Social media, to doskonałe narzędzia do promowania firmy, działalności przedsiębiorstwa, marki osobistej – inaczej mówiąc usług freelancerskich. To medium społecznościowe przez lata swojej obecności na rynku i w przestrzeni internetowej pozyskało zaufanie wielu użytkowników. Mimo pojawiania się nowych mediów społecznościowych, to właśnie Facebook wciąż jest niezastąpiony i nierzadko wybierany w pierwszej kolejności do promocji i reklamy biznesu. W doskonały sposób wspiera marketing. Jak zatem promować swój biznes w obrębie Facebooka? Jak budować silną, cieszącą się sympatią klientów i obserwujących profil markę osobistą? Z jakich funkcji korzystać, aby wzmacniać pozytywny przekaz i przede wszystkim dobre relacje ze swoimi odbiorcami i czytelnikami treści, które zamieszczamy na swojej facebookowej stronie? Co publikować i co pokazać, aby zyskać zaufanie?
Spis treści
- Marka osobista na Facebooku. Jak stworzyć profil społecznościowy?
- Jak budować markę osobistą? Zadbaj o dobre grafiki w social mediach
- Marka osobista na Facebooku – pozycja eksperta, otwartość na ludzi
- Ankieta z pytaniami jako forma interakcji z klientami
- Odkryj swoją markę – poruszaj tematy ważne dla odbiorcy docelowego
- Buduj silną markę osobistą, realizuj plan marketingowy i zapraszaj innych do współpracy!
- Rozwój marki osobistej – wzmocnij wizerunek eksperta obecnością na ważnych eventach
- Jak budować markę osobistą w Internecie i trafić do grupy docelowej? Podpowiadamy!
Marka osobista na Facebooku. Jak stworzyć profil społecznościowy?
Zanim przejdziemy do konkretów i promowania swojej strony w sieci internetowej i w różnych miejscach dostępnych w Internecie, zastanówmy się, jak przygotować dobrze swój profil, aby już na wstępie przykuwał oko i uwagę osób, które przeglądają codziennie facebookową tablicę i poszukują ciekawych, inspirujących, niebanalnych miejsc, które mogłyby regularnie sprawdzać i na których znalazłyby interesujące dla siebie treści, artykuły, posty.
Na wstępie – warto zaznaczyć, że w prowadzeniu Facebooka liczy się nie tylko przyciągający content i dobrze napisana treść, ale również grafika, która sprawia że nasz profil społecznościowy i poszczególne posty zyskują uwagę i większe zainteresowanie. Zaczynasz przygodę na Facebooku? Rozpocznij od przemyślanej nazwy profilu. Oczywiście, nazwa firmy, którą wpisałeś w urzędzie i w dokumentach firmowych musi się znaleźć w opisie Twojej marki. Możesz jednak po przecinku dorzucić chwytliwe hasło lub krótki opis, który w pigułce ale konkretnie określałby zakres usług, które zamierzasz świadczyć klientom. Zapewniamy, że dobry slogan zrobi doskonałą robotę i przyciągnie uwagę osób, które być może nigdy nie zajrzałyby na Twój profil i Twoja działalność nie wzbudziłaby ich zainteresowania.
