TikTok znajduje się w czołówce portali społecznościowych, które warto wykorzystywać w procesie promocji firmy i działalności. Jest to również doskonałe miejsce do poszerzania sieci kontaktów. Jak zatem wyróżnić się na TikToku, aby znaleźć zaufane grono obserwujących?
Spis treści
- Wybicie na TikToku – co lubi algorytm. Garść porad!
- Co wrzucać? Jak nagrywać? Jak dbać o kanał, aby wyróżnić się i wybić się na TikToku?
- Nie tylko hashtag! Jak wrzucać filmik? Jak podawać treści, aby przyciągnąć obserwatorów TikToka?
- Warto się nie poddawać! Jak prowadzić kanał, aby uwieść widza i algorytm TikToka?
Wybicie na TikToku – co lubi algorytm. Garść porad!
TikTok jest platformą, która głównie opiera się na relacjach, materiałach video, contencie video. Użytkownicy TikToka zazwyczaj publikują:
- tutoriale,
- układy taneczne,
- cosplaye,
- challange,
- etiuda,
- lip sync,
szkolenia.
Te ostatnie pozwalają na szybkie wzmocnienie marki w oczach potencjalnych klientów. Firmy, które chętnie dzielą się swoją wiedzą uznawane są za godne zaufania. Bardzo chętnie obserwujemy profile, z których możemy wynieść coś wartościowego. Będące pewnego rodzaju bazą wiedzy. Przekaz w filmie (nie ważne, czy jest on jednominutowy, czy jest dłuższą formą), musi być jasny, klarowny i przejrzysty. Treść powinna być prawdziwych „contentowym” mięchem. Wtedy z pewnością taki materiał szybko się wybije i zyska popularność.
Co wrzucać? Jak nagrywać? Jak dbać o kanał, aby wyróżnić się i wybić się na TikToku?
Zastanów się na początku, co Ty chciałbyś obejrzeć na TikToku? Co byś chciał sprawdzić? Jakie treści video miałbyś ochotę udostępniać? To pierwszy krok do tego, aby znaleźć pomysł na siebie. Pamiętaj, że możesz mieć fanów z pozycji komputera i aplikacji, dlatego zadbaj o wszelkie kwestie funkcjonalne przed konkretnym działaniem. Tworząc filmy na TikToku:
- pamiętaj o regularności. Możesz udostępnić coś raz, dwa razy w tygodniu, ale zawsze. Obserwatorzy lubią „tiktokowe” rytuały,
- dodawaj filmy z pomysłem. Dawaj wartośc i niech Twój przekaz będzie całością. Nagrywaj tak, aby obserwujący miał ochotę obejrzeć film zawsze do końca i jeszcze czuł potrzebę podzielenia się Twoim dziełem,
- nie zapominaj o hashtagach – one mogą przyciągnąć obserwujących ” z zewnątrz”.
Nie tylko hashtag! Jak wrzucać filmik? Jak podawać treści, aby przyciągnąć obserwatorów TikToka?
Podczas nagrywania i publikowania filmów ważna jest treść, ale i wykonanie. Zadbaj o zaplecze graficzne – w większości społeczeństwa jesteśmy wzrokowcami więc do filmu przyciągniesz również tym co wizualne. Postaw też na dobrą jakość dźwięku. Niech każda kwestia w Twoim materiale – każdy element będzie dopięty na ostatni guzik.
Wciąż niedocenianym, a jednak bardzo skutecznym sposobem na wybicie się na TikToku są duety. Materiały w duetach:
- zwiększają widoczność – szczególnie, kiedy idziemy w duet z kimś, kto cieszy się już większą popularnością,
- pozwalają budować zaufaną sieć kontaktów,
- wzmacniają wizerunek firmy otwartej na nowe kontakty, nowe biznesowe projekty.
Warto się nie poddawać! Jak prowadzić kanał, aby uwieść widza i algorytm TikToka?
Znajdź temat, który chwyci i płyń. Z falą pomysłów. Wsłuchuj się w potrzeby Twoich obserwujących. Obserwuj branżę i odpowiadaj na trendy. Nie wiem, jak zwiększyć zasięg Twojego profilu? Szukasz podpowiedzi? Skontaktuj się z nami. Chętnie podzielimy się inspiracjami.