W dobie bardzo dużej konkurencji promocja firmy nie należy do najłatwiejszych. Przedsiębiorstwa wciąż poszukują nowych kanałów dotarcia do klienta. Poszerzają strategie marketingowe wzmacniające pozytywny wizerunek marki. Skuteczną metodą promocji marki, która zyskuje na znaczeniu jest tworzenie, prowadzenie grupy na Facebooku. Zrzesza ona i integruje fanów przedsiębiorstwa, ale też pozwala na pozyskanie nowych kontrahentów. Jak promować grupę, aby trafić do odpowiedniej grupy docelowej? Przedstawiamy kilka wskazówek.

Spis treści

Co warto publikować na grupie na Facebooku?

Masz już grupę na Facebooku. Dodałeś wszystkie ważne informacje, materiały, stworzyłeś regulamin i zasady publikowania postów w obrębie grupy. Zaprosiłeś fanów swojego fanpage’a do czynnego udzielania się na grupie. Twoi followersi polubili grupę i dołączyli do niej. Jak zatem wzmocnić marketing? Wykorzystać potencjał social media? Zwiększyć społeczność grupy i zachęcić innych do jej odwiedzania?

  • Postaw na jakościowy content. Zasada jest prosta – dając wartość, udostępniając godne uwagi treści żaden skomplikowany plan reklamowy nie będzie potrzebny. Zachęcaj użytkowników Internetu do aktywności w twojej grupie ważną tematyką, ciekawymi rozmowami,
  • zamieszczaj posty, które motywują do interakcji. Zastanów się, czego Twoi odbiorcy chcą się dowiedzieć? Jakich informacji szukają i co sprawi, że będą chcieli cię odwiedzić? Angażuj uczestników twojej grupy,
  • zadbaj o warstwę wizualną – grafikę, która będzie spójna z treścią. Odpowiednia skupiająca uwagę grafika będzie skutecznie promować twoje miejsce,
  • wysyłaj/ twórz posty powitalne. Niech uczestnicy Twojej grupy czują się ważni. Witaj nowych grupowiczów,
  • sumienna moderacja to priorytet! Przesiewaj i weryfikuj jako administrator profile nowych osób na grupie. Upewnij się, że są to osoby, które nie będą zamieszczały spamu i niezgodnych z regulaminem postów na stronie,
  • działaj według ustalonego harmonogramu. Bądź konsekwentny w zamieszczaniu wartościowych treści. Zwiększysz tym poziom aktywności na grupie. Zwiększysz rozpoznawalność i będziesz kojarzony z wyłącznie cennym contentem.

Publikuj posty motywujące do interakcji

Założyłeś grupę? Chcesz zwiększyć zasięgi i wyróżnić się na tle konkurencji? Trafić do dużej liczby osób? Zacznij filtrować treści, które są zamieszczane na grupie. Bądź na bieżąco z nowinkami w branży i odpowiadaj na nie. Motywuj do rozmowy, aby zwiększyć aktywność. Każdy komentarz pod zdjęciem /pod postem zwiększa zasięg grupy. Twórz takie treści, które uczestnicy będą chcieli udostępniać dalej. Wzmocnisz, dzięki temu marketing wirusowy. Trafisz do konkretnej grupy osób. Inni internauci dowiedzą się o Twojej firmie / istnieniu grupy.

Promuj swoją grupę wyłącznie na stronach branżowych

Nie chcesz przepalać budżetu i wydawać dużo pieniędzy na treści sponsorowane? Zacznij m.in od promowania wyłącznie najpopularniejszych postów. Mów o swoje grupie w mediach społecznościowych. Wybieraj jednak tylko miejsca, gdzie będziesz mógł wygenerować wiele zaproszeń do grupy i gdzie znajdziesz potencjalnych klientów Twojej marki. Czasami warto poeksperymentować, ale warto przede wszystkim odwiedzać strony na Facebooku, dzięki którym możesz naprawdę zwiększyć liczbę osób obserwujących twój fanpage’a i grupę. Jak widzisz promowanie swojej marki musi być przemyślanym procesem. Delikatnym i subtelnym.

Siła tkwi w jakościowej rozmowie

Czym wyróżniają się grupy na Facebooku, które mają największy ruch? Postami, które motywują do rozmowy – konstruktywnej, ciekawej, wartościowej. Nie masz czasu lub pomysłu na takie posty? Nie szkodzi! Chętnie pomożemy. Poprowadzimy intrygujące, branżowe rozmowy w obrębie grupy, które przyciągną nowych członków. Zobaczysz – Twoja grupa będzie grupą, którą chce się czytać w całości. Od treści postów, po komentarze.