Jak budować markę osobistą? Zadbaj o dobre grafiki w social mediach
Następną bardzo istotną kwestią, żeby nie powiedzieć wręcz priorytetową są grafiki. Zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Pomyśl nad logo, które będzie Twoim znakiem szczególnym i elementem unikalnego brandingu. Logo powinno być z jednej strony proste i nienachalne, ale z drugiej strony mówić jak najwięcej o tym czym zajmujesz się i jakie Twoja marka niesie wartości. Logo powinno być czytelne i kompatybilne do zakresu Twojej działalności, ale również musi być spójne ze stałym przekazem, jaki będziesz tworzył i wypuszczał w świat w obrębie Twojego Facebooka. Podobnie sytuacja wygląda ze zdjęciem w tle. Nie trzeba chyba mówić, że w pierwszej kolejności ważne jest, aby zarówno zdjęcie profilowe, jak i zdjęcie w tle było stworzone w odpowiednich wymiarach. Na zdjęciu w tle możemy z jednej strony zamieścić ciekawy motyw graficzny, ale z drugiej też dodać najważniejsze informacje związane z naszą działalnością. Rzutem na taśmę możemy zamieścić zakres usług, adres strony internetowej czy dane kontaktowe. Często zdjęcie w tle ma formę wizytówki, gdzie umieszczone są kluczowe dane teleadresowe usługodawcy i właściciela strony na Facebooku. Jeśli sami nie wiemy do końca Jak stworzyć wspomniane grafiki warto skorzystać z pomocy fachowca. Profesjonalny grafik po krótkiej rozmowie z nami i zapoznaniu się z misją naszej firmy doskonale będzie wiedział jaką obrać drogę związaną przekazem i motywem przewodnim, czy kolorystyką w grafikach. Często taka pomoc okazuje się bezcenna, ponieważ logo, zdjęcie w tle, to pierwsze elementy strony na Facebooku, na które osoba przychodząca na nasz profil zwraca uwagę i z którymi się bliżej zapoznaje. Warto pamiętać, że idealnym rozwiązaniem jest trzymanie się przez cały okres promocji marki na Facebooku konkretnej kolorystyki. Oczywiście, nie musimy każdej grafiki tworzyć w idealnym i takim samym zestawie kolorystycznym, ale warto aby chociażby trzy kolory wiodące były cechą charakterystyczną każdego naszego postu.
Marka osobista na Facebooku – pozycja eksperta, otwartość na ludzi
Jeśli chcemy na Facebooku budować silną markę osobistą, musimy pamiętać o dwóch kwestiach. Bezkompromisowym budowaniu pozycji eksperta, ale również o przyjaznym i otwartym podejściu do odbiorcy. Czytający jest naszym partnerem, a nie klientem, któremu pragniemy na siłę wcisnąć konkretną usługę. Odbiorca naszych treści, obserwujący nasz profil musi poczuć, że jest dla nas ważny, dlatego kluczowe jest, aby osoba prowadząca swój profil i budująca markę osobistą zadbała o rozbudowanie interakcji ze swoimi odbiorcami. Można robić to na wiele sposobów. Przede wszystkim umieszczając posty, które będą dotyczyły aktualnych ważnych spraw dziejących się w branży, ogólnie na świecie.
Pozwól Twoim odbiorcom na kontakt z Tobą i daj im pole do wypowiedzi w obrębie Twojego profilu! Taka otwartość na drugiego człowieka i jasny znak mówiący: „liczę się z Twoim zdaniem” daje więcej i przynosi lepsze rezultaty niż drogie kampanie reklamowe.
Dobrą praktyką, która z pewnością przyniesie spodziewane owoce jest przeznaczenie chociaż godziny, czy dwóch w tygodniu, co kilka dni na poszukiwanie ważnych tematów, które mogą stać się idealnym ogniwem zapalnym konstruktywnej rozmowy. To mogą być tematy ściśle związane z daną działalnością, ale nie tylko. Możemy dotykać też tematyki, czy spraw, które tylko mają tylko w jakimś sensie związek z naszą działalnością. Dobrze sprawdzają się również ankiety.
Ankieta z pytaniami jako forma interakcji z klientami
Wprowadzasz na rynek nową usługę? A może chcesz wprowadzić nowe rozwiązania i zastanawiasz się, jak zostanie ono odebrane przez kupujących? To świetny moment, aby stworzyć ankietę i zadać pytanie. Jakie są zasady dobrej ankiety?
