Każdy, kto prowadzi swoją stronę na Facebooku, wie, jak ważne dla utrzymania odpowiedniego zasięgu są polubienia i udostępnienia. Niestety, nie zawsze wszystko idzie po jego myśli. Czasem liczba reakcji pod postami czy zdjęciami zatrzymuje się lub, co gorsza, spada. Chcesz się cieszyć stale rosnącym zainteresowaniem internautów? Przeczytaj artykuł i zwiększ zasięgi na Facebooku!

Co to są zasięgi na Facebooku?

Zasięg to nic innego jak liczba osób, do których dotarł Twój post – każdy, kto go wyświetlił lub nawet przescrollował, znajdzie się w statystyce zasięgów.

Zwiększenie zasięgów to proces wymagający zmian. Być może Twoje treści nie są tak angażujące lub przyciągające uwagę, aby inni chcieli wchodzić w interakcję. Posty i zdjęcia, które publikujesz, powinny być ciekawe i zachęcające do skomentowania czy polubienia. Niepożądane są zdjęcia niewyraźne lub posty z błędami ortograficznymi czy interpunkcyjnymi.

Warto opracować pewien schemat publikowanych treści. Jeśli zauważysz, że posty o danej budowie cieszą się szczególnym zainteresowaniem (dużo lajków i komentarzy) to warto przyjąć taką strategię działania i publikować wszystkie posty w podobnym schemacie.

Angażuj swoich obserwujących!

Pamiętaj, aby treści, które tworzysz były dopasowane do Twojej grupy docelowej. Jeśli Twoje produkty są skierowane do dzieci i młodzieży, dowiedz się jakie trendy obecnie panują i na co zwrócić uwagę przy Tworzeniu postów. Podobnie z inną grupą docelową – używaj języka takiego, aby jak najlepiej do niej dotrzeć.

Użytkownicy, którzy reagują na opublikowaną przez Ciebie treść, skutecznie zwiększają zasięg Twojego posta. Można więc wykorzystać bardzo znaną formę zaangażowania opinii publicznej – głosowanie. Wybór A – reakcja like, wybór B – reakcja serce. W prosty sposób można zaangażować odbiorców nie tylko do wyrażenia własnego zdania, ale także do prowadzenia ciekawej  dyskusji w komentarzach.

Decydując się na przeprowadzenie głosowania, możesz także utworzyć ankietę. Dobrze wykonana ankieta ma dużą szansę na sukces – internauta kliknie w któryś z wyborów nawet z ciekawości, aby chętnie poznać dotychczasowe wyniki głosowania.

Udostępniaj także różne treści. Dzięki temu osoby, które Cię obserwują także będą mogły podać je dalej. Udostępnienia bardzo zwiększają zasięg. Kiedy publikujesz źródło używaj linków wcześniej skróconych. Dzięki temu treść nie będzie w połowie wypełniona znakami i literami, które stanowią link do źródła.

Obecnie Facebook daje możliwość utworzenia zdjęcia 3D. Jest to bardzo ciekawa forma zwrócenia uwagi użytkowników na post. Ruszające się i niezwykłe zdjęcia zachęcają do zapoznania się z treścią artykułu.

Stwórz live!

Utworzenie live to świetny pomysł wejścia w interakcje ze swoimi obserwatorami. Facebook wspiera taką formę publikacji i zwiększa zasięg umieszczając Twój stream w sekcji filmów. Każdy zainteresowany podobnymi treściami może dostać powiadomienie o ciekawym nadawaniu “na żywo”.

Podczas transmisji możesz podzielić się nowinkami ze swojej działalności, możesz także poprowadzić szkolenie czy odpowiadać na pytania Twoich fanów czy klientów, ktore zostaną zadana w czacie na żywo. Dzięki temu osoby znajdujące się w pokoju będą mogły dowiedzieć się wszystkich interesujących je kwestii i być może zdecydują się na zakup Twojego produktu, skorzystanie z Twojej usługi, a może staną się po prostu Twoimi nowymi obserwującymi.

Tematyka prowadzonych przez Ciebie live może być dowolna. Ważne aby treść była wcześniej przemyślana i przygotowana tak, aby osoby wchodzące mogły bez problemu dowiedzieć się, o czym mowa, i zaangażować się w dyskusje na czacie.

Pamiętaj, że każdy obecny obserwujący otrzymuje powiadomienie, że prowadzisz transmisję na żywo.

A może czas na konkurs z nagrodami?

