Aktualizacja artykułu: 05.01.2023

Media społecznościowe są nie od dziś silnym wsparciem marketingu online. Odgrywają bardzo ważną rolę w promocji biznesu. Zarówno dużych, małych jak i średnich przedsiębiorstw, a także działalności jednoosobowych. W obecnych latach coraz większą popularnością cieszy się LinkedIn. Nic w tym dziwnego, jest to bez wątpienia portal, który kładzie nacisk na nawiązywanie i utrzymywanie stałych relacji biznesowych. To idealne miejsce dla przedsiębiorców, którzy chcą poszerzać swoją sieć biznesową oraz sieć współpracowników, ale również doskonała przestrzeń do poszukiwania zarówno pracownika, jak i pracodawcy. W poniższym artykule odpowiemy sobie na ważne pytanie. Dlaczego nie tylko warto założyć profil na LinkedIn, ale przede wszystkim dlaczego dobrze jest zaprzyjaźnić się z tym narzędziem na dłużej? Przedstawiamy 7 najważniejszych powodów, dla których przedsiębiorcy z Polski, ale nie z całego świata pokochali LinkedIn. Być może i Ty, drogi czytelniku staniesz się aktywnym użytkownikiem tej wartościowej platformy.

Spis treści

Profil na LinkedIn – wsparcie marketingu online Twojej marki!

Według najnowszych danych LinkedIn jest platformą biznesową, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem, a co za tym idzie również szacunkiem przedsiębiorców z całego świata. To takie miejsce w sieci, które pozwala rozwinąć się firmom, gwarantuje jednocześnie promocję marki zarówno tej osobistej, jak i działalności całej firmy. Jest to również miejsce idealne do poszerzania kwalifikacji, poszukiwania intrygujących kursów, szkoleń, czy ofert współpracy, które gwarantują rozwój w danej przestrzeni i pozwalają nam iść dalej w konkretnej dziedzinie, która nas interesuje. Zanim jednak rozpoczniemy samą promocję musimy pamiętać i skupić się na odpowiednim przygotowaniu profilu firmowego lub też osobistego, przez który chcemy poszerzać sieć kontaktów w obrębie LinkedIna.

Podstawą, która przyciągnie czytelników / obserwujących nasz profil jest dobry opis działalności. Z pewnością nie ma co tworzyć bardzo długich opisów. Pamiętajmy, że czas to pieniądz i chcąc przyciągnąć innych przedsiębiorców skupmy się na najważniejszych aspektach swojej działalności. Przyciągnąć uwagę czytelnika nawet w kilku prostych zdaniach. Osoba która odwiedza nasz profil, przegląda naszą stronę – po przeczytaniu krótkiego opisu, naszej małej wizytówki jest przekonana, że to właśnie z nami chce nawiązać kontakt, a być może nawet jednorazową lub stałą współpracę. Dlatego też tworząc opis swojej działalności na stronie LinkedIn dobrze jest pisać językiem korzyści. Mile widziana jest kreatywność, pomysłowość. Promocja marki i przede wszystkim wezwanie do działania. Nie bez znaczenia jest również zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle, na którym w pigułce zamieścimy informację czym się zajmujemy. Osoba, która spogląda na naszą grafikę zamieszczoną na stronie powinna od razu skojarzyć sobie mniej więcej czym zajmujemy się w życiu zawodowym. To pierwszy impuls do nawiązania kontaktu.

Dlaczego warto korzystać z LinkedIn? Co daje LinkedIn?

Dlaczego warto założyć profil na LinkedIn i regularnie z niego korzystać? Odpowiedzi jest tutaj wiele. Tak naprawdę zależy czego oczekujemy od tej platformy. Przede wszystkim LinkedIn, to idealne miejsce, gdzie możemy rozwijać swoją karierę i pokazać światu swoje umiejętności. To właśnie tutaj pojawiają się osoby, które są fachowcami w danych branżach. Przedsiębiorcy, którzy swojej pracy poświęcają wiele czasu, a ich działalność jest przede wszystkim pasją, sposobem na życie. LinkedIn daje możliwość poznania takich osób i nawiązania trwałych relacji biznesowych. Co więcej, nie musimy ograniczać się do danego regionu, czy nawet naszego kraju, ale możemy poszukiwać kontrahentów biznesowych praktycznie z całej Europy, a także z całego świata. Śmiało można użyć tutaj stwierdzenia, że dzięki LinkedIn świat biznesu stoi przed nami otworem. Warto nie zmarnować tej szansy i wykorzystać potencjał jaki daje to medium społecznościowe do wzmacniania swojej marki osobistej. LinkedIn pozwala na poszerzanie wiedzy oraz umożliwia dostęp do wszelkich nowinek branżowych, które pozwalają nam każdego dnia jeszcze bardziej się rozwijać.

