Instagram stale zyskuje na popularności. Coraz więcej osób z chęcią dzieli się chwilami swojego życia, pasjami, radościami, czasem nawet bardzo osobistymi i trudnymi momentami. Używając aplikacji, możesz obejrzeć zdjęcia różnych użytkowników oraz znaleźć różne inspiracje. Wystarczy, że w wyszukiwarkę wpiszesz odpowiedni hashtag, a natychmiast pojawią się ciekawe tematyczne profile oraz zdjęcia wraz z opisem, których poszukiwałeś. Tematyka postów jest bardzo różnorodna. Niektórzy prowadzą Instagrama w sposób podobny do bloga. Inni natomiast dzielą się swoimi pasjami, dodają zdjęcia swoich zwierząt, tatuaży czy jedzenia, a to jest chyba najpopularniejszym tematem.
Mimo że Facebook oferuje coraz więcej ciekawych opcji i stale rozszerza różne funkcje dla użytkowników, Instagram nie przestaje zyskiwać nowych fanów. Jest to przede wszystkim młodzież i młodzi dorośli. Instagram to także świetna aplikacja do zarabiania! To właśnie na nim firmy poszukują influencerów. Dlatego jeśli chcesz wiedzieć, jak prowadzić Instagram, by mieć wielu obserwujących, a w przyszłości móc zarabiać w sieci, dobrze trafiłeś! Z tego artykułu dowiesz się wszystkiego na ten temat.
Spis treści
- Instagram krok po kroku – aplikacja
- Uzupełnij swój profil
- Rodzaj konta a zdjęcie profilowe
- BIO – co to jest i jak je uzupełnić?
- Jak dodać zdjęcie profilowe i bio na Instagramie – krok po kroku
- Zdobywanie nowych obserwujących
- Ikonki na dole aplikacji – czym są i do czego służą?
- Jak dodawać zdjęcia na Instagramie?
- Hashtagi – dlaczego warto ich używać?
- Zdobywanie nowych obserwujących – jak zdobyć followersów?
- Oznaczanie swoich znajomych
- InstaStories – co to jest?
Instagram krok po kroku – aplikacja
Zaczynając swoją działalność na Instagramie, należy zainstalować aplikację. W zależności od systemu operacyjnego (iOS lub Android) Instagram można pobrać ze sklepu Play lub App store. Kiedy Instagram pojawi się w bibliotece aplikacji, możesz przystąpić do procesu rejestracji.
Nowe konto możesz utworzyć przy pomocy Facebooka lub używając swojego adresu e-mail. Podczas procesu rejestracji należy podać swoje imię i nazwisko, nazwę konta oraz hasło. Warto, aby nazwa konta była przemyślana i chwytliwa. Dzięki temu więcej osób może zdecydować się na obserwacje Twojego konta.
Rodzaj konta, który utworzysz będzie Ci dawał różne możliwości:
- konto publiczne – każdy użytkownik Instagrama ma możliwość zobaczyć Twoje konto oraz treści, które publikujesz. Kiedy ktoś będzie chciał Cię zaobserwować, nie będziesz musiał specjalnie akceptować jego prośby.
- konto prywatne – posty i zdjęcia, które publikujesz mogą zobaczyć tylko Ci użytkownicy Instagrama, którzy wysłali prośbę, a ta została przez Ciebie zaakceptowana.
- konto firmowe – jeśli jesteś przedstawicielem lub szefem firmy, możesz skorzystać z opcji utworzenia konta firmowego. Dzięki profilowi firmy w social mediach, wzrasta szansa na zdobycie nowych klientów i rozszerzenie zainteresowania Twoimi usługami. Za opłatą możesz także utworzyć reklamę lub post sponsorowany, który dotrze do użytkowników odpowiadających Twojej grupie docelowej. Istnieje także możliwość sprawdzenia statystyk z odwiedzin na profilu i wyświetleń pojedynczych postów.
