Czy jesteś w stanie wyobrazić sobie współczesny świat mediów społecznościowych bez Facebooka? Czy widzisz social media bez tego portalu społecznościowego? Wbrew pozorom może być to bardzo trudne, ponieważ Facebook szturmem wszedł do naszego życia, stając się idealną formą promocji i reklamy biznesu, jak i miejscem integracji komunikacji z bliskimi i nawiązywania nowych relacji. Wiele firm widzi w Facebooku potencjał do skutecznej promocji swojej marki. Przy odpowiedniej pracy i zaangażowaniu można osiągnąć niebywały efekty w postaci dużej liczby obserwujących profil. Jak jednak zabrać się za właściwe promowanie biznesu na Facebooku? Jakich błędów unikać i co robić, aby przeciągnąć na swoją stronę facebookową? Jakie treści zamieszczać, aby współczesny internauta, który jest z pewnością przeciążony treściami zamieszczonymi w sieci polubił właśnie nasz profil i kliknął „Lubię to”?
Spis treści
- Czy warto wejść ze swoją działalnością na Facebooka?
- Promowanie firmy na Facebooku – regularność kluczem do sukcesu!
- Jak promować post na Facebooku? Bądź na bieżąco i stań w roli eksperta!
- Promocja strony na Facebooku – wzbudzaj zainteresowanie i angażuj społeczność!
- Polubienia na Facebooku – bądź otwarty na innych. Wsłuchuj się w tętno świata
- Lajki na Fb – przyciągaj warstwą graficzną
- Strategia marketingowa na Facebooku – a może format wideo?
- Strona na Facebooku – jak pozyskać nowe polubienia?
- Promowanie biznesu poprzez grupy tematyczne na Facebooku
- Promowanie firmy na Facebooku. Porozmawiajmy o twoim biznesie!
Czy warto wejść ze swoją działalnością na Facebooka?
Czasy się zmieniają i praktycznie w każdej branży mamy naprawdę dużą konkurencję. Firmy, które chcą wypromować swój biznes mają przed sobą naprawdę trudne zadanie i naprawdę wymagające. Wielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że Facebook i ogólnie media społecznościowe są doskonałą formą promowania swojego biznesu w sieci. Czy zatem w dobie takiej świadomości i w czasach, kiedy praktycznie co druga firma ma już swój profil na Facebooku, czy warto tworzyć swój profil firmowy? Oczywiście, że tak! Facebook jest miejscem, gdzie każda firma doskonale się odnajdzie i może trafić do swojej grupy docelowej. To, czy nasza strona będzie widoczna i czy przyciągnie dużą liczbę obserwujących zależy tylko od naszego zaangażowania w działania marketingowe. Przemyślana strategia i konsekwencja pomogą nam odnieść sukces. Dlaczego Facebook jest wciąż idealnym miejscem do promowania biznesu, mimo że w każdym roku pojawiają się nowe media społecznościowe?
Cenimy uniwersalność Facebooka, a co za tym idzie dużo z nas wciąż z niego korzysta. Jest to jeden z pierwszych mediów społecznościowych, jakie były dostępne w Polsce, a co za tym idzie duża część osób i użytkowników ma ogromny sentyment właśnie do tego medium. Facebook jest uniwersalny i każdy tutaj znajdzie coś dla siebie – co za tym idzie mamy spore możliwości, jeżeli chodzi o dotarcie do nowego klienta. Facebook stanowi już stały element naszej codzienności. Wiele osób nie wyobraża już sobie życia i codziennego funkcjonowania, bez przejrzenia tablicy i zobaczenia co u znajomych, czy też Jakie nowe oferty przedstawiają firmy, które są przez nie obserwowane. Z tego też powodu, warto być ze swoją firmą na Facebooku i czerpać pełnymi garściami z możliwości, jakie daje prowadzenie profilu firmowego w social media.
Promowanie firmy na Facebooku – regularność kluczem do sukcesu!
