Rozwijanie kanału YouTube może być wyzwaniem, szczególnie dla twórców żonglujących pełnoetatową pracą, rodzinnymi obowiązkami lub życiem studenckim. Jeśli jesteś twórcą treści z mniej niż 1000 subskrybentów i czujesz, że utknąłeś, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Ten przewodnik pomoże Ci zwiększyć ilość subskrypcji, efektywnie zarządzać czasem i nadać priorytet odpowiednim narzędziom i strategiom.
Spis treści
- Korzyści z osiągnięcia 1000 subskrypcji YouTube
- Zarabianie na YouTube a suby
- Kamienie milowe subskrybentów na YouTube
- Znaczenie weryfikacji konta Google dla wzrostu liczby subskrybentów i wyświetleń
- 12 Strategii i wskazówek jak zdobyć subskrypcje na YouTube we właściwy i bezpłatny sposób
- Jak szybko zdobyć 1000 subskrybentów – czy powinienem kupić subskrypcje na YouTube?
- Porada bonus: Zacznij promowanie kanału marketingiem cyfrowym
- Jak zwiększyć liczbę nowych subskrybentów kanału na YouTube – Podsumowanie
Korzyści z osiągnięcia 1000 subskrypcji YouTube
Jeśli marzysz o monetyzacji Twojego kanału na YouTube, musisz dołączyć do programu partnerskiego YouTube (YPP). Program YPP Youtube wymaga aby:
- Twój kanał musi osiągnąć liczbę 1000 subskrybentów (minimum) ORAZ
- Twój kanał musi mieć 4000 godzin oglądania w ciągu ostatniego roku
LUB 10 milionów wyświetleń filmów krótkometrażowych youtube shorts.
Po osiągnięciu tych kamieni milowych możesz ubiegać się o przyjęcie do YPP. Średni czas rozpatrywania wniosku przez YouTube wynosi 1 miesiąc. Po zatwierdzeniu będziesz mieć mógł aktywować monetyzację na swoim kanale, co oznacza, że możesz zacząć zarabiać na reklamach AdSense w swoich filmach. Jest to kluczowa korzyść, obok zwiększonej widoczności i wiarygodności dzięki większej bazie odbiorców, która może potencjalnie przyciągnąć szersze grono widzów oraz potencjalną współpracę z firmami i markami.
Zarabianie na YouTube a suby
Inne korzyści z członkostwa w programie YPP:
- Możliwość promowania produktów bezpośrednio wśród widzów za pośrednictwem Zakupów YouTube.
- Dostęp do zaawansowanej analityki
- Możliwości transmisji na żywo
- Niestandardowe opcje brandingu kanału oraz funkcji takich jak Super Chat i Super Stickers, aby jeszcze bardziej zaangażować widzów.
- Odblokowanie funkcji finansowania przez widzów, takich jak Super podziękowania
- Lepsze wsparcie techniczne dzięki dostępowi do zespołu wsparcia twórców
- Funkcje takie jak członkostwo w kanale pozwalają twórcom oferować ekskluzywne korzyści dedykowanym subskrybentom, wspierając silniejszą społeczność wokół ich kanału.
- Wiadomość e-mail od YouTube z potwierdzeniem osiągnięcia, co może być motywujące dla niektórych twórców treści.
Kamienie milowe subskrybentów na YouTube
Oprócz osiągnięcia zdobycia 1000 widzów do subskrybowania Twojego kanału, istnieje jeszcze kilka innych kamieni milowych subskrybentów YouTube, które można osiągną. Każde z nich przynosi inne korzyści i możliwości.
- 500 subskrybentów: (Od czerwca 2023 ) Osiągnięcie minimalnej liczby subskrybentów wymaganą do ubiegania się o udział w rozszerzonym Programie Partnerskim YouTube
- 1000 subscrybentów: dodatkowe możliowości monetyzacji, w tym podział przychodów z reklam i YouTube Premium
- 100 000 subskrybentów: Ten kamień milowy pozwola zdobyć Srebrną Nagrodę dla twórców do
- 1 milion subskrybentów: To osiągnięcie pozwala zdobyć Złotą nagrodę dla twórców
- 10 milionów subskrybentów: Diamentowy Przycisk YouTube to jedna z najbardziej prestiżowych nagród w programie YouTube Creator Awards.
Zdobycie tych niesamowitych liczb nie jest łatwe, ale dla tych, którym się to uda, otrzymanie upragnionego przycisku odtwarzania YouTube może być fantastycznym osiągnięciem.
