Media społecznościowe podbiły nasze serca i zawładnęły naszymi emocjami. Nie ma w tych słowach nic nad wyraz. Nie da się ukryć, że social media odgrywają bardzo ważną rolę w naszej codzienności. Wielu z nas zaczyna dzień od przejrzenia tablicy na Facebooku i nawet nie zwraca już na to uwagi, ponieważ staje się to naturalną czynnością, do której jesteśmy przyzwyczajeni. To w mediach społecznościowych szukamy kontaktu ze znajomymi, poszukujemy nowej rozrywki lub też relaksu po ciężkim dniu w szkole lub w pracy. Obecność i interakcje na Facebooku wpływają pozytywnie na nasze samopoczucie i poprawiają humor w trudne dni.  Nierzadko też na Facebooku poszukujemy ofert pracy lub chcemy się wypromować z własną działalnością lub też marką osobistą. Dzisiaj powiemy sobie kilka słów właśnie o tym aspekcie obecności i działalności w obrębie Facebooka i innych mediów społecznościowych.  Wejdź z nami do świata social media. Podpowiemy, jak prowadzić profil firmowy na Facebooku, aby przeciągnąć nowych klientów, a stałych klientów zatrzymać.

Spis treści

Za co lubimy Facebooka?

Za co lubimy Facebooka? Po części odpowiedzieliśmy na te pytanie we wstępie naszego artykułu. Media społecznościowe zapewniają nam rozrywkę i relaks od trudów i smutków życia codziennego. Chociaż na moment możemy oderwać się od tego co sprawia, że jesteśmy smutni lub też kłopotów w życiu zawodowym, prywatnym.  Coraz częściej przez Facebooka poznajemy nowe osoby, dzięki grupom dyskusyjnym, gdzie dzielimy się swoimi opiniami,  światopoglądem, dzielimy się swoimi przeżyciami i doświadczeniami. Facebook jest też miejscem, gdzie poszukujemy zaufanych usługodawców, którzy pracują w branży która nas interesuje lub też chcemy znaleźć fachowców, na których jest deficyt. Jeśli znajdziemy takiego fachowca bardzo często zaczynamy obserwować jego profil, pragnąc się identyfikować z marką i jej misją. Wartościami, które reprezentuje. A co jeśli sami prowadzimy biznes? Dlaczego Facebook jest idealnym miejscem do promocji marki lub też biznesu? Jak zdobyć zaufanie facebookowej społeczności i budować silne relacje z odbiorcami i kupującymi?

Facebook – dlaczego prowadzenie profilu firmowego jest dziś koniecznością?

Co daje obecność firmy na Facebooku? Przede wszystkim działalność marki w obrębie mediów społecznościowych, (bo przecież na rynku mamy do czynienia nie tylko z Facebookiem), pozwala budować trwałe relacje ze swoimi odbiorcami i budować pozytywny wizerunek marki. Dzisiaj trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez obecności w Internecie. Trudno wyobrazić sobie przedsiębiorstwo, które nie inwestuje w reklamę i promocje w sieci. Prowadząc profil na Facebooku, możemy wzmacniać pozycję eksperta. Nasi obserwujący mają poczucie, że  jesteśmy ekspertami w swojej branży i naprawdę wiemy o czym mówimy i jakie usługi reprezentujemy i świadczymy. Firma obecna w social media to firma żywa. Otwarta i nowoczesna. Firma, która nie zamyka się tylko na świadczenie konkretnej usługi i bardzo zawężony kontakt z klientem, ale chcę również rozwijać swój biznes oraz zależy jej na dobrych relacjach ze swoimi kontrahentami klientami, partnerami biznesowymi. Dzisiejszy konsument bardzo potrzebuje właśnie takich firm. Chce mieć pewność, że marka, której usługi wybiera jest naprawdę profesjonalna w tym co robi i godna uwagi. Regularne prowadzenie Facebooka, czy też innych profili społecznościowych na Instagramie, TikToku, Linkedinie pomaga też w badaniu i obserwacji poziomu zadowolenia klienta.