Chcesz zyskać popularność na Facebooku? Przyciągnąć jak największą liczbę osób do swojego profilu? Regularność to podstawa! Zanim rozpoczniesz jakiekolwiek działania marketingowe i przede wszystkim zanim zaczniesz publikować na Facebooku stwórz odpowiedni harmonogram. Pozwoli Tobie to przede wszystkim zachować konsekwencje i ciągłość udostępnianych treści. Jest to kluczowa kwestia, jeśli myślimy o prowadzeniu mediów społecznościowych naprawdę profesjonalnie i poważnie podchodzimy do tematu. Warto przed każdym nowym miesiącem mniej więcej zaplanować, o czym chce się mówić. Ustalić, kiedy i w jakich godzinach będziemy zamieszczali poszczególne posty na naszej stronie facebookowej. Co jakiś czas dobrze jest zaskoczyć internautę, obserwującego nasz profil nawiązaniem do ważnego tematu branżowego lub też podjęciem tematyki, którą uznamy za ważną i na tyle interesującą, aby rozpocząć merytoryczną rozmowę w obrębie naszego profilu na Facebooku.
Jak promować post na Facebooku? Bądź na bieżąco i stań w roli eksperta!
Tak jak wspomnieliśmy w poprzednim akapicie prowadząc profil na Facebooku w imieniu firmy warto byś na bieżąco z nowinkami w dziedzinie, w jakiej się poruszamy. Reagować na zmiany prawne, nowinki, wszelkiego rodzaju trendy, które się pojawiają. Im wcześniej zamieścimy na naszym profilu nawiązujący do danego problemu post, tym lepiej. Warto wyprzedzić konkurencję, ponieważ wtedy uzyskamy największą widoczność i co za tym idzie dużą klikalność. Poza tym wzmocnimy w naszych odbiorcach przekonanie, że nasza firma, nasza działalność i profil facebookowy, to miejsce godne zaufania, gdzie obserwujący, osoba zainteresowana daną branżą znajdzie zawsze świeże informacje i potężną dawkę wiedzy. Trzymanie ręki na pulsie, szczególnie w takich branżach jak budownictwo, prawo, medycyna, dietetyka, fizjoterapia jest bardzo istotne. Stawanie w roli eksperta w swojej dziedzinie wzbudza zaufanie. Jednocześnie warto mówić, wyrażać się jasnym i przejrzystym językiem, otwartym na czytelnika. Pisząc o danym problemie zmotywujmy do rozmowy. Warto dać swoim czytelnikom szansę na wypowiedź w danej kwestii. To dla fanów profilu na Facebooku znak, że właściciel strony internetowej bierze pod uwagę potrzeby i odczucia swoich odbiorców. Pozwala to też zbudować trwałą społeczność wokół przedsiębiorstwa. Administrator profilu ma wtedy również szansę ocenić i sprawdzić, czego na dany moment potrzebuje czytelnik. Taki feedback, taka informacja zwrotna, rozmowa z obserwującym profil pozwoli jeszcze lepiej i głębiej przygotować się do następnych publikacji w obrębie strony na Facebooku.
Promocja strony na Facebooku – wzbudzaj zainteresowanie i angażuj społeczność!
Jak angażować w takim razie społeczność? Jakie posty tworzyć, aby czytelnik sam chciał wyrazić swoją opinię na Facebooku?
- Przyciągnij intrygującą grafiką, która sprawi że internauta będzie miał potrzebę wypowiedzi,
- Stań w roli eksperta, ale jednocześnie pokaż że chcesz mieć z odbiorcami relacje partnerskie. Taka postawa sprawi, że obserwatorzy twojego profilu na Facebooku chętnie będą angażowali się w Twój przekaz i przede wszystkim nabiorą ochoty do rozmowy, interakcji z innymi,
- Zadawaj nurtujące pytania – tutaj w zależności od tematyki warto czasami skorzystać ze strategii marketingowych, ale i psychologicznych. Zaintrygować zszokować, zmotywować do kliknięcia przycisku „skomentuj” i do napisania komentarza. Każdy komentarz na Facebooku wzmacnia pozycję Twojego profilu na Facebooku w obrębie portalu i w wynikach wyszukiwania. Im większy ruch wygenerujesz swoją działalnością marketingową, tym bardziej polubi Ciebie algorytm Facebooka.
Polubienia na Facebooku – bądź otwarty na innych. Wsłuchuj się w tętno świata
Prowadząc profil na Facebooku istotne jest wyczucie trendów, znajomość branży, w której się działa, ale też również pewnego rodzaju empatia. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań Twojego odbiorcy, zanim on zdąży wprost i bezpośrednio o tym powiedzieć. Jeśli prowadzisz biznes, który jest dla Ciebie nie tylko pracą, ale również pasją wbrew pozorom nie będzie to trudne. Istotne jest, aby obserwatorzy Twojego profilu poczuli, że to co robisz jest Twoją prawdziwą pasją, a nie tylko sposobem na zarabianie pieniędzy. Bezpośrednio, autentyczność, szczerość to atuty, które przyciągną do Ciebie nowych followersów.