Zaczynasz szukać pracy? LinkedIn sprawdzi się znakomicie

Warto tutaj wspomnieć, że LinkedIn jest idealnym miejscem dla osób, które poszukują pracy w swojej branży lub nawet dla tych, którzy chcą właśnie coś w swoim życiu zawodowym zmienić. Możemy tu wprost przebierać w atrakcyjnych „ofertach pracy”. Rekruterów na LinkedIn nie brakuje. Coraz więcej marek docenia potencjał i możliwości, jakie daje ta platforma i właśnie tutaj, na LinkedIn poszukuje idealnego pracownika. Około 90 mln użytkowników wyższego szczebla i około 63 mln decydentów. Rekruter działający na rzecz danej firmy może dzięki LinkedIn w kilka minut zapoznać się z profilem idealnego kandydata. Przeczytać o doświadczeniu danej osoby, czy jej dotychczasowych sukcesach. Dostarcza on szefowi informacje o kandydatach. Człowiek decyzyjny, często na podstawie zapoznania się z profilem kandydata podejmuje decyzje o zatrudnieniu. Wiele firm, tych dużych i małych prowadzi regularne rekrutacje na social media – zwraca uwagę na dane imię i nazwisko oraz historię zawodową konkretnego użytkownika platformy.

Konto na LinkedIn – dlaczego warto zostać na tej platformie dłużej? Co daje użytkownikowi LinkedIn Premium?

Miejsce integracji profesjonalistów na rynku pracy

LinkedIn przyciąga największych fachowców w branży. Potwierdzają to najnowsze dane, które naprawdę robią wrażenie. LinkedIn to na ten moment platforma licząca ponad 630 mln użytkowników z przeszło 200 krajów, z czego 2,7 mln w Polsce. Coraz więcej polskich firm działa na LinkedIn, co oczywiście bardzo cieszy. Średnia liczba aktywnych użytkowników w miesiącu przekracza 303 mln, z czego 40% codziennie chociaż przez chwile zagląda na swój profil lub główną tablicę. Użytkownicy LinkedIn to osoby, którym zależy na rozwoju zawodowym. W większości to albo studenci w trakcie studiów albo osoby z wyższym wykształceniem, które doskonale wiedzą że aktywność w swojej branży pozwala dzisiaj rozwinąć skrzydła.

Obszar promocji i nawiązywania kontaktów w sektorze B2B

Wiele firm wie już, że LinkedIn to nieskończone morze możliwości promocji i reklamy marki. To pole do budowy wartościowych relacji z klientami, generowania ciepłych i gorących leadów sprzedażowych, promowanie własnej marki, budowania brand awareness. Wzmacniania pozycji lidera w swoim segmencie. Oczywiście, istnieje Facebook, Instagram, czy też Tik Tok. Jednak to właśnie na LinkedIn przedsiębiorcy nawiązują najtrwalsze i najbardziej korzystne biznesowe relacje z innymi przedsiębiorcami. ponad połowa ankietowanych potwierdza, że największy ruch w social media pochodzi właśnie z Linkedina. 40% ankietowanych potwierdza natomiast, że pozyskało klientów na tej platformie. Jest to za tym dowód na to, że LinkedIn jest świetny do rozwijania wszelkiego rodzaju działań marketingowych i sprzedażowych.

Źródło wartościowej wiedzy

Biorąc pod uwagę fakt, że LinkedIn jest profilem typowo biznesowym, taki również charakter mają treści zamieszczane przez użytkowników w obrębie tego portalu. Przedsiębiorcy mają potrzebę wzmacniania swojej marki osobistej, przekazywania istotnej wiedzy, czy też poszerzania swoich zasięgów. Zamieszczają w obrębie swoich stron wyłącznie wartościowe treści branżowe. Unikalny i nie da się ukryć specjalistyczny, zawężony charakter sprawia, że dany przedsiębiorca może trafić do odpowiedniej grupy docelowej. Każdy like pod treścią, każdy komentarz, czy też udostępnienie danej publikacji pozwala przedsiębiorcy poszerzać zasięgi a co za tym idzie informacja o jego działaniach dociera do większej ilości użytkowników LinkedIn.

Nieskończone możliwości targetowania

Na LinkedIn są obecni przedsiębiorcy działający w bardzo różnych branżach – takich jak chociażby: Finanse, Oprogramowanie i usługi IT, Rozrywka, Produkcja czy Transport i Logistyka. Jest to ogromny atut. Dlaczego? Możemy bezproblemowo i bardzo swobodnie targetować zamieszczone treści, czy też przekaz z jakim chcemy trafić do odbiorcy. Bez wątpienia ogromną wartością jest fakt, że nawet pracując w konkretnej branży poprzez poszerzanie zasięgów możemy trafić do odbiorcy, który być może nie jest do końca związany z profilem naszej firmy, ale być może zainspiruje nas lub też stanie się początkiem nowej drogi zawodowej, czy też inspirującej niebanalnej współpracy.

