, którzy swojej pracy poświęcają wiele czasu, a ich działalność jest przede wszystkim pasją, sposobem na życie. LinkedIn daje możliwość poznania takich osób i nawiązania trwałych relacji biznesowych. Co więcej, nie musimy ograniczać się do danego regionu, czy nawet naszego kraju, ale możemy poszukiwać kontrahentów biznesowych praktycznie z całej Europy, a także z całego świata. Śmiało można użyć tutaj stwierdzenia, że dzięki LinkedIn świat biznesu stoi przed nami otworem. Warto nie zmarnować tej szansy i wykorzystać potencjał jaki daje to medium społecznościowe do wzmacniania swojej marki osobistej. LinkedIn pozwala na poszerzanie wiedzy oraz umożliwia dostęp do wszelkich nowinek branżowych, które pozwalają nam każdego dnia jeszcze bardziej się rozwijać.
Zaczynasz szukać pracy? LinkedIn sprawdzi się znakomicie
Warto tutaj wspomnieć, że LinkedIn jest idealnym miejscem dla osób, które poszukują pracy w swojej branży lub nawet dla tych, którzy chcą właśnie coś w swoim życiu zawodowym zmienić. Możemy tu wprost przebierać w atrakcyjnych „ofertach pracy”. Rekruterów na LinkedIn nie brakuje. Coraz więcej marek docenia potencjał i możliwości, jakie daje ta platforma i właśnie tutaj, na LinkedIn poszukuje idealnego pracownika. Około 90 mln użytkowników wyższego szczebla i około 63 mln decydentów. Rekruter działający na rzecz danej firmy może dzięki LinkedIn w kilka minut zapoznać się z profilem idealnego kandydata. Przeczytać o doświadczeniu danej osoby, czy jej dotychczasowych sukcesach. Dostarcza on szefowi informacje o kandydatach. Człowiek decyzyjny, często na podstawie zapoznania się z profilem kandydata podejmuje decyzje o zatrudnieniu. Wiele firm, tych dużych i małych prowadzi regularne rekrutacje na social media – zwraca uwagę na dane imię i nazwisko oraz historię zawodową konkretnego użytkownika platformy.
LinkedIn jako kopalnia talentów w danej branży
Szukasz prawdziwego „diamentu” w swojej branży? LinkedIn jest tą platformą społecznościową, gdzie na pewno znajdziesz eksperta w Twojej branży. Wielu właścicieli firm, którzy stawiają na rozwój biznesu, chcą pracować wyłącznie z ekspertami w swojej dziedzinie. Pomijają z marszu inne platformy, stawiają na „recruiter lite” i weryfikują wyłącznie użytkowników serwisu LinkedIn. Tutaj mają otwartą możliwość zdobywania sprawdzonej listy leadów, pozyskiwania klientów i przeglądania pełnego profilu zawodowego idealnego kandydata. Dobrym rozwiązaniem jest zoptymalizowanie swojego profilu w oparciu o odpowiednio dobrane słowa kluczowe i inwestycja w konto Premium. Każdy marketer, który udziela się na LinkedIn i zna plany Premium, mając dostęp do platfortmy w nieograniczony sposób wie doskonale, że taka inwestycja szybko się zwraca.
LinkedIn w Polsce. Słowem podsumowania. Dlaczego LinkedIn jest idealny do nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych i promocji swojego biznesu / własnej firmy?
Freelancerzy, osoby decyzyjne w firmach decydują się na założenie konta biznesowego LinkedIn. Dostęp do platformy, obecność na LinkedIn nawet w wersji podstawowej daje szansę na rozwój biznesu. Liczy się kreatywność, pomysłowość, odwaga, otwartość na innych przedsiębiorców. Nagle Twój profil osobowy na LinkedIn, czy też ten firmowy staje się rozpoznawalny. Na takim portalu społecznościowym jak LinkedIn liczy się też wartościowy content marketing. LinkedIn to największa skarbnica wiedzy biznesowej. Pozyskiwania kluczowych informacji w ważnych dla świata biznesu kwestiach. Można korzystać ze wspomnianej podstawowej wersji lub skorzystać z rocznej subskrypcji, która pozwala m.in używać najnowszej wersji Sales Nawigator i daje szansę monitorowania, kto odwiedza nasz profil.
Buduj zaufaną sieć kontaktów na LinkedIn – skorzystaj ze wsparcia ekspertów w social media!
Posiadasz konto na LinkedIn? Chcesz, aby Twoja marka cieszyła się popularnością? Polubimy.pl zagwarantuje widoczność i dobrą pozycję Twojego biznesu na LinkedIn. Pomożemy wysłać zaproszenie do odpowiedniej grupy zawodowej /grupy wiekowej, poszerzymy zasięgi Twoich postów. Jednym słowem Ty i Twój biznes zaczniecie rosnąć w siłę.