Moderatorzy, administratorzy profili na Facebooku, Instagramie, Twitterze – czy mówiąc ogólnie w mediach społecznościowych cały czas poszukują nowych sposobów dotarcia do potencjalnego klienta i generowania ciepłych i gorących leadów. Pragnął wzmocnić marketing firmy i trafić do nowego użytkownika. Doskonałym sposobem znajdywania właściwej grupy docelowej jest hasztag. Jak go prawidłowo użyć? Jak go wpisywać? Jaką frazę oznaczyć? Gdzie i w jakiej częstotliwości oznaczać tagi, aby wyszukać nowe osoby, które będą obserwować nasz profil? Przeczytajcie!
Spis treści
Hashtag – czym jest? Krótka historia
Jak używać hashtagów w mediach społecznościowych? Zanim odpowiemy sobie na to pytanie należy zapytać, czym jest hashtag. Mówiąc najkrócej jak się da – hasztag to słowo kluczowe, fraza kluczowa poprzedzona charakterystyczną kratką #, która grupuje nam tematycznie content, przekaz, wartość merytoryczną posta na Facebooku.
Na początku hashtagi używane i wpisywane były wyłącznie w branży programistycznej i graficznej. Popularne hashtagi dotyczyły przekazu, kodowania i segregowania danych w IT. Tej tematyki dotyczyły najpopularniejsze hashtagi. Z czasem jednak dotarły one również na platformę Facebook, czy też ogólnie na social media. Zaobserwowano, że warto wpisać hasztagi przy postach, przed tym jak zaczniemy je publikować. Dzięki temu dotrą do nas internauci, którzy nie są fanami naszej strony – będą mogli nasz wyszukać i sprawdzić po frazie wpisanej przez nas.
Hashtagi na fb – jak używać ich w poście?
Przejdźmy zatem do konkretów. Jak używać hashtagów w swoich postach? Jak zamieścić znacznik, aby ułatwić użytkownikom wyszukiwanie postów o tematyce, którą my poruszamy na fanpage’u? Jak ich możesz użyć? Przedstawiamy najważniejsze zasady:
- Hashtagi wpisujemy łącznie łącznie, bez spacji. Jest to jeden ciąg znaków, który zapewni tobie większy zasięg. Przykłady: #RestauracjaPolska, #AgencjaInteraktywna #FirmaMarketingowa,
- Hashtag może zawierać liczby – nie mogą pojawić się jednak znaki specjalne i interpunkcyjne np. $ lub &,
- Hashtag zawsze zaczyna się od znaku # (hashu).
Jaka jest dopuszczalna ilość hasztagów w poście? Ogólnie zasady stosowania hashtagów na Fb mówią, że maksymalnie dziesięć, a najlepiej około pięciu. Odmiennie sprawa wygląda w przypadku Instagrama. Tutaj można śmiało powiedzieć, że portal ten opiera się właśnie na hastagach i to na nich buduje się zasięgi. Przez nie możemy rekomendować swoje produkty i usługi lub też dołączać inne osoby lub marki do naszych postów, treści.
Jak hashtagi wspierają plan marketingowy i zwiększają zasięgi?
Warto używać hasztagów w swoim przekazie social media. Dlaczego?
- pozwalają porządkować treści na platformach społecznościowych,
- zwiększają szanse na łatwe znalezienie Twoich postów, a co za tym idzie na zwrócenie uwagi użytkowników Facebooka, nowych odbiorców Twojego przekazu,
- obserwatorzy Twojego profilu mają uproszczone znalezienie twoich postów i stron,
- hashtagi i kliknięcie w nie pozwala analizować, weryfikować nowe trendy branżowe, których wspomina się w social media. Może to być znakomita inspiracja dla naszego contentu,
- hashtag jako wsparcie w procesie budowania relacji z konsumentem.
Chcesz, aby jak najwięcej osób mogło usłyszeć/ dowiedzieć się o twojej działalności? Chętnie pomożemy Tobie w promocji marki i działaniach marketingowych. Wesprzemy prowadzenie Twojego biznesu poprzez kompleksowe działania w Twoich mediach społecznościowych.