Znaczenie weryfikacji konta Google dla wzrostu liczby subskrybentów i wyświetleń
Weryfikacja konta Google jest kluczowym krokiem w budowaniu zaufania i wiarygodności wśród odbiorców. Zweryfikowane konto wyświetla znacznik wyboru obok nazwy kanału, co daje widzom pewność, że subskrybują legalny i godny zaufania kanał. Aby zweryfikować swoje konto i odblokować potencjał szybkiego wzrostu ilości swoich subskrybentów, postępuj zgodnie z wytycznymi YouTube,
12 Strategii i wskazówek jak zdobyć subskrypcje na YouTube we właściwy i bezpłatny sposób
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z YouTube lub chcesz rozwijać swój kanał, omówmy najlepsze strategie osiągnięcia tego celu. Wdrożenie nawet kilku z tych wskazówek powinno sprawić, że liczba odbiorców i subskrypcji YouTube wzrośnie w mgnieniu oka.
1. Poproś swoich widzów o subskrypcję
Prostym i skutecznym sposobem na zwiększenie liczby subskrybentów jest bezpośrednie poproszenie widzów o zasubskrybowanie kanału. Na końcu swoich filmów, stwórz jasne i zwięzłe wezwanie do działania (CTA) zachęcające widzów do naciśnięcia przycisku subskrypcji. Daj im znać, dlaczego warto subskrybować i być na bieżąco z najnowszymi treściami.
Porada pro: Najlepiej jest przypomnieć widzom o subskrypcji zaraz po tym, jak podasz ciekawe lub pomocne informacje lub rozśmieszysz swoich widzów.
2. Napisz interesujący opis kanału
Opis kanału to biografia w górnej części kanału, która służy jako wyjaśnienie, kim jesteś, co jest tematyką Twojego kanału i jaki rodzaj treści tworzysz. Dobre opisy kanałów są unikalne i kuszące w sposób, który może przyciągnąć nowych obserwujących. Posiadanie szczegółowego opisu kanału pomoże również w algorytmie YouTube, zwiększając potencjał optymalizacji SEO, aby pomóc Ci znaleźć nowych subskrybentów.
Aby napisać interesujący opis kanału, upewnij się, że mówisz dokładnie, o czym jest Twój kanał, dołączasz wszelkie ważne informacje i dodajesz wezwanie do działania, aby zachęcić użytkowników do subskrypcji i odwiedzenia Twojej witryny.
3. Twórz wysokiej jakości, wartościowe treści
Pierwszym i najważniejszym krokiem w budowaniu kanału YouTube jest tworzenie wartościowych treści. Twoje treści powinny być angażujące, pouczające i atrakcyjne wizualnie, aby zainteresować widzów i zachęcić ich do powrotu po więcej.
Pamiętaj, aby zainwestować w dobry sprzęt, taki jak wysokiej jakości kamera i mikrofon, aby zapewnić dobre oświetlenie i audio oraz poprawić wartość produkcyjną swoich filmów. Świetną inwestycją może też być zakup dobrego programu do edycji wideo jak Final Cut Pro, Adobe Premiere Pro, CapCut czy DaVinci Resolve. Powinieneś także skupić się na tworzeniu treści, które są unikalne i wyróżniają się na tle tego, co robią inni.
4. Optymalizuj tytułów filmów
Tworzenie angażujących tytułów filmów ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia widoczności Twojego kanału i przyciągnięcia nowych widzów. Oto kilka wskazówek, by jak najlepiej zoptymalizować tytuły wideo:
- Wybierz odpowiednie słowa kluczowe dla treści wideo i umieść najważniejsze z nich w tytule.
W tym celu zidentyfikuj popularne słowa i frazy kluczowe wyników wyszukiwania oraz treści konkurencji i uwzględnij je w swoim tytule. - Zachowaj zwięzłość: Postaraj się, by tytuł był krótki i rzeczowy oraz unikaj zbędnych słów lub fraz.
- Stwórz haczyk: Uwzględnij coś, co wzbudzi ciekawość i sprawi, że ludzie będą chcieli kliknąć Twój film, aby dowiedzieć się więcej. Priorytetem jest umieszczenie tego na początku tytułu, aby przyciągnąć uwagę widzów.
- Uwzględnij liczby i symbole: Jeśli ma to zastosowanie, użyj liczb lub symboli w tytule, aby go wyróżnić. Na przykład „5 najlepszych wskazówek…”.
- Unikaj clickbaitów: Chociaż ważne jest, aby stworzyć kuszący tytuł, unikaj wprowadzania widzów w błąd. Upewnij się, że możesz spełnić obietnice złożone w tytule podczas filmu.
