0
(0)

Facebook powstał w 2004 roku i od tego czasu rozwija się w oszałamiającym tempie. Jest to największa sieć społecznościowa na świecie. Liczba użytkowników w samej Polsce wynosi obecnie 24 miliony. To 24 miliony osób (i kolejne dwa miliardy ludzi na całym świecie), z którymi masz możliwość nawiązania kontaktu i zaprezentowania swojej marki poprzez stronę biznesową Fanpage – a jej założenie jest szybkie i łatwe.

Spis treści

Czym jest profil firmowy na Facebooku i czy moja firma jej potrzebuje?

Strona biznesowa na Facebooku to wersja osobistego profilu na Facebooku dla lokalnych firm, dużych przedsiębiorstw, marek krajowych lub międzynarodowych, celebrytów i organizacji charytatywnych. Obecnie istnieje około 70 milionów aktywnych stron fanpage na całym świecie. Strona biznesowa na Facebooku może być postrzegana jako mini-strona internetowa, a dostępnych jest na niej tak wiele funkcji, że niektóre firmy używają swojej strony na Facebooku jako alternatywy dla posiadania strony internetowej. W końcu jest ona również darmowa. A dzięki stosunkowo nowej opcji „szukania rekomendacji” więcej osób niż kiedykolwiek korzysta z platformy, aby uzyskać polecenia za pośrednictwem sieci społecznościowej. Również Ty, dzięki stronie biznesowej możesz aktywnie i bezpośrednio w tym uczestniczyć.

Zalety prowadzenia firmowego profilu na Facebooku

Korzyści z założenia profilu fanpage jest mnóstwo i nie można ich przecenić. Tak więc nawet jeśli sam nie jesteś aktywnym użytkownikiem Facebooka, zdecydowanie powinieneś rozważyć założenie strony biznesowej dla swojej firmy.

Oto kilka z najważniejszych korzyści prowadzenia fanpage:

  • budowanie publiczności
  • informowanie ludzi o swojej działalności / firmie
  • rozpoznawalność marki w social media
  • możliwość korzystania z programu reklamowego Facebooka
  • komunikowanie się i łączenie potencjalnymi klientami
  • zdobywanie informacji zwrotnych i dowiedzenie się więcej o swoich klientach
  • lepsza pozycja firmy w Google
  • udostępnienie danych firmy oraz jej logo w sieci
  • możliwość aktywnej promocji poprzez publikowanie zdjęć i filmów
  • otrzymywanie wiadomości od potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych
  • śledzenie i analiza tego, co działa dzięki statystykom strony

Jak stworzyć stronę na Facebooku dla firmy (fanpage)?

Wiesz już, jak ważna jest obecność firmy na Facebooku i dlaczego warto założyć Fanpage.
Co więc powstrzymuje Cię przed tym, by usiąść i to zrobić? Oto jak założyć konto firmowe.

Jak utworzyć fanpage swojej marki krok po kroku:

Krok 1: Zaloguj się do konta na FB lub utwórz je, jeśli jeszcze go nie masz
Bez konta na Facebooku nie można utworzyć fanpage, tak więc jeśli jeszcze go nie masz, musisz je najpierw otworzyć. Gdy to już zrobisz, przejdź do zakładki Utwórz stronę.

Krok 2: Utwórz stronę fanpage
Następnie przejdź na stronę facebook.com/pages/create oraz podaj podstawowe informacje o swojej firmie, takie jak nazwa oraz krótki opis. Wybierz również kategorię z dostępnych opcji, w zależności od charakteru działalności. Na koniec kliknij: Utwórz stronę.

Krok 3: Uzupełnij informacje dodatkowe
Możesz tutaj dodać adres firmy, numer telefonu, adres strony www oraz godziny otwarcia.
Następnie kliknij Dalej.