Lajki na Fb – przyciągaj warstwą graficzną
Pamiętaj, że tworząc posty na Facebooku bardzo istotną rolę ma warstwa graficzna. Dlaczego? Wyobraź sobie, że wchodzisz na główną stronę Facebooka. Skrolujesz sobie tablicę. Przy jakich postach najczęściej się zatrzymujesz? Wiadomo że przy takich, które zaintrygują Ciebie grafiką. To właśnie intrygujące zdjęcie, czy też intrygujące hasło zamieszczone na danej grafice sprawi, że zdecydujesz się przeczytać posta, a nawet wejść na dany profil i przejrzeć inne publikacje. Dobrym rozwiązaniem jest trzymanie się konkretnej konwencji kolorystycznej. Wtedy każdy post, każda nasza publikacja jest jedną wielką całością. Jeden post wynika z drugiego. Mając charakterystyczne logo i zamieszczając je na grafikach, czy też używając konkretnych kolorów robimy coś, co sprawia, że nasza marka wyróżnia się w obrębie Facebooka. Osoba przeglądająca Fejsa wie już wtedy, czego mniej więcej może się po nas spodziewać. Wzbudza to zaufanie i jest tak zwaną kropką nad i. Firma jest wtedy uznawana za markę Premium, która jest konsekwentna w swoich działaniach i wie jak dbać o swój branding.
Strategia marketingowa na Facebooku – a może format wideo?
Coraz popularniejszą formą komunikacji z odbiorcą są materiały wideo. Video content powoli wręcz wypiera tradycyjną formę pisaną. Żyjemy w ciągłym pośpiechu i niestety często brakuje nam czasu na przeczytanie całej publikacji, całego długiego artykułu w sieci. Dlatego też materiały wideo cieszą się coraz większą popularnością, generują dużą klikalność i spore zasięgi. Tworząc materiały wideo warto podejść do tematu profesjonalnie. Wiedzieć, o czym i jak chcemy mówić. Każda firma powinna znaleźć swój własny styl komunikacji, w którym będzie posługiwać się w relacjach z klientami. Zamieszczając materiały wideo warto postawić na bloki tematyczne. Świetnie sprawdzają się serie wideo, które poruszają dany temat lub konkretną przestrzeń tematyczną. Wtedy automatycznie odbiorca chętnie włączy kolejny film lub z zainteresowaniem będzie czekał na następny odcinek. Dobrze jest zatroszczyć się również o odpowiednią warstwę muzyczną i dobry dźwięk.
Strona na Facebooku – jak pozyskać nowe polubienia?
Czy rzeczywiście trzeba dysponować bardzo dużym budżetem, aby wypromować swoją stronę na Facebooku? Aby o naszej firmie usłyszał świat i aby pozyskać nowych, potencjalnych klientów? I tak i nie! Czasami stworzenie kompleksowej kampanii reklamowej, dzięki której pozyskamy satysfakcjonujące leady i zareklamujemy na przykład swoją nową usługę jest niezbędne i bardzo korzystne. Istnieje Jednak wiele możliwości, dzięki którym opowiemy o swojej marce i pozyskamy nowe polubienia strony – bez potrzeby inwestowania dużych kwot, na które niekiedy nie możemy sobie pozwolić. Jak zatem reklamować swoje miejsce w sieci?
Przede wszystkim warto udzielać się w sieci również na innych profilach, innych użytkowników. Na stronach osób lub firm, w których działalność nas interesuje lub też których działalność jest kompatybilna z naszym biznesem. Nie ma tutaj oczywiście mowy o jakimkolwiek spamowaniu lub też bezmyślnym linkowaniu do swojego profilu na Facebooku. Udzielając się z pozycji swojego profilu firmowego, musimy naprawdę dobrze przemyśleć, gdzie i w jakich tematach chcemy coś powiedzieć od siebie. Każdy wpis tworzony z perspektywy naszej działalności, z poziomu naszego profilu firmowego jest jednocześnie naszą wizytówką. Mówi sporo o nas samych, o tym co reprezentujemy sobą – jako marka osobista lub przedsiębiorstwo usługowe. Dlatego też należy każdy taki wpis i każdy komentarz, który będziemy podpisywali nazwę naszej firmy dobrze przemyśleć. Udzielajmy się jedynie w tematach i pod postami, które naprawdę nas interesują i które są wartościowe pod względem merytorycznym i informacyjnym.
