Media społecznościowe odgrywają bardzo ważną rolę w naszym życiu. Służą nam do nawiązywania kontaktów międzyludzkich, utrzymywania relacji. Coraz częściej też social media wykorzystujemy do poszukiwania pracy lub do promowania własnego biznesu. Dziś zajmiemy się tym drugim tematem. Porozmawiamy bliżej o platformie, która z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród użytkowników mediów społecznościowych. Według najnowszych badań coraz więcej firm wykorzystuje potencjał, który ma w sobie platforma TikTok. Okazuje się, że TikToka można wykorzystać do reklamowania, promowania usług. Budownictwo, branża motoryzacyjna, catering dietetyczny. Bez względu na to w jakiej przestrzeni działamy, TikTok może przyciągnąć nam nowych klientów. Jak mówi słynne przysłowie: samo nic się nie zrobi”. Jakie materiały zamieszczać na TikToku, aby przyciągnąć nowych followersów i obserwujących nasz kanał? Jak przygotować filmy, które będą cieszyły się dobrą sławą i co więcej, które będą uznawane przez użytkowników TikToka za atrakcyjne? Odpowiadamy!

Spis treści

Algorytm TikToka – odwieczna walka o polubienia trwa…

Jak powiedzieliśmy powyżej – TikTok cieszy się coraz większą popularnością. Szczególnie, jeśli chodzi o freelancerów i chęć budowania przez nich marki osobistej. To doskonałe miejsce, które zrzesza i integruje niebanalne, ciekawe osobowości z pomysłem na siebie. Aby odnieść sukces na TikToku musimy zrozumieć, jak działa algorytm TikToka. Na stronie głównej każdego użytkownika znajduje się sekcja dla Ciebie” i dla każdego „tiktokowca” to raj upragniony, aby właśnie tam się znaleźć. TikTok lubi treści krótkie, maksymalnie do 15 sekund, ale jak najmocniej wypełnione treścią i bez zbędnego contentu. Warto zadbać też o hashtagi. Jest to tutaj o tyle ważne, że algotytm proponując wspomniane filmy w sekcji „dla Ciebie” właśnie wyszukuje filmów o podobnej tematyce. Jest to kluczowy element wyboru.

Algorytm TikToka –  jak wygenerować ruch na TikToku?

Egzystujemy w trudnych czasach i w obecnej sytuacji promowanie biznesu nie należy do rzeczy najłatwiejszych.  Dlaczego? W dużej mierze przez konkurencję, która praktycznie w każdej branży, a przynajmniej w wielu branżach jest naprawdę bardzo duża. Każdy dzisiaj ma dostęp do Internetu i każda firma zdaje sobie sprawę z tego, że może zwiększyć wyniki przez odpowiednio prowadzone kampania marketingowe. Dobra wiadomość jednak jest taka, że nie każdy posiada tzw. smykałkę do nagrywania przyciągających i ciekawych filmów, które angażują widza. TikTok Jest właśnie tą platformą, która bardzo lubi jakość i wartość materiałów filmowych.  Dlatego też, jeśli chcemy uwieść algorytm TikToka i zdobyć popularność, musimy mieć w zanadrzu naprawdę ciekawy i niebanalny pomysł na siebie i na cykl filmów, który zdecydujemy się zamieszczać.

Co „lubi” algorytm TikToka? Jak zdobyć jego zaufanie?

Przede wszystkim TikTok bardzo lubi treści uporządkowane. Bez względu na to w jakiej przestrzeni działamy i czym się zajmujemy, warto tworzyć materiały filmowe według konkretnego schematu i klucza tematycznego. Jest to ważne z kilku podstawowych powodów:

  • po pierwsze:  dzieląc swoje materiały filmowe na konkretne sekcje możemy zachować niezbędny porządek publikacji. Jest to szczególnie ważne, kiedy chcemy w swoich filmach poruszać wiele ważnych treści i nie chcemy się w tym wszystkim pogubić.  Ma to również znaczenie przy zachowaniu ciągłości wypowiedzi, ciągłości zamieszczanych plików.  Dobra organizacja i harmonogram publikacji, to również poczucie kontroli. Jeden temat wynika z drugiego i gwarantujemy, że w ten sposób następne tematy same przychodzą do głowy,
  • po drugie:  tworzenie filmów w ramach sesji buduje również zaufanie wśród oglądających. Dajemy w ten sposób naszym subskrybentom obserwując nasz profil znak, że mamy wiedzę i doświadczenie którym chcemy się dzielić,
  • po trzecie:  sekcje tematyczne wzmacniają ruch w obrębie kanału. Zainteresowana osoba wchodzi na nasz kanał i ogląda kompletnie film. Zapoznając się z materiałem wie już, że to co zobaczyła jest wartościowe i godne polecenia. Wie też i czuje, że pragnie zgłębić temat. Jak myślisz, co taki internauta zechce zrobić, po zakończeniu oglądania filmu, który mu się naprawdę spodobał? Oczywiście, będzie chciał jeszcze mocniej zgłębić temat.  Tworząc sekcje, można śmiało powiedzieć, że wychodzisz w tym momencie naprzeciw oczekiwaniom takiego internauty.  Dajesz mu konkretną pigułkę wiedzy. Każde kliknięcie, każdy odtworzony następny film na Twoim kanale zwiększa ogólny ruch w obrębie Twojego miejsca w sieci.

TikTok – jakie działania zagwarantują wybicie i przyciągną użytkownika?