Krok 4: Dodaj zdjęcia
Dodaj zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Pamiętaj, że mogą one być edytowane lub zmienione w dowolnej chwili. W tym miejscu możesz również dodać przycisk działania – dzięki niemu będziesz mógł łatwiej zachęcić swoich odbiorców do wykonania w przyszłości odpowiednich czynności. Po zakończeniu kliknij Dalej.

Krok 5: Dodaj numer WhatsApp
W tym miejscu możesz dodać numer firmowy WhatsApp, by połączyć swoją stronę z firmowym kontem w tej aplikacji. Jeśli nie chcesz tego zrobić, kliknij Pomiń.

Krok 6: Wybór odbiorców
Jest to świetne narzędzie dostępne od niedawna, które pozwala to na rozpoczęcie targetowania docelowej widowni już od momentu utworzenia fanpage’a.

Krok 7: Zaproś znajomych
Powiększ grupę odbiorców strony – czyli dodaj – zaproś swoich znajomych.

Krok 8: Otrzymuj informacje dotyczące Twojej strony
Ten ostatni krok pozwala Ci określić, jakiego rodzaju powiadomienia dotyczące Twojego fanpage chcesz otrzymywać. Gdy jużo zrobisz, kliknij Gotowe.

To wszystko! Twoja strona firmowa Fanpage została utworzona. Zapoznaj się z menu po lewej stronie, gdzie znajdziesz wiele pomocnych narzędzi, które pozwolą Ci promować swój profil. Tutaj możesz również zmieniać i uzupełniać podstawowe informacje o firmie.

Skuteczne prowadzenie profilu firmowego na Facebooku: podstawy

Posiadasz już stronę swojej firmy na Facebooku. Masz już też nawet kilka osób, które ją „lubią”, choć jest to na razie głównie grupa Twoich przyjaciół i rodzina. Ale co teraz? Dlaczego wykresy przychodów nie zwiększają się? Nie wiesz, jak zachęcić innych do polubienia Twojej strony, brakuje też na niej interakcji z odbiorcami. Jaki to więc ma sens?

Otóż zarządzanie Fan Page na Facebooku wymaga czegoś więcej. Dobrą wiadomością dla Ciebie jest to, że możesz naprawdę zbudować społeczność lojalnych fanów, którzy z czasem przekształcą się w lojalnych klientów. Najlepsze jest to, że wcale nie musisz na to poświęcać wielu godzin dziennie, ani nie musi to być kosztowne. W rzeczywistości, po zapoznaniu się z prostymi strategiami, pół godziny codziennego regularnego zarządzania Fanpage to wszystko, czego potrzebujesz, aby utrzymać przepływ widzów i w rezultacie stymulować konwersję.

Jak efektywnie prowadzić konto firmowe by angażować odbiorców?

Zdefiniuj i poznaj grupę docelową klientów

Zanim zaczniesz, konieczne jest określenie tożsamości Twojej grupy docelowej. Dokładne zrozumienie ich cech, potrzeb i preferencji jest niezbędne do tworzenia treści, które przyciągną zamierzonych odbiorców. Bez jasnego zrozumienia swoich widzów, planowanie postów oraz sposobu publikowania treści staje się trudnym zadaniem. Dlatego też na początku swojej przygody z fanpage poświęć odpowiednią ilość czasu na skrupulatne zaplanowanie strategii. Jeśli z jakiegoś powodu nie jesteś dokładnie pewien dokładnego profilu docelowych odbiorców, możesz eksperymentować z różnymi formatami postów. Następnie, badając spostrzeżenia i dane dostępne w narzędziach analitycznych (Facebook Insights), będziesz mógł sformułować bardziej precyzyjne podejście do zaangażowania odbiorców.