Konkursy są bardzo lubiane przez użytkowników Facebooka i innych social mediów, ponieważ za stosunkowo niewielki wysiłek mogą otrzymać kody rabatowe czy firmowe gadżety. Przecież każdy lubi dostawać coś za darmo.

Organizując konkurs możesz zaangażować swoich obserwujących i wyzwolić w nich kreatywność. Zadaniem może być wstawienie ciekawego zdjęcia lub napisanie, dlaczego to właśnie ta osoba ma wybrać nagrodę. Możliwości jest sporo. Dzięki wielu komentarzom i polubieniom wzrastają zasięgi i Twój post dociera do tysięcy, a może nawet dziesiątek tysięcy odbiorców!

Dobrej jakości zdjęcia i filmy to podstawa

Pewnie nawet się nie zastanawiałeś jak wygląda schemat czytania grafik i postów na Facebooku. Wbrew pozorom to nie treść jest czytana jako pierwsza, a właśnie napis na grafice. Sam post zazwyczaj zostaje przeczytany na samym końcu. Oczywiście, nie jest to regułą, jednak to właśnie zazwyczaj w ten sposób treść trafia do obserwatorów i znajomych.

Poza zdjęciem czy grafiką w poście możesz umieścić także wideo, które staje się coraz popularniejsze. Ponadto wszystkie filmy znajdują się w zakładce “watch”, co sprzyja ilości wyświetleń.

Pamiętaj by wideo było nagrane w dobrym świetle, a dźwięk był wyraźny i dobrze słyszalny. Jeśli chcesz, aby Twój film był jak najbardziej profesjonalny, możesz nagrać osobno dźwięk i obraz. Potem w specjalnym programie wystarczy podłożyć głos, by treść była świetnie zrozumiała.

Łamigłówki świetnie angażują obserwujących!

Różnego rodzaju zagadki sprzyjają dyskusjom. Szczególnie te podchwytliwe sprawiają, że sekcja komentarzy zapełnia się w szybkim tempie, a na dodatek – rożnymi odpowiedziami. Niektórzy tłumaczą, skąd wyszedł im taki wynik, a inni podają jedynie odpowiedź. Długość komentarza nie ma znaczenia, a jedynie fakt jego zaistnienia. Wszystkie przyczyniają się do zwiększenia zasięgu.

Łamigłówki szczególnie angażujące i podchwytliwe niemal zawsze zyskują grono zachwyconych odbiorców. Publikując treści na swojej stronie, możesz dodatkowo zwiększyć zasięg posta o kilka udostępnień.

Wydarzenia na Facebooku – dlaczego warto je tworzyć?

Wydarzenie może być związane z Twoją firmą, produktem czy treścią, jaką chcesz przekazać Twojej grupie docelowej. Udostępnienie wydarzenia sprawi, że więcej osób chętniej pojawi się na przedsięwzięciu. Oczywiście, forma, jaką wybierzesz, jest dowolna – może to być stacjonarnie – w siedzibie firmy lub online – na platformie do streamowania.

Do promocji wydarzeń zawsze warto wykorzystać grupy na Facebooku czy zapraszać swoich znajomych i prosić o udostępnienia. To do ilu osób trafi treść jest bardzo ważne dla promocji wydarzenia i ilości osób, które mogą zostawić obserwację na Twojej stronie.

Call to action – niech działają!

Zachęcanie swoich obserwujących do podejmowania pewnych działań jest bardzo dobrze znaną strategią marketingową. Jeśli więc tworzysz wydarzenie, sprzedajesz czy zwyczajnie chcesz zyskać szersze grono obserwujących – wezwij do działania! Wystarczy, że wykorzystasz zwroty:

  • Kup teraz!
  • Chcę wiedzieć więcej!
  • Dowiedz się!
  • Jestem zainteresowany!
  • Kliknij tutaj!

Utworzenie przycisku call to action sprzyja lepszemu kontaktowi z firmą. Pozwala także dowiedzieć się więcej szczegółów o usłudze czy firmie, bez konieczności dzwonienia, wypytywania czy przeszukiwania sekcji z opiniami.

Jak szybko zwiększyć zasięg na Facebooku?

Zwiększanie zasięgu to zazwyczaj proces. Nie jest łatwo natychmiast zmienić swoje nawyki w pisaniu czy natychmiast analizować aktywność na stronie, jeśli prowadzimy ją krótko.

Z pomocą przychodzi polubimy.pl! W sklepie znajdziesz wiele działań na Facebooku i innych social mediach, dzięki którym zwiększysz swoje zasięgi! Polskie lajki to jedna z najpopularniejszych i najczęściej wybieranych usług! Korzystając z zakupu polubień na Facebooku, otwierasz sobie możliwość szybkiego rozwoju.