5. Publikuj długie filmy
Publikowanie wartościowych treści wideo, które są długie i pełne ciekawych informacji pokaże widzom, że jesteś autorytetem w temacie, wokół którego zbudowałeś swój kanał. Co więcej, dłuższe filmy radzą sobie lepiej w YouTube SEO, co oznacza, że będą pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania YouTube, dzięki czemu zasięg Twojego kanału wzrośnie i Twoje treści będą widoczne dla większej liczby widzów.
6. Używaj przyciągających uwagę miniatur
Bądź kreatywny i stwórz miniatury, które będą ekscytować widzów i zmuszać ich do klikania w Twoje filmy. Możesz stworzyć najlepszy film na świecie, ale jeśli jego miniatura nie jest atrakcyjna, „nie sprzeda się” i nie uzyskasz tylu wyświetleń. Nie pozwól, aby świetny content i Twój wysiłek zostały zniszczone przez kiepską miniaturkę.
7. Miej spójny harmonogram przesyłania
Użytkownicy są bardziej skłonni do angażowania się w treści i kanał ze spójnym harmonogramem przesyłania. Dzieje się tak, ponieważ ludzie lubią wracać do ulubionych kanałów w ramach codziennej rutyny. Zadbaj więc o regularność, a zwiększysz swoje szanse na zdobycie większej liczby subskrypcji. Jeśli uda Ci się stać czyimś ulubionym twórcą, konsekwentne przesyłanie filmów oznacza, że użytkownicy będą wiedzieli kiedy mogą spodziewać się nowych filmów i będą systematycznie wracać na Twój kanał. Dzięki temu zbudujesz też zaufanie odbiorców i sprawiasz, że chętniej będą się angażować w Twój kanał Youtube.
8. Przyciągnij widzów dzięki niestandardowemu zwiastunowi kanału
Zwiastun kanału to nie tylko sposób na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia, ale przede wszystkim okazja do zaprezentowania potencjalnym widzom, dlaczego warto z Tobą zostać na dłużej. W krótkim filmie możesz przedstawić próbkę swoich najlepszych materiałów i wyjaśnić, jaką wartość oferujesz społeczności. Pamiętaj, aby był on zwięzły, lecz zarazem intrygujący – tak, by wzbudzać ciekawość i zachęcać do poznania Twoich treści w pełniejszej formie.
Dobrze przygotowany zwiastun powinien jasno akcentować główny temat i styl Twojego kanału, a także zawierać wyraźne wezwanie do subskrypcji. Widzowie muszą wiedzieć, że oprócz wciągających filmów, których próbkę już widzą, czeka na nich jeszcze więcej interesującego contentu. Nie zapomnij też o krótkim wprowadzeniu na temat tego, kim jesteś i czego można się spodziewać w kolejnych odcinkach. Wszystkie te elementy razem zgrane w spójną całość potrafią znacząco zwiększyć szanse na zainteresowanie i przyciągnięcie nowych subskrybentów.
9. Angażuj i łącz: Klucz do rozwoju społeczności YouTube
Zbuduj lojalną społeczność wokół Twojego kanału, którzy będą o nim mówić i promować go wśród swoich znajomych. Jeśli odpowiadasz na komentarze, który użytkownicy zostawiają pod Twoimi filmami, zachęcasz widzów do interakcji, co prowadzi do powiększenia grona fanów. Kiedy staniesz się większy, możesz już nie być w stanie odpowiedzieć na każdy komentarz, ale przynajmniej miej oko na lojalnych subskrybentów i komentujących i pamiętaj, aby im odpowiedzieć. To Ci właśnie ludzie mogą stać się Twoimi superfanami! Proś też o opinie i bierz udział w dyskusjach – aktywnie angażując odbiorców, tworzysz poczucie więzi i lojalności, co ostatecznie prowadzi do większej ilości subskrypcji.
10. Dodaj linki do subskrypcji do swoich filmów i opisów
Używaj w swoich filmach klikalnych przycisków subskrypcji YouTube. Motywuj widzów do zasubskrybowania kanału podczas intro, outro i ekranu końcowego filmu, wyświetlając klikalny przycisk „subskrybuj”. Ta wizualna kolejka zachęca widzów i jest prostym sposobem na subskrypcję.
Linki do subskrypcji mogą być dodane w YouTube Studio. Pamiętaj o dodaniu osobnego linku do subskrypcji na końcu opisu filmu. Chociaż może się to wydawać przesadą, nigdy nie wiadomo, który link zachęci ludzi do subskrypcji, więc zadbaj o umieszczenie linków do subskrypcji wszędzie tam, gdzie Twoi widzowie może je zobaczyć.
