Prowadząc biznes zapewne niejednokrotnie spotykasz się z opiniami. Polecenia czy negatywne opinie napisane przez klientów to teraz istotne źródło informacji. Idąc do jakiegokolwiek nieznanego miejsca czy chcąc skorzystać z usług reklamujących się firm, większość z nas sprawdza także sekcję z opiniami. Chcesz wyprowadzić internetowe opinie firmy na prostą? A może borykasz się z nieetycznymi działaniami konkurencji? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jakie to ważne.

Spis treści

Dlaczego opinie na Facebooku są istotne?

W czasie pandemii i rosnącej inflacji większość prosperujących firm przeniosła swoją działalność do Internetu. Zamknięte sklepy, utrudnione warunki sprzedaży, restrykcje rządowe – to czynniki, które wpłynęły na zdecydowaną większość przedsiębiorców. Teraz, jak nigdy dotąd na profilach społecznościowych potrzebne są nowe pozytywne opinie, a zwłaszcza ich regularne pozyskiwanie, aby były możliwie najświeższe.

Większość osób chcąc skorzystać z usług firmy sprawdza jej opinie właśnie w Internecie, np. na Facebooku. Ta ogromna platforma społecznościowa otwiera świat dla przedsiębiorców. Przeciętny Polak spędza w sieci około czterech godzin dziennie. Wykorzystując tę wiedzę warto zadbać, aby Twoi klienci regularnie wystawiali recenzje na fb. Niebawem poinformujemy o rewelacyjnym narzędziu, dzięki któremu będziesz mógł zachęcać swoich Klientów do umieszczania opinii na Twoim profilu, a to z pewnością przyniesie Ci wiele nowych opinii. Już teraz zapisz się do newslettera, aby otrzymać informację jak tylko narzędzie to będzie gotowe do pracy.

Korzyści z posiadania opinii na facebooku

  • Zwiększenie zaufania – chyba każdy woli wybrać zaufaną firmę – tę z polecenia. Opinie to jeden z najważniejszych elementów, które decydują o wyborze przez klienta Twoich usług. Dbając o ich regularne zdobywanie, poszerzasz szansę na nową sprzedaż.
  • Polecanie – wiele osób, które skorzysta z Twoich usług poleci je znajomym. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że po przeczytaniu pochlebnych opinii, liczba kupujących będzie się sukcesywnie zwiększała.
  • Promowanie – Facebook, dzięki specjalnym algorytmom promuje miejsca i usługi. Na podstawie wyszukiwania i preferencji może proponować miejsca i strony do zaobserwowania. Oczywiście im większa ilość pozytywnych opinii i wyższa ocena ogólna, tym większa szansa na wyświetlenie takiej strony w proponowanych.
  • Zabezpieczenie – dzięki zadbaniu o dobre opinie na fb, zabezpieczasz swoją działalność przed hejterskimi wpisami i nieuczciwą konkurencją. Nawet jeśli pojawi się kilka negatywnych opinii, te pozytywne będą wciąż w takiej ilości, że ocena ogólna będzie nadal bardzo wysoka.
  • Zyski – jeśli Facebook będzie promował Twoją stronę i działalność, przełoży się to na większą liczbę klientów, a co za tym idzie – większe obroty i większe zyski.

Jeśli chcesz zabezpieczyć swoją firmę i stronę na Facebooku, jednocześnie rozwijając swój potencjał i zdobywając nowych klientów kup promowanie strony na Facebooku! Wszystkie powyższe korzyści mogą być zdobyte przez Ciebie, wystarczy tylko dbać o ruch na fanpage i prezentowanie ciekawych treści.

Dlaczego warto zatroszczyć się o nowe opinie na fb?

Dbając o stały przypływ facebookowych recenzji oszczędzasz pieniądze na marketing szeptany i czas na znalezienie rzetelnego podmiotu realizującego tego typu usługi. Jak zapewne wiesz, przy prowadzeniu działalności czasu zawsze brakuje. Dlatego czerpiąc wiedzę z bloga polubimy.pl i stosując ją w praktyce, Twoje wysiłki z pewnością nie pójdą na marne.

Reklamy na Facebooku mają nadal dużą siłę przebicia i jako przedsiębiorca prowadzący fanpage, pewnie nieraz z nich korzystałeś. Siła reklam fb wiąże się przede wszystkim z przeniesieniem życia w coraz większym stopniu do Internetu. Potencjalny klient, który zainteresuje się reklamą, z pewnością sprawdzi jakie masz opinie. Dlatego jeśli chcesz mieć pewność, że grono klientów będzie stale rosnąć, to zadbaj o to, by opinie były regularnie dodawane przez klientów na fanpage’u.

Oprócz pozytywnych opinii są jeszcze te negatywne, płynące od niezadowolonych klientów. Niestety wielu negatywnych opinii na Facebooku nie da się usunąć, ale nie jest to niemożliwe. Jednym z działań, jakie możesz podjąć to zgłoszenie do usunięcia negatywnej opinii. Jednak jeśli recenzja ta jest konstruktywna (nie czysto hejterska), to nie spodziewaj się, że portal ją usunie. Dlatego, jeśli zmagasz się z nieprzychylnymi opiniami, być może nawet od nieuczciwej konkurencji, to tym bardziej powinieneś dbać o zdobywanie nowych opinii. Korzystając z wiedzy zawartej na naszym blogu o social media możesz być pewien, że skutecznie sobie z tym poradzisz.