Stwórz atrakcyjną oś czasu i zdjęcie profilowe

Zdjęcie profilowe oraz to na okładce mają kluczowe znaczenie dla wrażenia, jakie inni mają na temat Twojej marki na Facebooku. Powinno to być coś, co będzie atrakcyjne dla docelowych odbiorców i będzie miało profesjonalny wygląd i atrakcyjność. Na fanpage’u na Facebooku zdjęcie na osi czasu reprezentuje markę, więc należy starannie wybrać obraz, który będzie reprezentował Twoją firmę. Wiele firm wykorzystuje w tym celu jakąś aktywność lub wydarzenie, w które są zaangażowane. Twoim zdjęciem profilowym może być logo lub cokolwiek innego, co ludzie będą kojarzyć z Twoją firmą.

Regularnie publikuj posty

Aby skutecznie prowadzić profesjonalny profil firmowy na Facebooku, konieczne jest utrzymanie stałej częstotliwości publikowania postów. Zapewnia to nie tylko żywotność fanpage’a i utrzymanie istniejących obserwujących, ale także może przyciągnąć nowych potencjalnych fanów. W związku z tym optymalne podejście polega na strategicznym planowaniu tematów postów oraz ustalenia grafiku na Facebooku. Tygodniowy lub miesięczny harmonogram publikacji pozwoli zapobiec spadkowi początkowego zainteresowania i utratą pierwotnej bazy fanów.

Twórz zróżnicowany rodzaj treści

Skuteczne zarządzanie fanpage’ami wymaga zróżnicowanego podejścia do treści, wykorzystującego różne formaty postów, takie jak obrazy, klipy wideo, sesje Q&A – pytań i odpowiedzi, treści interaktywne, ankiety czy historie. Takie podejście pozwoli utrzymać zainteresowanie wokół swojej marki oraz zaspokoi potrzeby szerszej bazy odbiorców. Publikowane treści mogą obejmować popularne tematy, lokalne wydarzenia, sezonowe ciekawostki lub posty oferujące zniżki czy też prezenty w celu zwiększenia wskaźników zaangażowania.

W strategicznym planowaniu postów można zastosować „zasadę jednej trzeciej”. Zgodnie z zasadą 1/3 posty dzieli się na trzy równe części: posty promocyjne, posty informacyjne i posty interaktywne. Oczywiście zasadę tą możesz dostosować do indywidualnego stylu i potrzeb Twojego biznesu.

Promuj wartościowe treści

Upewnij się, że Twoje posty dostarczają wartościowych treści. Zaspokajanie potrzeb odbiorców za pomocą angażujących elementów, takich jak ciekawe narracje, wizualnie atrakcyjne obrazy, prezentacje produktów oraz różnorodne oferty przyciągnie różne typy obserwujących, a także nowych klientów. Biorąc pod uwagę, że statystycznie użytkownicy spędzają średnio tylko 3 sekundy na poście na Facebooku, brak natychmiastowego przyciągnięcia ich uwagi do postu może spowodować utratę oglądalności.

Dbaj o komunikację z widzami

Twoi odbiorcy powinni być Twoim priorytetem. Nie ignoruj swoich fanów, odpowiadaj na ich pytania i wiadomości, czytaj ich komentarze i zawsze reaguj na nie gdy czujesz, że Twoje działanie jest wymagane. Bądź częścią dyskusji i pokaż swoją ludzką stronę, ponieważ w ten sposób zachęcisz do większej liczby komentarzy. Pamiętaj też, że komunikacja z klientami zawsze powinna odbywać się na jak najwyższym poziomie.

Pamiętaj o hashtagach

Umiejętne korzystanie z tagów „hashtag” zwiększy widoczność Twoich postów, gdy użytkownicy szukają powiązanych fraz czy słów kluczowych. Zgodnie z przysłowiem „Co za dużo to niezdrowo” unikaj jednak nadmiernego ich używania – ograniczaj hashtagi jedynie do treści bezpośrednio związanych z Twoimi produktami lub postami.