- konto twórcy – jest to specyficzny rodzaj konta, ponieważ można sprawdzić bardzo dokładne statystyki odwiedzin na koncie oraz dowiedzieć się ile osób trafiło na Twój post przez dodawane hashtagi. Aby znaleźć podsumowania należy wejść w Opcje, a następnie wybrać wspomniane wcześniej statystyki.
Posiadając konto twórcy, masz możliwość szerokiego analizowania postów pod względem dotarcia do odbiorcy. Dzięki temu będziesz mógł się dowiedzieć jaki rodzaj treści najbardziej interesuje Twoją grupę docelową, tworząc w przyszłości podobne wpisy. Analiza postów może także dotyczyć aktywności. “Interakcje” to wskaźnik pozwalający na sprawdzenie czy odwiedziny Twojego profilu przez innych użytkowników wzrosły czy zmalały w porównaniu do poprzednich siedmiu dni. “Odkrywanie” natomiast informuje do ilu użytkowników dotarł którykolwiek z dodanych przez Ciebie postów. Posiadanie konta twórcy daje także możliwość sprawdzenia grupy odbiorców. Dzięki temu możesz się dowiedzieć szczegółów na temat płci, wzrostu, miejsca zamieszkania czy jakości kont, które Cię obserwują. Dzięki tak szczegółowym informacjom możesz jeszcze lepiej dostosować treści do użytkowników. Takie działanie może przyczynić się do wzrostu zainteresowania Twoimi działaniami w social mediach.
Samo konto twórcy nie przyniesie popularności. Jednak decydując się na utworzenie takiego rodzaju konta, otwierasz sobie możliwość, aby później szczegółowo śledzić informacje dotyczące aktywności na Twoim profilu i wykorzystać te informacje do zwiększenia zasięgu.
Uzupełnij swój profil
Na samym początku warto dodać zdjęcie profilowe. Aplikacja odpowiednio zmniejszy rozmiar fotografii tak, aby zawsze była widoczna jako miniatura przy profilu. Warto także dodać krótki opis, tzw. bio. Dzięki temu Twoi znajomi będą wiedzieli, że konto należy do Ciebie, a inni użytkownicy będą mogli Cię poznać.
Pamiętaj, żeby wybrać zdjęcie, które pokaże Ciebie. Nie warto decydować się na fotografię psa czy jedzenia – chyba, że prowadzisz profil w takiej tematyce. Warto zwrócić uwagę na jakość fotografii oraz to, jak prezentujesz się na zdjęciu. Profil to pierwsze miejsce, w które zaglądają potencjalni nowi obserwujący. Dobrze więc, aby główne zdjęcie zachęcało do kliknięcia.
Ważnym aspektem podczas wyboru zdjęcia profilowego jest jego jakość. Rozmazane, niewyraźne czy źle wykadrowane zdjęcie nie będzie stanowiło zachęty do wejścia w profil. Oczywiście, nie musisz od razu umawiać się z fotografem. Wystarczy, że wykonasz dobrze oświetlone zdjęcie swoim telefonem komórkowym lub poprosisz o to znajomego czy kogoś z rodziny. Miejsce, w którym znajdować się będzie fotografia, to małe kółeczko, dlatego nie warto umieszczać w nim całej sylwetki, a jedynie twarz, ponieważ tylko tak Twój wygląd będzie dobrze widoczny.
Rodzaj konta a zdjęcie profilowe
Być może nawet się nad tym nie zastanawiałeś, ale fotografia powinna być także dopasowana do rodzaju konta, które prowadzisz. Przykładowo profil biznesowy wymaga profesjonalizmu, dlatego warto, byś zdecydował się na zdjęcie, które przedstawia Cię w sposób zachęcający do poważnej współpracy. I odwrotnie. Jeśli Instagram ma się stać miejscem, gdzie chcesz pracować jako influencer dodaj profilowe, które jest w Twoim stylu!