Platforma, która stawia na nieustanny rozwój funkcji i narzędzi

Twórcy serwisu każdego dnia dokładają wszelkich starań, aby rozwijać platformę i jeszcze bardziej ułatwiać oraz usprawniać korzystanie z niej. Na uwagę zasługują też również stałe funkcje, a również te które dopiero się pojawiają. Jednym z najpopularniejszych narzędzi Linkedina jest bez wątpienia Sales Navigator. Pozwala on na budowanie sieci kontaktów w obrębie swojej działalności, pozyskiwanie wartościowych leadów, grupowanie kontaktów i nawiązywanie relacji. Korzystając z Linkedina Premium, ale również tego w podstawowej formie mamy możliwość dzielenia się prezentacjami multimedialnymi, dokumentami, grafikami oraz plikami video za pomocą SlideShare; zdobywania wiedzy za sprawą LinkedIn Learning czy zatrudnienia dobrego wolnego strzelca „freelancera” poprzez ProFinder’a. Opcji jest naprawdę wiele i warto je wyszukiwać. Opłaca się być na bieżąco z tym, co oferuje LinkedIn. To medium niesie wartość nie tylko użytkownikom, którzy inwestują w Premium.

LinkedIn i jego silna pozycja w wyszukiwarce Google

Warto zaznaczyć, że LinkedIn ma bardzo silną pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego też musimy zakładając profil na tej platformie zwracać szczególną uwagę na to, co umieszczamy. Goście Twojej strony muszą mieć pewność, że wchodzą na stronę profesjonalisty, który ma bogate doświadczenie i portfolio. Nie ma tu mowy o przypadkowych treściach. Przekaz musi być klarowny, spójny, dopasowany do odbiorcy. To Twoja wizytówka, to Twoje miejsce, gdzie możesz pokazać, co robisz i jak.

LinkedIn jako kopalnia talentów w danej branży

Szukasz prawdziwego „diamentu” w swojej branży? LinkedIn jest tą platformą społecznościową, gdzie na pewno znajdziesz eksperta w Twojej branży. Wielu właścicieli firm, którzy stawiają na rozwój biznesu, chcą pracować wyłącznie z ekspertami w swojej dziedzinie. Pomijają z marszu inne platformy, stawiają na „recruiter lite” i weryfikują wyłącznie użytkowników serwisu LinkedIn. Tutaj mają otwartą możliwość zdobywania sprawdzonej listy leadów, pozyskiwania klientów i przeglądania pełnego profilu zawodowego idealnego kandydata. Dobrym rozwiązaniem jest zoptymalizowanie swojego profilu w oparciu o odpowiednio dobrane słowa kluczowe i inwestycja w konto Premium. Każdy marketer, który udziela się na LinkedIn i zna plany Premium, mając dostęp do platfortmy w nieograniczony sposób wie doskonale, że taka inwestycja szybko się zwraca.

LinkedIn w Polsce. Słowem podsumowania. Dlaczego LinkedIn jest idealny do nawiązywania kontaktów zawodowo-biznesowych i promocji swojego biznesu / własnej firmy?

Freelancerzy, osoby decyzyjne w firmach decydują się na założenie konta biznesowego LinkedIn. Dostęp do platformy, obecność na LinkedIn nawet w wersji podstawowej daje szansę na rozwój biznesu. Liczy się kreatywność, pomysłowość, odwaga, otwartość na innych przedsiębiorców. Nagle Twój profil osobowy na LinkedIn, czy też ten firmowy staje się rozpoznawalny. Na takim portalu społecznościowym jak LinkedIn liczy się też wartościowy content marketing. LinkedIn to największa skarbnica wiedzy biznesowej. Pozyskiwania kluczowych informacji w ważnych dla świata biznesu kwestiach. Można korzystać ze wspomnianej podstawowej wersji lub skorzystać z rocznej subskrypcji, która pozwala m.in używać najnowszej wersji Sales Nawigator i daje szansę monitorowania, kto odwiedza nasz profil.

Buduj zaufaną sieć kontaktów na LinkedIn – skorzystaj ze wsparcia ekspertów w social media!

Posiadasz konto na LinkedIn? Chcesz, aby Twoja marka cieszyła się popularnością? Polubimy.pl zagwarantuje widoczność i dobrą pozycję Twojego biznesu na LinkedIn. Pomożemy wysłać zaproszenie do odpowiedniej grupy zawodowej /grupy wiekowej, poszerzymy zasięgi Twoich postów. Jednym słowem Ty i Twój biznes zaczniecie rosnąć w siłę.