Jeśli zastanawiałeś się czy konkurs na FB może być sposobem na promocję marki i wzmocnienie pozytywnego wizerunku w sieci to wiedz, że jak najbardziej może. Każdy konkurs w mediach społecznościowych sprawia, że dana firma staje się coraz bardziej rozpoznawalna. Jak przygotować konkurs na Facebooku? Dlaczego regulamin i wszelkie aneksy dotyczące ochrony i przetwarzania danych osobowych są tak ważne? Na wszystkie te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Spis treści

Dlaczego warto organizować konkursy na FB?

Zanim przejdziemy do omawiania poszczególnych kwestii związanych z samą organizacją konkursu dobrze jest odpowiedzieć sobie na pytanie: co daje organizacja konkursu na Facebooku? Ano takie mamy na przykład korzyści:

  • doskonały sposób na wypromowanie nowego produktu lub usługi,
  • wspomniany produkt lub usługa może być jedną z nagród w konkursie,
  • wzmocnienie pozytywnego wizerunku marki w sieci,
  • rozpowszechnienie informacji o nowej firmie w Internecie,
  • budowanie pozytywnych relacji z fanami i sposób na pozyskiwanie nowych polubień.

Co warto zrobić przed startem konkursu?

  • Podkręcaj atmosferę tajemnicy w kilku postach, które mają zapowiadać konkurs. Rozbudzaj w fanach Twojej strony ciekawość. Niech Twoi obserwatorzy jeszcze przed pojawieniem się postu konkursowego nabiorą apetytu na zostanie uczestnikiem Twojej zabawy,
  • dowiedź się jak prawidłowo przeprowadzić konkurs na Facebooku. Co wolno, a co wolno. Nie można m.in zmuszać uczestników do udostępniania posta konkursowego. Nie można też wykorzystywać prywatnych osi czasu do wykonywania zadań przez uczestników konkursu. Serwis Facebook i administracja facebookowa podaje jasne zasady przeprowadzania konkursów, Każda zabawa musi być organizowana zgodnie z zasadami Facebooka.

Regulamin konkursu na Facebooku

Organizator / administrator strony na Facebooku musi trzymać rękę na pulsie i pamiętać o wszystkich zasadach organizowania konkursu na Facebooku. Regulamin, regulamin i jeszcze raz regulamin konkursu. To on zawiera wszystkie zasady uczestnictwa w konkursie. Warto poznać wzór regulaminu udziału w konkursie – działać zgodnie z nim. Taki też regulamin musimy zamieścić na stronie konkursu, aby każdy kto chce się zgłaszać do naszej zabawy miał do niego dostęp. Chcesz przeprowadzić konkurs na Facebooku? Musisz oswoić uczestników z obowiązującymi zasadami. Zdecydować się na pytanie konkursowe, określić czas trwania konkursu, formę nadsyłania odpowiedzi, wartość nagrody i sposób jej odbioru. Ważne jest też podanie informacji, jak będzie wyłaniany zwycięzca.

Zorganizowałeś już konkurs? Chcesz wyłonić, oznaczyć zwycięzce konkursu? Udostępnić post związany z rozstrzygnięciem konkursu? Pamiętaj o RODO i ochronie danych osobowych.

Losowanie zwycięzcy – zasady

Zastanawiasz się, dlaczego rekomendujemy tworzenie konkursu w formie pytania i wybieraniem zwycięzcy na zasadzie wyboru? Jest to związane bezpośrednio z prawem. Warunki uczestnictwa w tego typu to mniej wymagań prawnych. Gra na zasadzie loterii jest już obwarowana szeregiem przepisów ustawy o grach hazardowych. Musimy poinformować Urząd Skarbowy i odprowadzić podatek od nagrody. Krótko mówiąc zorganizowanie konkursu na Facebooku w formie loterii jest dla organizatora konkursu bardziej wymagające. Pamiętajmy, że wszystko musi odbywać się zgodnie z prawem, a my musimy stosować się do regulaminu dla konkursu na Facebooku. Regulamin Facebooka i jego zapisy są tutaj priorytetowe.

Chcesz, aby o Twoim konkursie dowiedziało się wiele osób? Zostaw reklamę nam! Pomożemy w przygotowywaniu dedykowanej mieszanki działań, które zmotywują fanów do interakcji i przyciągną potencjalnych uczestników zabawy!