Głównym zdjęciem Twojej marki czy firmy może być logo. To bardzo dobry wybór, ponieważ w ten sposób marka będzie rozpoznawalna. Pomoże to obecnym kupującym i korzystającym z usług szybko zidentyfikować profil firmy, a nowym użytkownikom pozwoli zapoznać się z ofertą.
BIO – co to jest i jak je uzupełnić?
Uzupełnienie bio jest kolejnym krokiem w uzupełnianiu profilu na Instagramie. Jest to nic innego jak krótki opis, w którym można zawrzeć informacje o sobie lub o firmie. Użytkownicy prowadzący profil osobisty wpisują tam często takie informacje jak: data urodzenia, miejsce zamieszkania, praca jaką wykonują, a nawet status związku. Można także napisać kilka słów o swoich pasjach czy zainteresowaniach, pomoże to nowym osobom trafiającym na Twój profil lepiej Cię poznać i zdecydować, czy Cię zaobserwować. Jeśli prowadzisz profil firmy, warto byś dodał link do oficjalnej strony WWW oraz zawarł najważniejsze informacje o działalności i świadczonych usługach. Warto również używać emoji. Dzięki nim profil BIO staje się atrakcyjny i zachęca do zainteresowania się Twoją działalnością i kliknięcia w przycisk “Obserwuj”.
Jak dodać zdjęcie profilowe i bio na Instagramie – krok po kroku
- W aplikacji wchodzimy w nasz profil.
- Klikamy w edycję profilu – zdjęcia.
- Wybrane przez Ciebie zdjęcie znajdujące się w bibliotece może zostać dodane przez kliknięcie “wybierz z biblioteki”. Wybieramy więc zdjęcie, które chcemy dodać.
- Klikamy w “gotowe”.
Chcąc zmienić swój opis bio, także kliknij w przycisk “edytuj profil”. Pamiętaj, że długość biogramu jest ograniczona. Nie może przekroczyć 150 znaków ze spacjami.
Zdobywanie nowych obserwujących
Uzupełnienie profilu o biogram i zdjęcie to bardzo ważny krok. Dzięki temu każdy kto trafi na Twój profil, będzie mógł zobaczyć jak wyglądasz (lub jakie logo ma Twoja firma) i przeczytać najważniejsze informacje.
Pierwszymi obserwującymi mogą być Twoi znajomi i rodzina. Zaproś więc wszystkich, których znasz i wiesz, że mają Instagrama do obserwacji Twojego profilu! Dobrym pomysłem może okazać się odnalezienie swoich znajomych i zaobserwowanie ich – wtedy mogą odwdzięczyć się tym samym. Aby zaobserwować nową osobę wystarczy wcisnąć przycisk “odkrywaj”, a następnie wpisać nazwę osoby, którą chcesz dodać. Po pojawieniu się w wyszukiwarce listy profili klikamy “obserwuj” w ten, który należy do naszego znajomego czy rodziny.
Jeśli osoba, którą chcesz zaobserwować ma konto prywatne musisz najpierw wysłać mu prośbę o obserwacje. Jeśli zostanie zaakceptowana, będziesz mógł zobaczyć publikowane przez niego zdjęcia i posty.
Ikonki na dole aplikacji – czym są i do czego służą?
Zaczynając od lewej strony na samym dole menu znajduje się ikonka domku. Jest to strona główna, na której znajdują posty osób przez nas obserwowanych oraz różne reklamy i treści sponsorowane. W tym miejscu pojawiają się także stories, czyli zdjęcia lub informacje, które znikają po 24 godzinach.
Następna ikona to “odkrywaj” – tam znajdują się treści, które mogą Cię zainteresować, proponowani użytkownicy do obserwowania czy różne inspiracje. W tej sekcji pojawiają się posty osób, których my nie obserwujemy, ale obserwują nasi znajomi. Dzięki temu możesz znaleźć ciekawe osoby oraz zobaczyć posty, które mogą Cię zainspirować.