Chcesz zyskać popularność w obrębie platformy? Musisz zaskoczyć i przekonać swoich obserwujących jak i osoby, które dopiero dowiedzą się o Twoim istnieniu, że jesteś prawdziwy i autentyczny. Musisz też w stu procentach przygotować się do publikacji swoich treści, szczególnie tych treści filmowych.  Pamiętaj, że każdy Twój film musi wyróżniać się wysoką jakością nagrania.  Jeśli poważnie myślisz o promocji na TikToku i w innych mediach społecznościowych, które opierają się na materiałach wideo, to warto zainwestować w profesjonalny sprzęt do nagrywania różnego rodzaju filmów.  Priorytetem jest dobry mikrofon i odpowiednie oświetlenie, które zapewnia doskonałą jakość obrazu.  W internecie istnieje bardzo wiele filmów i poradników, z których dowiesz się, jakim sprzętem warto się zainteresować, kiedy chcesz odpowiednio się wyposażyć i przygotować do nagrywania filmów dla swoich followersów oraz do samej promocji tych materiałów.

Przyciągnij tematem. Używaj przyjaznego języka, który sprawi, że osoba oglądająca twój materiał pozostanie z nim do samego końca, a co więcej zaproponuje go swoim znajomym przyjaciołom i udostępni w swoich mediach społecznościowych.  Nie zapominaj o odpowiednich elementach wzbogacających film w social mediach. Mogą być to wstawki muzyczne, przerywniki dźwiękowe, czy też intrygujące hasła, które rozbawią, zaintrygują, A co więcej po obejrzeniu filmu zmotywują do rozmowy i wyrażenia swojej opinii.

Postaw na odpowiedni tytuł swojego materiału, który będzie nawiązywał bezpośrednio do tematyki, którą poruszasz, ale również w którym wykorzystasz odpowiednie słowa kluczowe zapewniając sobie właściwe pozycjonowanie.

Użyj hashtagów, dzięki którym na twój profil i co za tym idzie do konkretnego materiału filmowego trafią osoby, które być może nigdy, by się z tym materiałem nie zapoznałem.  Poprzez kliknięcie w dane słowo na twój profil trafią nowe osoby i być może zostaną na nim na dłużej, regularnie go obserwując i sprawdzając kolejne filmy, które zdecydujesz się zamieszczać.

Nie obawiaj się pracy w duetach.  Zapraszaj do wspólnego nagrywania filmów. Takich sposób ułatwiasz promocje i wzmacniacz zasięgi, ponieważ twój materiał widzą również osoby i obserwujący profil partnera, z którym zdecydujesz się na współpracę.  Dla obu stron, czyli obserwujących twój profil, jak i obserwujących profil twojego partnera takie nagrywanie filmów w duetach jest jasnym znakiem, że Dany tiktokowiec jest otwarty, Nie boisz się konkurencji, a wręcz przeciwnie –  preferujesz współpracę otwartą  na lojalności  w drodze do wspólnego celu.  Praca w duetach sprawi również, że mamy większą szansę szybciej pojawić się w wynikach wyszukiwania i na stronie głównej TikToka.

Dlaczego polubiliśmy TikToka? Fenomen sukcesu…

Nie da się ukryć, że TikTok szturmem podbił świat social mediów i dziś trudno wyobrazić sobie social media bez tego portalu. Co więcej – TikTok pojawił się w Polsce i niemal natychmiastowo odniósł sukces i zyskał pierwszych użytkowników. W czym zatem tkwi jego fenomen? Dlaczego go lubimy?

Okazuje się, że w świecie, gdzie cały czas pędzimy szukamy „szybkiej interakcji”, „szybkich emocji”. TikTok spełnia tę potrzebę w pełni. W ramach platformy możemy oglądać maksymalnie trzy minuty filmu, a największy zasięg i największą widoczność, która nie ma sobie równych mają bardzo krótkie – wręcz pietnastosekundowe filmy. Temat, krótki film nawiązujący i możemy oglądać kolejny materiał. Tym właśnie TikTok podbił serca użytkowników Internetu. Dzięki takiej pracy algorytmu TikToka mamy szansę dotrzeć do najlepszych treści i poznać twórców, których działalność jest kompatybilna z naszą.

TikTok na tle innych mediów społecznościowych. TikTok jako codzienny „newsletter” dla fanów i klientów

Jak zatem TikTok radzi sobie na tle konkurencji portalowej? Okazuje się, że całkiem nieźle. Portal ten zyskał bowiem uznanie i sympatię konkretnej grupy docelowej.  Przede wszystkim obserwatorami i użytkownikami TikToka są osoby młode, które szukają ciekawych emocji po trudnym dniu w pracy lub na uczelni. TikTok jest też doskonałą platformą do promocji dla freelancerów i budowania silnej marki osobistej. TikTok pozwala nawiązywać regularną relację z odbiorcami i wrzucanie w ramach portalu krótkiej informacji, co słychać u danego tiktokowego twórcy.

Jak działa algorytm TikToka? Porozmawiajmy, o tym jak wybić się na TikToku i zapisać się w pamięci internautów?

TikTok jest pozornie nową platformą  w świecie social media. Warto jednak  na niego postawić i wycisnąć jak cytrynę katalog możliwości, które daje obecność ze swoim biznesem, swoją działalnością na tej platformie. Skontaktuj się z nami, a my chętnie podzielimy się swoją wiedzą dotyczącą potrzeb użytkowników TikToka. Porozmawiamy między innymi o tym, co warto pokazywać w ramach swoich działań na TikToku i co udostępniać? Dlaczego warto śledzić trend, w którym idzie to medium społecznościowe? Jak spersonalizować swój przekaz i dlaczego każda rekomendacja i obecność w zakładce „Dla Ciebie” jest ważna? Warto sprawdzić, jak TikTok wpływa na popularność marki i jej rozpoznawalność.