Wielokrotnie widziałeś, jak na fejsbukowej tablicy Twoich znajomych pojawia się status wezmę udział. Zastanów się więc chwilę. Skoro widzisz to Ty, to także i inni znajomi Twojego znajomego. Tworzy się spora liczba, prawda? Choć stworzenie wydarzenia samo w sobie trudne nie jest, to zachęcenie pokaźnej liczby osób – już tak. Dlaczego?
Spis treści
Wydarzenie na Facebooku
Na sukces, czyli odzew; “weźmiemy udział” składa się kilka czynników. Choć nie jest to oczywiste istotną rolę gra grafika, sposób przekazania informacji o wydarzeniu. Chcesz stworzyć wydarzenie, ale nie wiesz, jak się do tego poprawnie zabrać? A może już zrobiłeś pierwsze kroki i brakuje Ci odzewu? Ten artykuł jest dla Ciebie. Dzięki niemu dowiesz się, jak utworzyć wydarzenie oraz co zrobić, by zachęcić innych użytkowników do wzięcia w nim udziału.
Tworzenie wydarzenia – złote rady
Zapewne zauważyłeś, że tworzone wydarzenia dzielą się na te “poważne” i żartobliwe.“Poważne”, dotyczą zazwyczaj różnych webinarów, szkoleń, koncertów etc. Są także wydarzenia, których nazwa nie pozostawia wątpliwości co do celu ich stworzenia – są czysto humorystyczne. Dobrym przykładem może być tworzony co roku “Skok z dywanu”. Choć wiadomo, że raczej do “poważnych” nie należy, to i tak kilkaset tysięcy osób “bierze w nim udział.”
Skupmy się jednak na tym “poważniejszym”, czyli wydarzeniu, które może stać się częścią kampanii marketingowej Twojej firmy. Chcąc osiągnąć sukces czy określone działanie ze strony użytkowników – Twoich potencjalnych klientów, musisz mieć plan. Nie może się on ograniczać jedynie do kliknięcia “stwórz wydarzenie”. Musisz wiedzieć, co chcesz uzyskać!
Podejmując działania z panelu na fanpage, dobrze żebyś zwracał uwagę na grupę docelową. Opis i nazwa wydarzenia powinny zainteresować tych, do których kierowane są Twoje produkty/usługi.
Jak stworzyć wydarzenie krok po kroku?
Tworzenie wydarzenia na Facebook’u i odpowiednia jego promocja to nie lada wyzwanie. Dowiedz się co musisz zrobić, żeby utworzyć wydarzenie.
Przygotowanie treści na wydarzenie na Facebooku
Wbrew pozorom jest to jedna z najtrudniejszych czynności przy tworzeniu całego wydarzenia. Ci, którzy wzięli udział mogą podpatrzeć, w jaki sposób tworzone są teksty. Oto najważniejsze zasady, którymi powinieneś się kierować przy tworzeniu opisu wydarzenia:
Wydarzenie dla celów marketingowych – poznaj najważniejsze zasady!
Jeśli wydarzenie ma mieć charakter marketingowy i chcesz zwiększyć popyt na Twoje produkty czy usługi skorzystaj z poniższych rad. Wykorzystując te zasady w prosty sposób możesz przybliżyć się do sukcesu;
Promocja utworzonego wydarzenia
Kluczową rolę w promocji na Facebooku grają udostępnienia. Wziąwszy udział w stworzonym przez kogoś wydarzeniu zapewne zobaczyłeś do niego link właśnie przez udostępnienie. Zapraszaj znajomych i przyjaciół, a także swoich klientów do tego, by jednym kliknięciem rozpowszechnili Twoje przedsięwzięcie. To właśnie w ten sposób możesz zyskać większy rozgłos.
Jeśli Twoje firmowe fundusze na to pozwalają, dobrą opcją jest wykupienie reklamy. W ten sposób możesz pewniej dotrzeć do docelowej grupy odbiorców. W opcjach reklamy ustawiasz odpowiedni wiek, a nawet lokalizację. Jeśli więc wydarzenie nie odbywa się internetowo, możesz skorzystać z tej opcji. Dzięki temu istnieje jeszcze większa szansa na Twój sukces!
Podsumowanie
Jeśli chcesz utworzyć wydarzenie dla celów marketingowych, pamiętaj, by opis tekstu był chwytliwy. Zawrzyj emotikony i rozdzielaj tekst na mniejsze fragmenty tak, by dobrze się czytało. Nie pisz długich i trudnych do czytania elaboratów. Większość użytkowników – nawet tych potencjalnie zainteresowanych nie będzie chciało czytać długich, i słabo sformatowanych opisów.
Nagłówki mogą także być “skróconym programem w punktach”. Dzięki temu zabiegowi wiele osób szybko pozna, czy wydarzenie, które proponujesz jest warte ich uwagi. Ważne jest także, aby przyciągały uwagę. Użycie nietypowych liczb (np.13, 17, 64), sprawi, że użytkownik chętniej wejdzie w wydarzenie, chociażby z ciekawości. Po to by sprawdzić dlaczego w nagłówku jest liczba 13 a nie 10 – jak zazwyczaj.
Aby wypromować wydarzenie i doprowadzić do odzewu “weźmiemy udział” możesz skorzystać z pomocy znajomych i klientów prosząc ich o udostępnienia na swojej tablicy. Jeśli natomiast pozwala Ci na to budżet możesz wykupić reklamę, która po odpowiedniej konfiguracji wyświetli się grupie docelowej (wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania).
Jeśli nie czujesz się na siłach, by tworzyć samodzielnie wydarzenie – zajrzyj na inne tego typu działania. Dzięki temu możesz podpatrzeć jak zbudowany jest tekst, co zawierają nagłówki i jaka jest objętość całego opisu. Tworząc swoje własne wydarzenie możesz wzorować się na tym, wybranym przez Ciebie. Skoro Ciebie zainteresowało to może właśnie warto skorzystać z wykorzystanych schematów?
Teraz czas na twój ruch! Działaj na Facebooku i ciesz się rosnącym zainteresowaniem na Twoje produkty. Skorzystaj z naszego poradnika krok po kroku, jak stworzyć wydarzenie na Facebooku i spraw, by usłyszał o nim cały świat! Zachęć użytkowników – Twoich potencjalnych klientów do skorzystania z okazji, by się rozwijać i poznawać nowe ciekawe tematy. To, jakie one będą zależy Tylko od Twojej inwencji twórczej. Działaj i obserwuj szalone wzrosty statystyk!