Stosuj spójne treści wizualne lub filmy

Ludzie uwielbiają oglądać treści wideo na Facebooku. Mają również tendencję do częstszego udostępniania postów z wideo i innymi mediami, niż tych zawierających tylko tekst. Badania pokazują, że użytkownicy są znacznie bardziej zaangażowani w zdjęcia i obrazy wideo niż w sam tekst. Posty zawierające tylko tekst nie konwertują tak dobrze. Dlatego staraj się dołączać zdjęcia i filmy, kiedy tylko możesz, aby zwiększyć zasięg i poziom zaangażowania odbiorców.

Zaangażuj się w kompleksowe badanie konkurencji

Jeśli jesteś początkującym i  nie masz pewności co do tego, jak prowadzić fanpage, możesz przeanalizować inne strony biznesowe, którym udało się odnieść sukces. Poszukaj fanpage, które są podobne do twojego lub sprawdź strony swoich konkurentów. W ten sposób możesz uzyskać cenne informacje i spostrzeżeni, które pomogą Ci ulepszyć własne podejście strategiczne.

Analizuj wnikliwe raporty w Audience Insights

Wykorzystując wnikliwe dane z raportów Facebook Audience Insights, możesz uzyskać jasne zrozumienie trendów zaangażowania odbiorców, a także rozbieżności w czasie, w którym posty są przez nich przeglądane. Pozwoli Ci to na skrupulatne planowanie postów przed szczytowymi godzinami aktywności swoich obserwujących w sieci oraz dostosowanie zarówno czasu, jak i treści tych postów. Proces ten jest również pomocny w potwierdzeniu poprawności aktualnego pozycjonowania i strategii publikowania postów.

Otwórz sklep internetowy Twojej marki na FB

Sklep na Facebooku to funkcja strony biznesowej na Facebooku, dzięki której klienci mogą bezpośrednio przeglądać, udostępniać i kupować Twoje produkty. Bez względu na to, na ilu platformach internetowych już sprzedajesz, korzystanie z handlu na Facebook-commerce powinno być częścią Twojej strategii biznesowej e-commerce. Sprzedaż na Facebooku wykorzystuje bowiem fakt, że tak wielu użytkowników spędza na nim dużo czasu. Oznacza to, że sprzedajesz tam, gdzie przebywają Twoi klienci. Co więcej, Facebook Shop zapewnia potężne narzędzie umożliwiające dotarcie do szerszego grona odbiorców za pośrednictwem ukierunkowanych reklam.

Połącz fanpage z kontem Instagram i stroną internetową firmy

Nie zapomnij również o zintegrowaniu Facebooka ze swoją stroną internetową oraz kontem Instagram firmy. Wszystkie Twoje treści internetowe, w tym strona www, profil na IG i Facebooku, kanał YouTube i innych platformach mediów społecznościowych pomagają przeniknąć do sieci z obecnością Twojej firmy lub marki. Twój Fanpage jest tylko jednym z bardzo ważnych elementów tej układanki.

Jak prowadzić Facebooka firmowego – podsumowanie

Nie ważne czy jesteś małym, czy też dużym graczem, postępuj zgodnie z krokami podanymi w tym artykule, a Twój fanpage na Facebooku będzie wyglądał profesjonalnie. Pamiętaj, że interakcja z odbiorcami oraz wysoka jakość treści są najważniejszą częścią każdej skutecznej strategii. Unikalne, ciekawe, istotne i idealnie dopasowane w czasie posty sprawią, że Twoja strona będzie warta kolejnych odwiedzin. Co więcej, im bardziej zaangażujesz swoich fanów, tym więcej się o nich dowiesz – co możesz wykorzystać do rozwoju i ulepszenia strony. Staraj się podążać również za trendami, ale nie bój się próbować nowych rzeczy – ktoś przecież musi wyznaczać nowe trendy!

Jak się podobał artykuł?

Średnia ocena 0 / 5. Liczba ocen: 0

Nikt jeszcze nie ocenił tego artykułu 🥲 Na co więc czekasz? 😁