Jeśli dopiero zaczynamy swoją przygodę z Facebookiem ,warto pomyśleć o tworzeniu postu w duetach. Takie rozwiązanie ma jedną najważniejszą zaletę. Jesteśmy widoczni dla naszych fanów, ale również dla fanów osoby lub firmy, z którą dzielimy wspólny post. Co za tym idzie nasze zasięgi ogromnie się zwiększają, a to daje nam doskonałe pole do promocji naszego biznesu i naszej działalności. Pojawiamy się w wynikach wyszukiwania osób, które być może nigdy by na nas nie zwróciły uwagi gdybyśmy nie stworzyli takiego wspólnego posta. Każdy taki post stworzony w duetach, To również doskonała okazja na poszerzanie swojej sieci kontaktów, która w biznesie jest koniecznością i prawdziwą wartością. Razem możemy wiele. Razem możemy rozwijać swoją działalność i odkrywać nowe i biznesowe lądy.
Promowanie biznesu poprzez grupy tematyczne na Facebooku
Istnieje jeszcze jeden i to bardzo skuteczny sposób promowania swojej marki, bez potrzeby dużych inwestycji. Takim rozwiązaniem jest stworzenie grupy tematycznej, która będzie prowadzona pod sztandarem naszej działalności. Jeśli grupa i jej zawartość merytoryczna będzie naprawdę czymś niespotykanym i wyjątkowym, możemy osiągnąć spektakularny sukces – w postaci nowych fanów naszej strony, nowych klientów naszej firmy, a przede wszystkim wzrośnie nasz pozytywny wizerunek w sieci. Firmy i specjaliści, którzy decydują się na założenie i prowadzenie takiej firmy postrzegani są jako eksperci w swojej branży. Taki krok naprawdę wzbudza ogromne zaufanie. Klienci, partnerzy biznesowi doceniają, że dany przedsiębiorca chce mieć stały kontakt ze swoimi klientami i chce wiedzieć, jakie mają potrzeby i oczekiwania względem jego usług i tego czym reprezentuje jego firma. Bardzo doceniane jest to, że w dzisiejszym zabieganym jak co bądź w świecie, osoba, która prowadzi swój biznes, nie skupia się jedynie na samej sprzedaży, ale znajduje też czas, aby budować silną społeczność wokół swojej marki I nawiązywać relacje ze swoimi odbiorcami. To ogromny krok w stronę budowania silnej marki, która kojarzy się profesjonalnie i fachowo. Firma jest postrzegana jako ekspert, który nie boi się kontaktu ze swoimi klientami i nie boi się poruszania ważnych i niekiedy trudnych kwestii w obrębie swojej grupy.
Jak prowadzić grupę tematyczną, aby przyciągnąć do siebie? Zadbaj o jakość. Wiemy, że to wymaga nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale też czasu. Niezbędna jest dobra moderacja, która sprawia, że tylko wartościowe komentarze i wartościowe pytania członków grupy będą pojawiały się w obrębie grupy. Ważne jest też, aby trzymać rękę na pulsie i nie dopuszczać do pojawienia się na grupie spamu, wulgarnych, czy pozbawionych kultury treści. Każdy post musi być weryfikowany. Gwarantujemy, że takie profesjonalne podejście się zwróci w postaci powiększającej się grupy odbiorców i aktywnych członków grupy.
Promowanie firmy na Facebooku. Porozmawiajmy o twoim biznesie!
Nie da się ukryć, że promowanie biznesu na Facebooku jest coraz trudniejsze. Stworzenie właściwej kampanii marketingowej, która trafi do świadomości i ser z klientów nie należy do najłatwiejszych. Przemyślany musi być każdy aspekt takich działań. Twórca treści musi zaintrygować, zaangażować i stworzyć odpowiednie CTA, które zmotywuje do konkretnego działania, czyli na przykład do zakupu usługi. Polubimy.pl działa w przestrzeni social media wiele lat. Wyróżnia nas bogate doświadczenie i wiedza. Wyróżnia nas również pasja do wszystkiego co związane ze światem mediów społecznościowych. Nie boimy się nowych trendów i odważnych posunięć w obrębie marketingu. Chętnie podzielimy się swoimi spostrzeżeniami i propozycjami dotyczącymi reklamy Twojego biznesu w sieci. Skontaktuj się z nami i porozmawiamy o owocnej strategii promocji twojego biznesu na Facebooku.