Mody w przekazie social mediów mijają, trendy w internecie się zmieniają, a Facebook wciąż jest prekursorem na rynku mediów społecznościowych. Kluczem jego sukcesu jest przede wszystkim jego wielowymiarowość oraz  duża liczba użytkowników.  Z tego też powodu sporo przedsiębiorców decyduje się na promocję swojej marki właśnie korzystając z tej platformy. Jak wypromować firmę na Facebooku?  Z jakich przydatnych funkcji warto korzystać?

Spis treści

Facebook – profil firmowy. Jak prowadzić i co publikować na firmowym Fanpage?

Jak prowadzisz profil na Facebooku, aby przeciągnąć jak najwięcej obserwujących, a co za tym idzie być może i pytania klientów?

  • publikuj treści ważne dla twojej grupy docelowej. Bądź na bieżąco w kwestii wszelkich trendów, zmian które pojawiają się w obrębie branży, w której się poruszasz. To stawia Cię w pozycji eksperta i wzmacnia też zaufanie Twoich konsumentów,
  • zatroszcz się o regularność. Nieważne, czy będziesz publikować dwa razy w tygodniu, czy cztery razy w tygodniu.  Priorytetowa jest regularność.  Ona przyciąga, ale też poszerza zasięgi,
  • pamiętaj, liczy się jakość, a nie ilość. Lepiej opublikować dwa posty w tygodniu.  Z krwistym i intrygującym contentem oraz odpowiednią i przyciągającą wzrok, niebanalną grafiką, a nie spamować Facebooka bylejakością. Możesz wierzyć lub nie, ale użytkownicy Facebooka docenią każdy post, który będzie wartościowy i merytoryczny. Im wyższa jakość posta, tym też lepsze wyniki w wyszukiwarce oraz przychylność algorytmu,
  • pokaż swoim obserwującym, że są dla Ciebie ważni. Publikuj zaangażowane treści, motywuj do rozmowy, zadawaj pytania, co Twoi odbiorcy myślą na dany temat.

Firma na Facebooku – jak budować zaufaną społeczność?

Wbrew pozorom sprzedaż nie powinna być głównym celem i motorem napędowym prowadzenia profilu na Facebooku. Podstawą powinna być chęć budowania stałej i zaufanej społeczności wokół swojej marki. Staranie się o zdobycie zaufania klienta, który będzie się identyfikował z marką i pozostanie jej wierny. Posty w obrębie strony na Facebooku, to nie wszystko.  Wielu przedsiębiorców idzie o krok dalej i chcąc budować silną społeczność, tworzy grupy tematyczne, gdzie klienci danego sklepu, czy też danej firmy mogą dzielić się swoimi spostrzeżeniami, opiniami. Każda taka grupa buduje więź, ale również jest doskonałym nośnikiem i informacji dla przedsiębiorcy, czego potrzebuje jego odbiorca i jakie mają oczekiwania.

Dlaczego grupa tematyczna na Facebooku to dobry pomysł?

  • wzmocnienie pozycji eksperta w swojej dziedzinie – poprzez grupę możemy nie tylko nawiązywać relacje, budować społeczność, ale też dzielić się swoją opinią na tematy branżowe. Co znacznie wzmacnia pozycje eksperta,
  • jest to sposób na pozyskiwanie informacji o potrzebach odbiorców. W ramach grupy możemy zadawać pytania lub po prostu obserwować zachowania poszczególnych członków grupy i analizować, jakie są potrzeby naszego odbiorcy.

Czego oczekuje użytkownik Facebooka… czyli czym przyciągnąć nowe osoby na stronę na Facebooku?

Gwarantujemy, że w dzisiejszych czasach użytkownik Facebooka oczekuje jakości, jakości i jeszcze raz jakości… Niezbędna jest również dobra komunikacja z klientem. Budowanie partnerskiej relacji, na długi czas.

Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się, jak prowadzić firmowy profil, aby odnieść sukces? Chętnie podpowiemy i porozmawiamy  o tym jak komunikować się z klientami Twojej marki w sieci.