Wyobraźmy sobie taką sytuację. Prowadzimy  salon masażu. Przychodzi do nas klient, który dostał voucher na masaż od bliskiej osoby na urodziny. Korzysta z masażu lub całego pakietu masaży i zabiegów fizjoterapeutycznych i opuszcza gabinet. Kontakt z takim klientem się urywa. Media społecznościowe pozwalają zbadać jego zadowolenie, ale też dają szansę na rozwój relacji z takimi klientem i nadzieję, że jeśli jest on zadowolony i usatysfakcjonowany z naszej usługi, to poleci nasze masaże lub zabiegi swoim znajomym, przyjaciołom, rodzinie. Internet, a szczególnie media społecznościowe, to miejsce, gdzie klienci dzielą się swoimi opiniami i spostrzeżeniami na temat konkretnych marek. Opinie są bardzo szczere i autentyczne. Klienci dzielą się też tym i mówią wprost czego im brakuje na rynku lub czego Im zabrakło przy korzystaniu z konkretnej usługi firmy x. Dla przedsiębiorcy, który liczy się ze zdaniem klienta i który chce opierać swoją działalność na zaufanej społeczności, która w sposób naturalny będzie jego rekomendować, to jest bardzo ważna informacja, która pozwala rozwijać biznes. Taki jasny i przejrzysty feedback daje furtkę do wprowadzania nowych rozwiązań w firmie, o których być może nigdy wcześniej byśmy nie pomyśleli, ponieważ nie dowiedzielibyśmy się że klienci tak naprawdę tego potrzebują. To też okazja do solidnego rachunku sumienia bo dowiadujemy się, co być może nie do końca nam wychodzi lub co należy zmienić,  aby klienci wychodzili z naszego gabinetu lub z naszej firmy jeszcze bardziej zadowoleni i chcieli do niej wracać.

Firma i firmowy fanpage na Facebooku

Jeśli masz prowadzisz firmę, to z pewnością wiesz, że prowadzenie biznesu wymaga ciągłego bycia w ruchu. Nie można się zatrzymać i trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie, aby przyciągać klientów i świadczyć im usługi o jak najwyższym poziomie. Profil na Facebooku, to doskonałe narzędzie do reklamy swojego biznesu. Jak założyć dobry profil na Facebooku?  I jak o niego dbać?

Pierwsza podstawowa kwestia, to odpowiednia szafa graficzna. Mówimy tutaj o logo, jakieś zdjęcie w tle, gdzie oprócz grafiki nawiązującej do naszej działalności, możemy zamieścić również podstawowe informacje teleadresowe, które ułatwią, a już na pewno przyspieszą kontakt z naszym potencjalnym klientem. Szata graficzna powinna być miła dla oka i w jakimś stopniu nawiązywać do profilu naszej działalności. Warto też pamiętać, że chociaż cząstka grafiki, która znajduje się w logo lub w zdjęciu w tle powinna co jakiś czas pojawiać się w postach, chociażby jako pewnego rodzaju szablon, dzięki któremu będziemy zamieszczali informacje o nowych postach na blogu czy też nowe, intrygujące newsy z naszej branży. Dlatego też należy się przyłożyć do personal brandingu i do logotypu, który będzie dobrze kojarzył się z naszą marką i który będzie na tyle specyficzny że nie będzie można go pomylić z nikim innym, z żadną inną działalnością. Może to się wydawać dość trudne, ale w takich sytuacjach Warto skorzystać z pomocy specjalisty. Profesjonalnego grafika, który zapoznając się z profilem naszej działalności, czy też wartościami, jakie są dla nas ważne w prowadzeniu biznesu, podpowie nam jakie logo stworzyć i jaka szata graficzna będzie najodpowiedniejsza dla naszego profilu firmowego. Pamiętajmy, że profil musi przyciągać i być na tyle intrygujący, aby nawet przypadkowy internauta, który zobaczył nasz profil gdzieś na tablicy lub też kliknął w niego z jakiegoś innego profilu zainteresował się tym co robimy.

Działanie  według planu i chociażby minimalnego harmonogramu to priorytet.  Być może na początku wydaje Ci się, że wrzucenie dwóch lub trzech postów w tygodniu nie będzie wiązało się z żadnym problemem. Prawda jest jednak inna i tylko mając konkretny plan i jakiś pomysł, chociażby z wyprzedzeniem tygodniowym, możemy prowadzić ciekawy i naprawdę dopieszczony w każdym aspekcie profil firmowy. Zapewniamy, że nasi odbiorcy, czytelnicy i odwiedzający profil zauważą i zwrócą uwagę na to, że są wprowadzony z należytą starannością i że każdy aspekt, który znajduje się na stronie jest dokładnie przemyślany.  Planując z odpowiednim odstępem czasowym mamy też furtkę na stworzenie grafiki, która zapewni nam dużo kliknięć, dużą widoczność i na zastanowienie się o czym i w jaki sposób chcemy mówić w naszych postach. Daje to poczucie komfortu i sprawia, że czujemy się pewni i stabilni we wszystkich kwestiach związanych z prowadzeniem profilu firmowego. Mamy poczucie, że nasza działalność ma ręce i nogi i że ma to sens.