Na samym środku znajduje się znaczek, dzięki któremu możesz stworzyć własny post. Będziesz mógł dodać zdjęcie i je edytować, aby jak najlepiej prezentowało się na Twoim profilu.
Kolejne w dolnym menu są polubienia. Można tam znaleźć informacje na temat aktywności na koncie. Jest to zakładka powiadomień, w której znajdują się wiadomości o tym, kto Cię obserwował, które z Twoich zdjęć zostało polubione i przez kogo oraz, jeśli posiadasz konto prywatne, prośby o akceptację obserwacji.
Na samym końcu znajduje się ikonka, dzięki której możemy zobaczyć nasz profil. Pozwala ona na prowadzenie zmian w bio czy znalezienie szczegółowych informacji na temat liczby obserwujących.
Ciekawą opcją mogą okazać się wiadomości prywatne, dzięki którym możesz się skontaktować z każdym użytkownikiem Instagrama. Oczywiście, nie zawsze otrzymasz odpowiedź. Bez akceptacji drugiej osoby nie dowiesz się czy Twoja wiadomośc została odczytana. Sam także możesz otrzymać wiadomość, a ta pojawi się w tzw. DM.
Jak dodawać zdjęcia na Instagramie?
Dodawanie zdjęcia na Instagrama jest banalnie proste. Mimo tego nie każdy potrafi wykonać zdjęcie takie, aby przykuwało uwagę i stało się interesujące dla innych użytkowników.
Jak dodać zdjęcie na instagrama krok po kroku?
Klikamy w plusik, który znajduje się w dolnym menu. Następnie wybieramy zdjęcia, które się wyświetlą. Możesz jednocześnie dodać do 10 zdjęć. Możesz także dodać zdjęcie wykonane przed chwilą. Aby to wykonać wystarczy kliknąć w ikonkę aparatu.
Po wybraniu zdjęcia Instagram oferuje nam możliwość edycji zdjęcia. Dzięki temu wszystkie niedoskonałości będzie można poprawić. Możesz zdecydować się na dodanie filtra, który poprawi kolorystykę czy uczyni zdjęcie monochromatyczne. Wszystko zależy od preferencji i stylu w jakim prowadzisz profil.
Dodatkowo przy dodawaniu każdego zdjęcia możesz umieścić opis. Pamiętaj, że aby był interesujący powinieneś dołączyć do niego emoji. Oczywiście, długość opisu także ma znaczenie. Jeśli jednak prowadzisz konto osobiste – blogowe, to bez problemu Twój opis może być wpisem. Nie musisz się martwić długością tekstu. Ważne, aby był interesujący i chwytliwy.
Hashtagi – dlaczego warto ich używać?
Hashtagi ułatwiają dotarcie użytkownikom do interesujących ich postów. Dzięki hashtagom również Ty możesz odnaleźć interesujące Cię tematy czy fotografie nawiązujące do wyszukiwanych przez Ciebie haseł. Warto także pamiętać, żeby wpisywać w wyszukiwarkę także po angielsku, ponieważ bardzo wielu influencerów publikuje treści właśnie w tym języku.
Kiedy dodajesz post, nie zapomnij o hashtagach! Jeśli dodasz odpowiednie, to użytkownicy wyszukujący profile związane z ich zainteresowaniami będą mogli zainteresować się Twoim profilem i działalnością w social mediach. Również firmy, które poszukują influencerów z danej kategorii, będą mogły się Tobą zainteresować, jeśli treści publikowane przez Ciebie będą spójne, a hashtagi dobrze dobrane.
Zdobywanie nowych obserwujących – jak zdobyć followersów?
Rosnąca popularność Instagrama nie sprzyja nowo utworzonym kontom. Wybicie się jest coraz trudniejsze, a nowi użytkownicy mają problem ze zdobyciem nowych obserwacji. Jest to, oczywiście, spowodowane stale rosnącą ilością nowych użytkowników.
