Pisanie postów i tworzenie wpisów jest już bardzo popularną praktyką i bardzo często właśnie w ten sposób dowiadujemy się różnych wydarzeniach. Oczywiście nie sztuką jest napisać post. Kluczem do sukcesu jest to, aby był czytany.
Dotarcie z informacją do jak największej liczby osób to, misja wielu firm i agencji marketingowych.
Dzisiaj posty tworzone są także w celach sprzedażowych. Niektóre wpisy jednak będą chętniej i częściej czytane od innych. Dlaczego tak się dzieje, jak promować posty i co skłania użytkowników do do większej aktywności pod wpisami?
Jak napisać post, by przeczytano go do końca?
Nie jest tajemnicą, że ludzie niewiele czytają. Statystycznie każdego roku każdy Polak czyta coraz mniej książek. Trudno nie zauważyć powiązania – duża ilość social mediów, “zjadaczy czasu” i mało kto znajduje czas jeszcze na książki.
Niektóre badania sugerują także, że coraz mniej osób czyta krótkie wpisy w internecie. Najpierw oglądane są obrazki, a ewentualnie potem czytana jest treść. Co więc robić, by została ona przeczytana do końca i ze zrozumieniem?
- Pisanie na Facebooka – tworzenie treści reklamowych lub informacyjnych na facebooka jest coraz trudniejsze, zważywszy na coraz więcej możliwości tej aplikacji. Jeśli chcesz, aby treść, którą przygotowałeś trafiła do docelowej grupy odbiorców, musisz zadbać o odpowiednią grafikę. Być może jest to banalne, ale odpowiednio wykonana grafika będzie przyciągała wzrok oraz zachęci do przeczytania treści powyżej. Jeśli posiadasz stronę, którą chciałbyś zareklamować, koniecznie dodaj do niej link!
Jeśli zdjęcie lub grafika będą odpowiednio przygotowane, to większość osób, które ją zauważyło wróci do treści. Tekst powinien być zwięzły, nie dłuższy niż 500 znaków. Dodatkowo, ważne informacje może oznaczyć odpowiednimi emotkami. Używanie emoji jest także dodaniem kolorów i zainteresowanie czytelników treścią – przestaje być ona jednolita.
Jeśli tekst ma zachęcić czytelników do wykonania działań (wejście w link, kliknięcie w “lubię to”) koniecznie napisz o tym, dodając przycisk, zdanie Call to Action.
- Posty na Instagram – posty na instagram MUSZĄ zawierać zdjęcie, a treść jest drugorzędna. Należy pamiętać, że do zdjęcia trzeba dodać odpowiednie hashtagi, które umieszczą zdjęcie w odpowiednich albumach. Jeśli zainteresowanie zdjęciem będzie duże i zbierze ono wiele lajków, algorytmy instagrama wyłapią to, automatycznie promując Twój wpis. W tej aplikacji również warto mieć na uwadze jakość zdjęcia czy filmu. Bo to właśnie te odgrywają kluczową rolę w zachęcaniu użytkowników do obserwacji czy czytania postu.
- Posty na Twitter – w przypadku twittera wpisy mają ograniczoną liczbę znaków. Dlatego treść musi być zwięzła. Pisząc wpis na twitter warto używać hashtagów, nawet w środku zdania np.
#prezydent pojechał do #Ukraina na spotkanie z…
Dzięki temu użytkownicy będą mogli szybko znaleźć Twój post po tematach. Ciekawym zwróceniem uwagi na wpis jest dodanie gifu czy zdjęcia. Jest to podobne do postów na Facebooku – to właśnie te drobne rzeczy zwracają największą uwagę.
Podsumowanie
Tworząc wpisy na social media, należy pamiętać, aby kierować się pewnymi zasadami. Dzięki temu szanse, że post będzie chętniej czytany, udostępniany i użytkownicy będą się chętniej wypowiadać, bardzo wzrastają.
Social media – do wyboru do koloru
Dziś wybór aplikacji do kontaktowania się z innymi użytkownikami jest ogromna. Choć każda z nich jest w jakiś sposób wyjątkowa i skupia się na innym celu, to łączy je wspólna nazwa – social media.
W zależności od tego jaki typ profilu chcemy prowadzić i na jakiego rodzaju aktywności zależy nam najbardziej, możemy skupić się na korzystaniu z jednej aplikacji. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by być aktywnym w wielu z nich.
Poniżej znajdziesz charakterystykę najpopularniejszych social mediów, które z łatwością możesz zainstalować w swoim smartfonie:
Dodane zdjęcia można uzupełnić opisem, a koniecznie hashtagami. Dzięki poprawnemu ich użyciu inni użytkownicy sieci będą mogli z powodzeniem odnaleźć zdjęcie w temacie, który ich interesuje.
Warto także swój profil utrzymać w jednej tematyce np. gotowanie, lifestyle, sport. Dzięki temu większość obserwujących będzie uważała Cię za swojego rodzaju eksperta w dziedzinie, którą wybrałeś. Korzystanie z instagrama, jako osoba prywatna jest także możliwością do zyskania ofert pracy, jako influencer. Znane firmy wyszukują po hashtagach osoby, które odpowiadają za promocję produktów właśnie na swoim osobistym profilu.
Jeśli prowadzisz firmę to świetnym sposobem, by powiedzieć o niej światu, może okazać się założenie strony na portalu. Bardzo wiele osób wyszukuje usług czy firm na facebooku. Dlatego też tak ważne jest by promować swoją działalność z pomocą social mediów.