Zwiększ zasięgi w krótkim czasie z polubimy.pl. Płatność jest bezpieczna, a wszystkie problemy możesz rozwiązać na czacie z asystentką. Nie czekaj, działaj póki jeszcze nie wyłączyli przycisku Polub to!.

Polubimy.pl to strona na której oferowane są usługi najwyższej jakości. Pozwala na zakup polskich lajków czy udostępnień. Wszystkie działania wykonywane są przez aktywne konta z polski! Zwiększ szybko swoje zasięgi współpracując z polubimy.pl.

Wchodź w dyskusję – bądź aktywny, udzielaj się!

Tworząc posty, warto zadawać pytania. Oczywiście, nie muszą one być trudne czy dotyczyć kwestii osobistych. Wystarczy, że któryś z Twoich reklamowych postów na samym końcu będzie zawierał pytanie. Jest to bardzo dobra opcja nie tylko do zaangażowania swoich obserwujących, ale także do poznania ich zdania. Przykładowo: Przedstawiasz nową linię produktów i na końcu zadajesz pytanie:

Jaki kolor produktu jest ładniejszy? Odpowiedz w komentarzu!

W taki prosty sposób możesz zebrać opinie o designie produktu, zupełnie za darmo!

Kiedy ktoś zamieści komentarz pod postem, warto zacząć dyskusję. Można dopytać, aby dowiedzieć się, co skłoniło do takiego, a nie innego wyboru. Być może będą to jedynie kwestie estetyczne, ale zawsze warto choćby podziękować za opinię, ponieważ każdy komentarz podbija post i zwiększa jego zasięg.

Na negatywne komentarze i niezadowolenie również warto poświęcać czas i nie usuwać ich. Warto zawsze dopytać o szczegóły i zaproponować alternatywne rozwiązanie problemu tak, aby czytający dyskusję wiedzieli, że w razie niezadowolenia czy jakichkolwiek problemów mogą polegać na Tobie i Twojej firmie.

Pamiętaj, że każda opinia – jakakolwiek by nie była, może przyczynić się do rozwoju firmy. Czytając komentarze swoich obserwujących – klientów, będziesz mógł wysnuć wnioski odnośnie potrzebnych zmian, aby jeszcze lepiej prezentować się na rynku.

Podsumowanie

Zasięgi to bardzo ważny element marketingowy w social mediach. Polegają one na stałym rozszerzaniu grupy odbiorców do których docierają posty i treści publikowane na stronie.

Aby szybko je zwiększyć, a posty wzbogacić o polskie lajki możesz skorzystać z polubimy.pl. Szeroka oferta sklepu i najwyższej jakości usługi pozwalają na ekspresowy rozwój konta i szybkie dotarcie do klienta i grupy docelowej.

Niestety algorytm Facebooka stale obniża zasięgi postów niepromowanych. Jednak, korzystając z naszych rad opisanych powyżej, istnieje szansa, że nie zaczną spadać, a mogą nawet wzrosnąć.

Analizuj, jakiego rodzaju wpisy spotykają się z największym zainteresowaniem i odzewem. Nie bój się powielać schematów, jeśli przynoszą one efekty. Pamiętaj, żeby zapoznać się dokładnie z regulaminem Facebooka, jakie treści są dozwolone, a jakie nie. Warto także być systematycznym i nie zaniedbywać tworzenia postów na stronie. Dzięki systematyczności wiele osób może się przekonać do Twojej firmy i chętniej zaobserwują Twoją stronę.

Masz jakieś pytania? Chcesz szybko zdobyć więcej lajków i obserwacji na stronie? Może brakuje Ci udostępnień? Przychodzimy Ci z pomocą! Skorzystaj z naszej oferty i ciesz się profesjonalnymi działaniami podjętymi na Twoim koncie! Polubimy.pl to firma godna zaufania, którą charakteryzują:

  • polskie lajki, reakcje, udostępnienia
  • aktywne polskie konta
  • dobry kontakt
  • rzetelna realizacja
  • szeroki wybór usług i działań
  • bezpieczeństwo

Nie czujesz się na siłach, aby szukać nowych obserwujących? Chcesz odpocząć i szybko rozwinąć istniejący fanpage? Zgłoś się do nas i zobacz, jak szybko możemy zadziałać! Chcesz dowiedzieć się więcej o prowadzeniu Facebooka i tworzeniu postów? A może interesuje Cię Instagram lub inne social media? Sprawdź pozostałe wpisy na naszym blogu poradnikowym.