Aby zdobyć followersów, powinieneś znać podstawowe zasady działania Instagrama oraz jego algorytmów. Oczywiście jest jeszcze szybszy i prostszy sposób – kup follow na instagram!
Kupowanie lajków jest bardzo znaną i lubianą praktyką, ponieważ za stosunkowo niewielką kwotę możesz bardzo szybko wystartować na Instagramie. Start jest bardzo ważny, ponieważ każdy, kto trafia na Twój profil i widzi już pewną ilość obserwacji, o wiele chętniej może zdecydować się dołączyć do grona Twoich obserwujących.
Polskie serduszka i obserwacje są bardzo istotne, szczególnie przy budowaniu swojej polskiej marki. Jest to swojego rodzaju potwierdzenie realności firmy i pozytywnych opinii oraz zadowolonych klientów. Kup follow na Instagram, a zobaczysz jak nowe osoby trafiające na Twój profil dodają kolejne obserwacje! To świetny pomysł, aby w taki sposób rozpocząć swoją działalność w social mediach!
Korzystając z polubimy.pl zyskujesz!
- tylko polskie polubienia i obserwacje dodane z realnych kont,
- świetna komunikacja – w razie problemów możesz napisać na czacie,
- konta prawdziwe – nie utworzone przez boty.
Korzystanie z polubimy.pl jest anonimowe! Nawet jeśli jesteś już rozpoznawalny lub prowadzisz firmę znaną już na polskim rynku – bez obaw! Nikt nie dowie się o naszej współpracy!
Jeśli z jakichś powodów nie chcesz kupować działań na Twoim koncie, możesz skorzystać z poniższych rad. Pamiętaj, że nawet ich zastosowanie nie daje gwarancji, że zdobędziesz szybko nowych obserwujących.
- publikuj treści dobrej jakości i bez błędów ortograficznych,
- używaj hashtagów, które są dobrze dobrane – możesz także dodać po angielsku i po polsku,
- dodawaj zdjęcia w godzinach wieczornych
- uzupełnij swój profil
- obserwuj ciekawe profile i bądź na nich aktywny
- odpowiadaj na komentarze dodane pod Twoimi zdjęciami i komentuj
Jeśli zależy Ci na czasie to kup follow na instagram z polubimy.pl!
Oznaczanie swoich znajomych
Dodając posty ze znajomymi, warto skorzystać z okazji poszerzenia zasięgu i oznaczyć ich! Dzięki temu opublikowana przez Ciebie treść zobaczą także osoby obserwujące Twoich znajomych! Jest więc to bardzo dobra opcja, aby zwiększyć swój zasięg i zdobyć nowych obserwujących.
InstaStories – co to jest?
Insta Stories spowodowało pewne wyparcie Snapchata, ponieważ właśnie w tej aplikacji była pierwotnie taka możliwość. Obecnie na Instagramie można dodać dowolne zdjęcie i dość szeroko je edytować. Można dodać naklejki, napisy, oznaczyć inne osoby, dodać lokalizację czy datę. Opublikowane przez Ciebie zdjęcie będzie można zobaczyć po kliknięciu w miniaturę Twojego zdjęcia profilowego. Podobnie jak w aplikacji Snapchat, Insta Stories jest ograniczone czasowo – znika po 24 godzinach. Obecnie istnieje możliwość dodania zdjęcia w Stories na dłużej – można je pogrupować.
Dodawanie zdjęcia do Story jest bardzo proste. Wystarczy kliknąć na plusik znajdujący się na zdjęciu profilowym. Pojawi się wtedy aparat lub galeria. Wybierając zdjęcie masz możliwość jego szerokiej edycji.
Instagram jest wszechstronną aplikacją, którą można wykorzystać do celów prywatnych jak i biznesowych. Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z tej aplikacji.
Masz jakieś pytania? Chcesz wiedzieć jak kupić follow? Napisz do nas na czacie!