Zastanów się jeszcze na początku swojej działalności na Facebooku, do jakiego odbiorcy chcesz mówić. Znajdź grupę docelową, do której chcesz kierować swoje treści. Najlepiej wyobrazić sobie jednego człowieka, jednego klienta, z którym rozmawiamy i który jest odbiorcą naszej usługi. Wtedy będzie prościej wyobrazić sobie całą grupę i zastanowić się nad contentem, który będzie na tyle interesujący, że w każdym tygodniu będziemy sukcesywnie zwiększali zasięgi naszego profilu na Facebooku.

Skąd czerpać inspiracje prowadząc konto firmowe – jak założyć fanpage i jak go prowadzić?

Wiadomo, że nasz profil na Facebooku nie będzie popularny od pierwszej sekundy jego prowadzenia. W większości przypadków na sukces składa się kreatywność, wytrwałość oraz ciężka praca w budowaniu pozytywnego wizerunku marki lub firmy. Warto znaleźć niszę, jakiś przedział tematyczny, o którym chcemy mówić. Warto też znaleźć swój oryginalny i niebanalny styl, którym będziemy komunikować się z naszymi odbiorcami. Dużą popularnością cieszą się profile firmowe prowadzone w oryginalny sposób, i nawet nutką humoru. W dzisiejszych trudnych czasach bardzo potrzebujemy takiej lekkości i mówienia nawet często o trudnych rzeczach w sposób przyjazny. Dobrze jest o swojej branży kreować język przejrzysty i zrozumiały.  Prowadzisz firmę budowlaną? Zajmujesz się typowo technicznymi usługami? Nic nie szkodzi!  Nawet w tego rodzaju dziedzinie, możesz swoją komunikację tworzyć lekką i jak najbardziej przyjemną dla odbiorcy.

Firmowy profil na Facebooku, czy ja robię to dobrze?

Jeśli masz jakąkolwiek wątpliwość, czy idziesz w dobrym kierunku – poprzeglądaj profile innych użytkowników, innych firm które działają w podobnej przestrzeni. Sprawdź te, które mają największe zasięgi i cieszą się popularnością, szacunkiem i uznaniem. Zobacz jakiego typu tematy zapewniają klikalność i jakie obszary tematyczne motywują społeczność do  interakcji i zamieszczania komentarzy.  Każda inspiracja jest dobra i warto z niej czerpać.

Możesz tworzyć też posty w duetach,  jest to o tyle fajne, że tym bardziej w pierwszej fazie działalności pozwala wybić się na zasięgi i gwarantuje widoczność. Jesteśmy widoczni z poziomu dwóch profili, dwóch firm. To również pokazuje naszą firmę, naszą działalność, jako otwartą i nie bojącą się współpracy, czy nawet motywującej konkurencji. Taki ruch z pewnością działa na naszą korzyść. Pamiętaj o regularności przy tworzeniu contentu. Nie musisz postować codziennie, najważniejsze, aby Twój przekaz był szczery, a posty jak najbardziej merytoryczne.  Zarówno użytkownicy Internetu, korzystający osoby z Facebooka doceniają jakość i tematy, które są dla nich ważne. Wbrew pozorom dobre i merytoryczne posty są również doceniane przez algorytm. Warto, aby również i on pokochał nasz profil firmowy.

Profil firmowy na Facebooku. Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku? Porozmawiajmy!

Masz profil Twojej firmy, ale nie wiesz, jak ustawić najważniejsze funkcje, jak go utworzyć i co publikować? Jesteśmy po to, aby Tobie pomóc i obrać jak najlepszy kierunek reklamowy. Opowiemy Tobie o profilach, które są wizualną i contentową perełką i nie muszą się specjalnie promować, aby być wysoko w wynikach wyszukiwania. Ty też chcesz założyć profil, który będzie pracował na Twój sukces? Porozmawiajmy o wielowymiarowych możliwościach?