11. Współpracuj z innymi YouTuberami
Współpraca z innymi YouTuberami pozwala wykorzystać ich publiczność i dotrzeć do nowych użytkowników. To jak wprowadzenie do grupy osób, które są już zainteresowane treściami podobnymi do Twoich. Co więcej, współpraca z innymi może wnieść świeże pomysły i energię do Twojego kanału, zapewniając ekscytację zarówno Tobie, jak i Twojej widowni.
Aby zainicjować współpracę, wyszukaj twórców w swojej niszy lub takich, którzy działają w podobnej branży i nawiąż z nimi kontakt, proponując wspólne działania. Zaplanujcie materiały, które będą korzystne dla obu stron – może to być np. wspólnie realizowany film lub wzajemna rekomendacja (tzw. shout-out). Nie ograniczaj się w formach kolaboracji: rozważ wywiady, udział w różnych wyzwaniach czy inne kreatywne projekty. Jednocześnie zwróć uwagę, by współpracować tylko z kanałami odpowiednimi dla Twojego stylu i grupy odbiorców. Pamiętaj też o informowaniu społeczności o wspólnych projektach za pośrednictwem wszystkich swoich platform.
12. Promuj swoje filmy wideo w mediach społecznościowych
Możesz szybciej zdobyć subskrybentów dzięki udostępnianiu filmów poza YouTube, na swoich innych profilach na platformach społecznościowych takich jak Instagram czy Facebook. Ten rodzaj marketingu wideo pomoże Ci uzyskać więcej wyświetleń w YouTube, a dzięki temu również subskrypcji. Pomoże Ci to również pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania Google, co zwiększy widoczność Twoich filmów. Co więcej, promowanie swoich filmów na różnych platformach buduje silniejszą obecność w sieci, dzięki czemu Twoje treści są bardziej zapadające w pamięć i łatwiejsze do znalezienia.
Pamiętaj o dostosowaniu swoich postów do każdej platformy – to, co działa na Facebooku, może nie działać na Twitterze. Nie zapomnij też oczywiście dołączyć wezwania do działania, zachęcającego do subskrypcji.
Jak szybko zdobyć 1000 subskrybentów – czy powinienem kupić subskrypcje na YouTube?
Kupowanie subskrypcji na YouTube bywa postrzegane jako kontrowersyjne, jednak dla wielu twórców może stanowić skuteczny sposób na „dodanie sobie skrzydeł” na początkowym etapie rozwoju kanału lub w momentach, gdy potrzebują odrobiny wsparcia z zewnątrz. Faktem jest, że taki zabieg potrafi zwiększyć widoczność i przyspieszyć zdobywanie kolejnych odbiorców, co w niektórych sytuacjach bywa niezwykle cenne. Jednocześnie warto pamiętać, że żadna zakupiona liczba subskrypcji nie zastąpi regularności i jakości prezentowanych treści – to właśnie ciężka praca, pasja i konsekwentne publikowanie wartościowych materiałów są fundamentem długofalowego sukcesu na YouTube. Przed podjęciem decyzji dobrze jest więc rozważyć wszelkie „za” i „przeciw” oraz potraktować tę praktykę raczej jako dodatek wspomagający rozwój, a nie substytut solidnego zaangażowania w budowanie społeczności.
Porada bonus: Zacznij promowanie kanału marketingiem cyfrowym
Marketing cyfrowy w YouTube opiera się na tych samych zasadach, co marketing cyfrowy na innych platformach, z tą różnicą, że jego format to wyłącznie wideo. Medium treści wideo może na początku onieśmielać, ale marketerom zdecydowanie warto w nie zainwestować.
Wystarczy pomyśleć o możliwościach zmiany przeznaczenia treści. Tworzone filmy można osadzać na blogach, w wiadomościach e-mail, w mediach społecznościowych, a nawet wykorzystywać jako reklamy! To dużo pracy, ale nagrody mogą być ogromne.
Jak zwiększyć liczbę nowych subskrybentów kanału na YouTube – Podsumowanie
Rozwijanie kanału i zdobywanie subskrypcji YouTube to proces trudny i czasochłonny, ale jak najbardziej osiągalny dzięki zastosowaniu odpowiednich strategii. Skoncentruj się na tworzeniu wartościowych treści, angażowaniu odbiorców i wykorzystywaniu wielu dostępnych narzędzi i metod rozwoju. Pamiętaj, że konsekwencja i wytrwałość są kluczem do sukcesu. Nie przestawaj.
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, nie zapomnij go polubić! 🙂