Coraz więcej firm posiada swój profil firmowy w mediach społecznościowych. Sieć internetowa jest doskonałym kanałem promocji i reklamy działalności. Sekret tkwi w przyciągającym, ciekawym i niebanalnym prowadzeniu profilu. Masz pomysł na komunikacje z odbiorcami? Już jesteś wygrany! Regularne posty, które motywują do interakcji z obserwującym, profil, konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, relacje z ważnych wydarzeń branżowych i wreszcie tworzenie wydarzeń na Facebooku pozwala na wyjście firmy z cienia. Dana marka pojawia się w świadomości coraz większej liczby osób, które mogą być zainteresowane produktem, towarem danej firmy lub też jej usługami. Jak zatem promować wydarzenie na Facebooku? O czym należy pamiętać tworząc event na FB, aby przyciągnął on jak największą liczbę nie tylko obserwujących, ale realnych gości wydarzenia? O tym właśnie piszemy w dzisiejszym tekście. Zapraszamy do lektury!

Spis treści

Jak utworzyć stronę eventu?

Zanim przejdziemy do omówienia tematu samej promocji – zastanówmy się, jak w ogóle stworzyć ciekawe contentowo i graficznie wydarzenie na FB? Z pomocą przychodzi nam oczywiście Facebook. Wystarczy krok po kroku przechodzić przez kolejne etapy tworzenia wydarzenia. Postaw na intrygujący tytuł, nagłówek, który już w pierwszej chwili zaciekawi. Określ czas i miejsce wydarzenia. Stwórz pełny opis. Przedstaw genezę powstania wydarzenia, zachęć do zapisów. Nie bez znaczenia jest również strona graficzna. Kolorystyka, która zachęci i jednocześnie nie będzie odpychała. Strona graficzna i tekstowa musi być spójna. W obu przypadkach musimy mówić tym samym językiem. W zakładce dyskusja dobrze jest zamieszczać wszystkie informacje dotyczące wydarzenia. Osoba która zamierza się z nami spotkać na wspomnianym evencie musi być o wszystkich zmianach i ewentualnych modyfikacjach w organizacji informowana. Czuję się wtedy doceniona i naprawdę ważna. Dotyczy to wszystkich osób które interesują się danym eventem. Zarówno tych którzy śmiało kliknęli i biorę udział, i jak także tych, którzy dopiero się zastanawiają. W opisie wydarzenia możemy zamieścić, a nawet powinniśmy linki do wszystkich ważnych stron. Miejsc w sieci, gdzie znajdują się niezbędne informacje dotyczące eventu. Harmonogram spotkania, bilety na wydarzenie itd.

Jak skutecznie promować wydarzenie na Facebooku?

Wiele firm robi podstawowy błąd. Tworząc wydarzenie za bardzo skupia się na totalnej promocji i dotarciu do bardzo dużego targetu. Tak naprawdę jednak promowanie wydarzenia w social media to długofalowy proces który wymaga od nas odpowiedniego zaangażowania. Warto stworzyć przede wszystkim kompleksowy harmonogram zamieszczanych treści. Nawet, kiedy zdobędziemy już odpowiednią liczbę polubień, która będzie dla nas satysfakcjonująca – nie powinniśmy popadać w zbytni entuzjazm. Nie możemy ściągać nogi z gazu. Cały czas musimy dbać o to, aby przyciągać obserwujących ciekawym contynentem i wartościowym przekazem. Zanim stworzymy samo wydarzenie dobrze jest pomyśleć o czymś w rodzaju lejka sprzedażowego. Powoli, w formie intrygujących postów, w których nie zdradzamy całej tematyki wydarzenia oraz konkretnych terminów wzbudzamy ciekawość. Nasi followersi czytają post i coraz bardziej zastanawiają się, czego będzie dotyczyło samo wydarzenie. Dzięki temu dawkujemy emocje. Jak możemy podgrzewać atmosferę na konkretnych przykładach?

  • Daj obserwującym cząstkę siebie. Pokaż fanom twojego profilu w social mediach, jak cały twój zespół przygotowuje się do tworzenia eventu. Mały urywek z prac organizacyjnych sprawi, że fani twojego profilu będą mieli ochotę na więcej informacji z pewnością będą na nie czekali.
  • Ustal cykl postów. Najlepiej, aby cały harmonogram postów, które będą nawiązywały do wydarzenia które tworzysz miał minimum jeden tydzień, lub dwa. To bezapelacyjne minimum. Przez ten czas mamy szansę trafić do większej liczby osób, które nawet przypadkowo zobaczą nasze posty przeglądając tablicę na Facebooku.
  • Przedstaw bliżej swój zespół. Ludzi, którzy pracują aktywnie nad twoim projektem lub wydarzeniem. Zamieść na Facebooku wywiady z nimi, gdzie krok po kroku będą opowiadali o tym czego dotyczy wydarzenie z każdym kolejnym postem będą uchylać rąbka tajemnicy związanego z tematyką eventu.
  • Zainwestuj w intrygujące logo wydarzenia. Nie od dziś wiadomo, że w większości jesteśmy wzrokowcami. Dobra grafika z pewnością wzbudzi zainteresowanie.

