Trudno dzisiaj wyobrazić sobie budowanie marki osobistej bez mediów społecznościowych. Social media w doskonały sposób wspierają prowadzenie biznesu. Prowadzisz profil firmowy na Facebooku? Masz fanów, ale chcesz dotrzeć do nowych osób? Przedstawiamy sposoby zwiększania zasięgów zamieszczanych postów na Facebooku. Przeczytaj tekst poniżej!
Spis treści
Jakie treści publikować, aby zaintrygować użytkownika social media?
Prowadzisz fanpage na platformie Facebook? Mimo częstych aktualności twoje posty wyświetla niewielka liczba osób? Podpowiadamy, jak powinna wyglądać idealna publikacja, którą zobaczy i zdecyduje się polubić wielu użytkowników Facebooka?
- liczy się jakość, a nie ilość.Treść, która motywuje do reakcji, interakcji. Treść, która wzruszy, poruszy – zmotywuje do działania. Dopracuj każdy post na FB. Daj wartość. Pokocha ją algorytm Facebooka, pokocha ją użytkownik portalu i kto wie może nawet zdecyduje się udostępniać /opublikować twój wpis na swoim wallu. To już pierwszy krok do zwiększenia zasięgów,
- oznaczaj treści na Facebooku hashtagami. Pozwala to grupować content i trafiać do nowej grupy docelowej,
- wzbogacaj wpis przyciągającą grafiką – zdjęciem, które sprawi, że dana osoba zatrzyma się na twoim poście o przeczyta go w całości,
- trzymaj się zasady 80% rozrywki, porad, newsów, 20% reklamy twojej działalności – niech obserwujący mają poczucie, że dajesz im wartość, a nie tylko chcesz „wcisnąć” swoją usługę, na siłę sprzedać produkt,
- nawiązuj w postach, które chcesz opublikować do aktualnych wydarzeń i trendów w branży,
- unikaj zamieszczania dużej ilości linków zewnętrznych w poście,
- włączaj posty płatne przy najlepszych wpisach,
- nawiąż współpracę z freelancerami.
Jakie treści postów lubi algorytm? Rodzaje zasięgów na Facebooku?
Zwiększać zasięg postów możemy na różne sposoby. Publikować posty w komentarzach na innych fanpage, poprzez publikowanie treści na grupach, w zaprzyjaźnionych miejscach. Zadawaj pytania w poście. Czytelnicy /odbiorcy posta będą komentować, a Ty dzięki temu docierać do nowych użytkowników /twoich potencjalnych klientów.
Jak możesz zwiększyć swój zasięg? Jak promować treści na fanpage’u i co za tym idzie pozyskiwać nowych fanów Twojej strony na Facebooku? Możesz wykorzystać w tym celu trzy rodzaje zasięgów na Facebooku:
- Zasięg organiczny – jest to nic innego jak liczba osób, którym wyświetliły się płatne posty zamieszczane na Twojej stronie. Ten rodzaj zasięgu dzielimy na wirusowy i niewirusowy. Wirusowy jest wtedy, kiedy nowa osoba wchodzi w twój link, bo zobaczyła go na stronie swojego znajomego lub też zaobserwowała jego reakcje na głównej ulicy. Niewirusowy pojawia się automatycznie w wynikach wyszukiwania i my sami docieramy do nowej strony.
- Płatny zasięg – mówimy o nim, kiedy pozyskujesz fanów przez ustawianie kampanii marketingowej /promocyjnej i treści sponsorowane.
Format video idealnym sposobem zwiększania zasięgów
Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność Twoich działań marketingowych sprawdź, jakie niesamowite rezultaty daje marketing wideo. Ma on ogromną moc. Twórz relacje z tworzonych przez ciebie eventów, wydarzeń. Pokazuj swoją pracę od kuchni, przedstawiaj swój zespół. Każda forma wideo poszerza zasięgi. Zdobędziesz nowych klientów Twojej firmy i sympatyków twojej marki.
Wiesz już, że zasięg to liczba. Wiesz już jak działa zasięg na Facebooku. Zwiększ widoczność publikacji postów. Zaufaj nam! Mamy wiedzę i kompetencje. Pomożemy zbudować silną społeczność wokół Twojej marki.