Aktualizacja artykułu: 09.01.2023
Czy możemy dzisiaj wyobrazić sobie prowadzenie firmy bez social mediów? Taaak, ale z pewnością jest to bardzo trudne. Media społecznościowe już na dobre stały się ważnym elementem promocji marki w sieci i… bardzo dobrze! Przy właściwym planie, odrobinie kreatywności można szybko trafić do odbiorców: klientów indywidualnych i biznesowych z całego kraju. Dziś porozmawiamy i skupimy się na wartości jaką niesie LinkedIn. To właśnie tutaj możemy pozyskiwać kontakty premium, nawiązywać trwałe relacje biznesowe – z partnerami biznesowymi – kontrahentami z całego świata. Zastanawiasz się jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn, aby cieszył się zainteresowaniem, wzmacniał pozycje marki na rynku i zasięg jej działania? Jaka ma być strategia prowadzenia dla użytkowników LinkedIn? Przygotowaliśmy na ten temat krótki poradnik, zapraszamy do lektury!
Spis treści
- Zacznijmy od początku… obecność firmy w mediach społecznościowych – dlaczego jest to tak ważne?
- LinkedIn – to perła wśród social media dla biznesu. Wykorzystaj potencjał tej platformy, wyprzedź konkurencję!
- LinkedIn lajki – krok po kroku. Od przyciągającego uwagę opisu działalności, aż po zaufaną sieć kontaktów!
- Serwis LinkedIn – dlaczego lajki na Linkedinie od jego użytkowników są tak wartościowe?
- Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn? Z jakich narzędzi korzystać?
- Like LinkedIn – jak zacząć promowanie?
- Dodatkowe opcje na pozyskanie polubień na LinkedIn?
- Promocja profilu na LinkedIn – wykorzystaj funkcje portalu, pozyskuj cenne like na LinkedIn!
- Obserwujący na LinkedIn: kim są i czemu służą? Czy warto kupić lajki?
Zacznijmy od początku… obecność firmy w mediach społecznościowych – dlaczego jest to tak ważne?
- Wzmocnienie pozytywnego odbioru marki – przedsiębiorca, jaki cała firma wzmacnia pozycję w branży. Poprzez regularne publikacje dotyczące nowych porad w obrębie rozwiązań i nowinek w dziedzinie, którą się zajmuje przedsiębiorca stawia siebie w pozycji fachowca, któremu warto zaufać, ponieważ wie co robi i zna się na swojej pracy.
- Poszerzanie sieci kontaktów. Social media to zasięgi bez ograniczeń. Dzięki profilowi firmowemu możemy trafić do kontrahentów z okolicy, ale również do partnerów biznesowych działających praktycznie na całym świecie.
- Szansa na podzielenie się efektami swojej pracy i referencjami. Media społecznościowe to doskonałe miejsce, gdzie możemy po prostu opowiedzieć o tym czym konkretnie się zajmujemy. Przedstawić dotychczasowe projekty a co za tym idzie zachęcić do nawiązywania z nami współpracy.
- Rozwój interakcji z klientami i partnerami biznesowymi. Nasze życie, również to zawodowe, przeszło do sieci. Nie jest niczym dziwnym i niespotykanym, że właśnie tutaj – na łamach portalu społecznościowego nawiązujemy i dbamy o to, aby utrzymywać trwałe relacje biznesowe. Dzięki social media możemy szukać nowych inspiracji do pracy, poznawać ludzi i innych przedsiębiorców, którzy staną się ważną częścią naszego biznesu lub inspiracją do dalszych działań.
LinkedIn lajki – krok po kroku. Od przyciągającego uwagę opisu działalności, aż po zaufaną sieć kontaktów!
Nie od dziś wiadomo, że diabeł tkwi w szczegółach. Przyciągnij atrakcyjnym przedstawieniem własnej działalności. Wyróżnij się. Napisz taką treść, która pozostanie w świadomości odbiorcy na dłużej. Dobry tekst marketingowy to podstawa. Daj się poznać! Obserwujący sami przyjdą i sieć kontaktów zacznie się rozwijać.
Serwis LinkedIn – dlaczego lajki na Linkedinie od jego użytkowników są tak wartościowe?
Portal ten ściąga przede wszystkim osoby związane z biznesem z całego świata, użytkowników, którzy dbają o swoje przedsiębiorstwa i też są ciekawi tego jak swoje kariery rozwijają inni. Dzięki temu na Linkedinie mamy nieograniczone możliwości pozyskiwania partnerów do biznesu. Z Polski, czy dowolnego kraju. Zważywszy na biznesowy charakter jest to miejsce, gdzie znajdziemy zazwyczaj kontrahentów rzeczywiście zainteresowanych współpracą. Obecni są na Linkedinie przedsiębiorcy, którzy mają już duże doświadczenie w swojej branży, są fachowcami, wiedzą jak prowadzić biznesy i można wręcz powiedzieć zjedli zęby na rozwijaniu swoich przedsiębiorstw. Co za tym idzie są to też nierzadko osoby odważne, kreatywne, niebolące się inwestować w rozwój swojego biznesu, a także w nawiązywanie nowych relacji biznesowych. Kontakt z przedsiębiorcami z różnych miejsc, zakątków może byś bardzo rozwojowy, razem możemy stworzyć coś naprawdę fantastycznego i nowatorskiego. Przyczynić się do rozwoju branży, lub też nawiązać kontakty firmowe nie tylko na jedno zlecenie, czy jeden sezon. To właśnie tutaj mamy szansę znaleźć osoby z którymi będziemy współpracowali przez długie lata. Brzmi super? Też jesteśmy tego zdania.
Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn? Z jakich narzędzi korzystać?
Jak zatem prowadzić profil firmowy na Linkedinie, aby przyciągał on odpowiednią ilość odbiorców? Przede wszystkim musimy zastanowić się do jakiego profilu klienta, czy też partnera biznesowego chcemy trafić. Tutaj każdy post i jego content ma znaczenie. Określając do kogo chcemy mówić i jakiego partnera w biznesie pragniemy pozyskać lepiej nam tworzyć przekaz. Tutaj wygrywa autentyczność. Treści szczere, prawdziwe i profesjonalne. LinkedIn, to takie miejsce, gdzie odbiorcy zwracają szczególną uwagę na to, co znajdują w obrębie portalu. Dlatego też każdy przekaz, który zamieszczamy na naszej tablicy musi być naprawdę dobry i wnosić coś nowego. Dawać coś czytelnikowi. Materiały wideo, relacje z tworzonych przez siebie eventów, czy wreszcie intrygujące posty związane z konkretnym zagadnieniem, czy też problemem branżowym, wzbogacone o przyciągającym wzrok i nawiązującą do tematu grafikę. Takie posty zdobędą największe zainteresowanie. Będą widoczne, czytelnicy będą podawali je dalej, a przede wszystkim będą klikać I like przy poście. Co za tym idzie nasz post, wpis na Linkedinie będzie cały czas zwiększał zasięgi. Branżowe treści są też mile widziane przez algorytm Google.
Like LinkedIn – jak zacząć promowanie?
- Buduj sieć kontaktów. Zapraszaj do znajomych osoby z Twojej branży lub też takich przedsiębiorców, których działalność uważasz za wartościową. W taki sposób wzmacniasz i potwierdzasz nie tylko wiarygodność jako przedsiębiorstwo, ale sprawiasz, że może nawet osoby, które z początku mogą nie być docelowo zainteresowane profilem Twojej działalności i Twoimi usługami z czasem będą potrzebować partnera biznesowego działającego właśnie w Twojej dziedzinie. Mając Twoją osobę w kontaktach istnieje duże prawdopodobieństwo, że zgłoszą się właśnie do Ciebie.
- Odwiedzaj profile swoich kontaktów. Pokazuj, dawaj znać, że jesteś żywo zainteresowany ich działalnością. Taka dbałość o dobre, wspólne relacje biznesowe jest zawsze bardzo mile widziana i wpływa pozytywnie na odbiór marki.
- Udzielaj się pod postami osób ze swojej listy kontaktów. W ten sposób inne osoby, które są w gronie znajomych danego przedsiębiorstwa, czy też przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się o tobie i marce, którą reprezentujesz. Zamieszczając komentarze dbaj o to, aby były one jak najbardziej rzeczowe, profesjonalne, na temat. Unikaj spamu. Dodaj coś wartościowego w rozmowę lub w temat, który został poruszony przez autora posta.
- Ułóż ankiety na Linkedinie lub też dodawaj hasztagi do swoich postów. W ten sposób wpływasz dobrze na widoczność Twojego wpisu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zobaczą Twoją firmę osoby, które wcześniej nie miały z nią styczności.
Dodatkowe opcje na pozyskanie polubień na LinkedIn?
Jak zwiększyć szansę na pozyskanie dużej ilości polubień Twoich postów i samego profilu na Linkedinie? Możesz skorzystać z wersji Premium. Wtedy widzisz, kto odwiedza Twoją stronę, co za tym idzie masz okazję przeanalizować, jaki profil klienta trafia do Ciebie. Wyciągnąć wnioski – co należy zmienić lub też zweryfikować w Twojej ofercie.
Promocja profilu na LinkedIn – wykorzystaj funkcje portalu, pozyskuj cenne like na LinkedIn!
Dobrym rozwiązaniem jest też korzystanie z praktycznych i funkcjonalnych narzędzi do pozyskiwania partnerów biznesowych na Linkedinie. Świetnie sprawdzi się m.in. Sales Navigator. Jest to doskonałe narzędzie, dzięki któremu oszczędzamy mnóstwo czasu. Sales Navigator pozwala dokładnie i bardzo szczegółowo zdefiniować target, do którego chcemy trafić oraz kontakty, które będą dla nas wartościowe i mogą być owocne przy teraźniejszej współpracy lub też w przyszłości.
Obserwujący na LinkedIn: kim są i czemu służą? Czy warto kupić lajki?
LinkedIn to ogromne morze możliwości rozwoju biznesowego. Czerp z niego ile się da, odkrywając nowe funkcje, narzędzia, poszerzając sieć kontaktów. Jeśli chcesz skupić się na realizacji firmowych zleceń możesz skorzystać z pomocy ekspertów, jak chociażby zespół polubimy.pl. Ty zajmiesz się zamówieniami – my rozwojem konta na Linkedinie. Pozyskamy linki do wartościowych miejsc, zaczniemy realizować skuteczną kampanię promocyjną. Z nami pozyskasz wiele lajków na LinkedIn, wypromujesz firmę i sprawisz, że potencjalni klienci / partnerzy biznesowi sami będą wybierać właśnie Twoją markę. Trafisz do szerszego grona użytkowników, potencjalnych gości Twojego „linka”. Nie czekaj i wykorzystaj w pełni ten serwis społecznościowy do wypromowania marki osobistej lub profilu biznesowego! Zakup lajków i obserwujących na „linka” z pewnością wpłynie na widoczność Twojego profilu.