Media oferują dziś wiele możliwości promocji marki. Możemy inwestować w płatne kampanie reklamowe, publikować angażujące posty – wreszcie możemy zakładać grupy wewnątrz, których będziemy angażować naszą społeczność, jednocześnie wciąż ją poszerzając i rozwijając. Specjaliści, którzy znają dobrze social media mówią spójnym głosem – grupy na Facebooku to doskonały sposób budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w Internecie. To również szansa na ciągły dostęp do wiedzy i branżowych newsów. Jak praktycznie grupa na Facebooku wspiera promocję marki? Jak odpowiednio prowadzić taką grupę i jak tworzyć wartościowy content? Przeczytajcie!

Spis treści

Dlaczego warto założyć grupę na Facebooku?

Zastanawiasz się, czy Twoja marka potrzebuje grupy na Facebooku, aby przyciągać do siebie większą ilość obserwujących, a co za tym idzie odbiorców, klientów Twoich towarów i usług? Odpowiedź jest jedna – tak warto! Nawet, jeśli grupa nie będzie nam służyła do bezpośredniej sprzedaży naszych usług, czy też reklamowania naszych nowych produktów, z pewnością ociepli wizerunek naszej firmy. Dzisiaj konsumenci są bardzo wymagający. Konkurencja jest duża. Konsumenci zwracają dużą uwagę na to od kogo kupują dany produkt, czy też zamawiają usługę. Internauta widząc, że administrujemy stroną na Facebooku i mamy grupę facebookową nabiera pewności, że jesteśmy prawdziwymi fachowcami w swojej dziedzinie. Jest to również dla niego znak, że jesteśmy w przedsiębiorcą, któremu zależy na dobrych relacjach ze swoimi odbiorcami i współpracownikami. Poza tym grupa FB jest okazją do poszerzania wiedzy branżowej oraz zdobywania nowych informacji. Wszyscy użytkownicy grupy mogą nauczyć się czegoś od siebie, dowiedzieć się o interesujący zmianach w konkretnej dziedzinie. Czasami bywa tak, że trwała relacja z klientem zaczyna się właśnie od jego aktywnego udziału na grupie.

Członkowie grupy na Fb – kim są?

Kim zatem są członkowie grup na Facebooku? Po części na to pytanie odpowiedzieliśmy sobie już w powyższym akapicie. Moderatorem, administratorem grupy jest często właściciel konkretnego profilu na Facebooku. Analogicznie rzecz biorąc członkami grupy, która została stworzona przez właściciela danej firmy są klienci konkretnego przedsiębiorstwa. Mówiąc krótko osoby, które interesują się daną branżą i wszystkim co jest z nią związane. Nierzadko jednak do grup facebookowych zapisują się osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę w danej dziedzinie. Przymierzają się do skorzystania z konkretnej usługi lub nawet sami chcą wykonywać konkretny zawód. Szukają źródeł rozwoju, wartościowych i przede wszystkim prawdziwych informacji ze świata biznesu, chcą poszerzać swoje kompetencje.

Tworzenie grupy na Facebooku – jak to zrobić?

Zdecydowałeś się na założenie grupy na Facebooku. Zastanawiasz się jak ją odpowiednio moderować. Przede wszystkim musisz zacząć od tworzenia regulaminu i zasad, które będą panowały na grupie. Proces tworzenia grupy na Facebooku nie należy do specjalnie wymagających. Przechodzimy przez formularz, wypełniając poszczególne pola. Ważne są zasady prywatności. Zasady bezpieczeństwa. Warto też stworzyć regulamin grupy, gdzie umieścimy wszystkie niezbędne informacje, jakiego typu posty mogą pojawiać się u nas, w obrębie grupy. Członkowie muszą mieć jasną informacje o zasadach kultury i wzajemnego szacunku panujących na grupie. Zakładając grupę zadaj sobie też pytanie, czy chcesz, aby była to grupa publiczna, czy też prywatna? Jaki status jej nadajesz?

Jak prowadzić grupę na Facebooku i angażować jej członków?

Powiedzieliśmy sobie powyżej o jakże ważnych zasadach kultury na grupie. Tak naprawdę, jeśli chcesz mieć grupę cieszącą się popularnością musisz poświęcić jej czas lub też oddelegować zadania. Co jest ważne w prowadzeniu grup facebookowych?

  • dbaj nad jakością publikowanych treści, dokładnie weryfikuj każdy post, który ma się pojawić na grupie. Rzetelna moderacja to podstawa! Przesiewaj profile osób, osoby chcące dołączyć do grupy – warto! Dzięki temu członkowie grupy będą postrzegali Twoje miejsce jak naprawdę wartościowe źródło wiedzy, branżowego wsparcia – bez zbędnego spamu,
  • „nie ściągaj nogi z gazu” – twórz regularnie wartościowy content. Bądź częścią grupy. Moderatorem, ale też partnerem, który chce coś dawać, ale przy tym też czerpiąc od innych.

Jak promować grupę na Fb i zwiększać zasięgi?

Tworzysz treści w obrębie swojej grupy. Świetnie! Warto mieć jednak solidny plan marketingowy i zwiększać liczbę osób, która będzie zainteresowana Twoją branżą, Twoją grupą, wreszcie twoją działalnością. Jakie działania możesz podjąć? Przedstawiamy kilka pomysłów.

  • Zacznij prowadzić dyskusje, którymi członkowie grupy zechcą się dzielić dalej. Zwiększysz tym zasięgi organiczne, trafisz do nowej grupy ludzi.
  • Określ target, do którego chcesz trafić. Kim jest użytkownik Facebooka, który może być zainteresowany naszą działalnością, profilem firmowym, contentem znajdującym się na grupie? Określ cechy swojej grupy docelowej i zastanów się, gdzie możesz ją znaleźć? Publikacje na innych grupach. Publikacje na forach. Informowanie o istnieniu grupy poprzez dodawanie komentarzy w innych dyskusjach.
  • Bądź kreatywny. Zacznij od intrygującej, oryginalnej nazwy grupy – tak przyciągniesz ludzi do grupy, którzy zostaną z Tobą na dłużej.

Grupy na Facebooku – podsumowanie…

Coraz więcej firm decyduje się na poszerzanie działań marketingowych. Również i Ty możesz wykorzystać potencjał mediów społecznościowych i stworzyć grupę, która będzie wnosiła do branży konkretną wartość. Podoba ci się ten pomysł, ale nie masz czasu, aby zająć się utworzeniem grupy? Zostaw to nam! Trafimy do odpowiedniej grupy odbiorców. Zadbamy o odpowiedni content.