Jakie posty wzmacniają ruch organiczny?

Tak jak już wspomnieliśmy na początku naszego artykułu… promocja wydarzenia wymaga od nas dużego zaangażowania i odpowiedniej strategii. W dzisiejszej dobie mamy naprawdę dużą konkurencję i to praktycznie w każdej branży. Dobrze przygotowany marketing firmy to postawa. Cykl postów publikowanych jeszcze przed stworzeniem samego wydarzenia przede wszystkim zaintryguje obserwujących twój fanpage, wzmocni komunikację. Czym powinny charakteryzować się posty na Facebooku aby wzbudziły zainteresowanie odbiorców?

  • Publikuj w odpowiednim odstępie czasu. Nie spamuj! Zachowaj ciągłość wypowiedzi. Forma oraz treść, którą chcesz przekazać musi być spójna. Użytkownik Facebooka Fan twojego profilu śledząc twoje posty musi mieć pełne przekonanie, że masz konkretny plan, a Twój event to coś naprawdę wyjątkowego.
  • Nie staraj się dotrzeć na siłę gdziekolwiek się da. Brzmi kontrowersyjnie i dziwnie? Być może. Tak naprawdę chodzi o to, aby przed stworzeniem reklamy wydarzenia zadać sobie pytanie. Kim jest gość naszego eventu? Kogo chcemy przyciągnąć na nasze wydarzenia i co chcemy mu przekazać? Kto jest odbiorcą towarów i usług, które zamierzamy promować/ przedstawiać w czasie wydarzenia? Określenie właściwej grupy docelowej to już praktycznie połowa sukcesu całej kampanii reklamowej. Skupmy się na osobach, firmach, do których najbardziej chcemy trafić i którzy realnie mogą być zainteresowani naszym przekazem oraz profilem naszej działalności. Nie ma sensu przepalać budżetu na reklamę tworzoną w kierunku odbiorców, którzy na pewno nie będą zainteresowani naszymi eventem. Warto zaznaczyć, że każdy odpowiednio przygotowany post na Facebooku, wartościowy content marketing wzmacnia i poprawia ruch organiczny i pozycjonowanie naszej strony. Wiedza do kogo kierujemy nasz przekaz to podstawa,. Wtedy łatwiej nam dostosować styl wypowiedzi, uzupełnić publikowane treści, poszerzyć zasięgi i wypromować event. Każde kliknięcie „biorę udział w wydarzeniu”, lub „jestem zainteresowany” będzie wartościowe, a uczestnicy eventu sami będą chcieli udostępnić informacje o nim.

Gdzie dodawać i udostępnić informacje o wydarzeniu?

Masz już stronę wydarzenia. Dodałeś już na niej informacje o swoim evencie? Udostępniłeś na swojej osi czasu, podpiąłeś na innych swoich mediach, jak chociażby Instagram? Napisałeś opis wydarzenia, któremu trudno się oprzeć? Zaprosiłeś na event fanów twojej marki, przykułeś ich uwagę? Chcesz jednak trafić do nowych osób, aby przedstawić swoje usługi lub zalety nowego produktu, który wprowadzasz na rynek. Wierzysz w ogromny potencjał tego co robisz i co wychodzi z pod rąk twojego przedsiębiorstwa. Jak przykuć uwagę, zwiększyć zasięgi organiczne, zachęcić do odwiedzenia twojego fanpage, a co za tym idzie do wzięcia udziału w wydarzeniu?

Zamieszczaj informacje o evencie na branżowych grupach – przed umieszczeniem linku i twojej wypowiedzi dokładnie przeczytaj zasady dodawania postów oraz wszystko co dotyczy możliwości tworzenia wpisów promocyjnych. Twój post powinien być pełen jakościowego contentu, czytelny, łatwy do zapamiętania. Jeśli z treści regulaminu nie możesz ustalić jasnych zasad – zapytaj administratora. Zapytaj , czy możesz zamieścić post na stronie. Możesz też poprosić, aby administrator / osoba zarządzająca grupą skomentowała prawidłowość twojego wpisu. Warto udostępniać informację o wydarzeniu wszędzie, gdzie udziela się grupa docelowa, do której chcesz trafić. Fora tematyczne, blogi, profile facebookowe o zbliżonej tematyce. Próbuj wszędzie, ale pamiętaj o tym, aby odpowiednio edytować twoją treść. Musi być ona grzeczna, kulturalna, dopasowana idealnie do miejsca, gdzie zamieszczasz post.

Skup się na organizacji eventu – skuteczną reklamę zostaw nam!

Chcesz dopiąć wszystkie kwestie związane z organizacją na ostatni guzik? Świetnie! Kwestie promocji zostaw nam. Stworzymy solidny plan marketingowy dopasowany do charakteru wydarzenia, które chcesz promować. Przez cały czas trwania kampanii będziemy zachęcać użytkowników Facebooka do wzięcia udziału w Twoim wydarzeniu. Zmotywujemy do intrygujących rozmów.