- pytanie musi być jak najbardziej konkretne. Musi być skonstruowane tak, aby oprócz ewentualnej „dopowiedzi” można było odpowiedzieć prosto: „tak” lub „nie”,
- daj możliwość komentarza – jeśli klient, obserwujący Twój profil nawiąże do jakiegoś problemu. Dopytaj o szczegóły. O to, dlaczego ma właśnie taką opinie lub też jakie doświadczenia sprawiły, że dał właśnie taką odpowiedź? To wzbudza zaufanie, buduje więź, ale też oczywiście wzmacnia zasięgi,
- w ankiecie zamieszczaj wyłącznie pytania, na które Twój fan/obserwujący Twój profil będzie chciał odpowiedzieć i które będą na tyle ważne, że nie będzie potrafił być obojętny,
- wyciągaj wnioski z ankiety. Stworzyłeś ankietę i uzyskałeś na nią odpowiedzi. Pamiętaj, że teraz od Ciebie zależy, co zrobisz z uzyskanymi odpowiedziami i uzyskaną wiedzą. Daj sobie chwilę na szczegółowe zapoznanie się z wynikami ankiety i weź oczywiście każdy głos pod uwagę. Taka ankieta ma Tobie pomóc w rozwoju biznesu, a co za tym idzie – wnioski powinny Ciebie zmotywować do zmian. Do modyfikacji w firmie i ewentualnego rebrandingu marki.
Pytać o opinie klientów warto co jakiś czas, aby nie pominąć niechcący żadnego ważnego aspektu, który pozwala Twojej marce wzrastać.
Odkryj swoją markę – poruszaj tematy ważne dla odbiorcy docelowego
Istotne jest także, aby poruszać kwestie, które są ważne dla czytelników Twojego profilu na Facebooku i takie kwestie, w których każdy fan będzie mógł się swobodnie wypowiedzieć w komentarzach. Każdy komentarz wzmacnia nie tylko Twoją markę, ale również automatycznie poszerza zasięg Twoich postów. Warto to mieć na uwadze tworząc harmonogram postów na każdy kolejny miesiąc, czy tydzień. Osoby zaglądające na Twój profil będą czuły, że jest to miejsce pełne wartościowych informacji, czy też wartościowego przekazu, będą do Ciebie chętnie wracały i co więcej będą same, z własnej woli i bez konkretnej reklamy polecały profil Twojej marki swoim znajomym, przyjaciołom, czy rodzinie.
Buduj silną markę osobistą, realizuj plan marketingowy i zapraszaj innych do współpracy!
Dzisiaj już wiemy, że aby budować silną markę osobistą nie warto zamykać się w swojej skorupie, a wręcz przeciwnie. Otwartość na innych, to zarówno dla innych firm, partnerów biznesowych, klientów konkretnej firmy znak, że mają do czynienia z przedsiębiorcą otwartym, kreatywnym, odważnym i nie bojącym się owocnej współpracy, opartej na zaufaniu i poszanowaniu potrzeb obu stron. Możesz pokusić się o prowadzenie rozmów w obrębie swojego Facebooka z ważnymi personami z twojej branży. Na poruszanie i omawianie każdego ważnego problemu, który nurtuje twoich odbiorców. Nie uciekaj nawet przed trudnymi tematami, bo to zazwyczaj właśnie taka tematyka motywuje do rozmów. Oczywiście, mówimy tutaj o konstruktywnej i merytorycznej rozmowie.
Rozwój marki osobistej – wzmocnij wizerunek eksperta obecnością na ważnych eventach
Mówiąc o budowaniu silnej marki osobistej Nie możemy pominąć jeszcze jednej ważnej kwestii – obecności i trzymaniu ręki na pulsie w swojej branży. Czuwaj nad tym co dzieje się wokół Ciebie. Bądź obecny, na istotnych targach, warsztatach konferencjach. Dziel się z odbiorcami twojego profilu swoją opinią, relacją z poszczególnych wydarzeń. Dzięki temu fani profilu będą mieli poczucie i wrażenie obecności na eventach, o których piszesz, a takie odczucia zwiększają więź i sprawiają, że duża liczba osób będzie wracała na Twój profil i zaglądała regularnie na Twoją stronę.
Jak budować markę osobistą w Internecie i trafić do grupy docelowej? Podpowiadamy!
Trudno dzisiaj wyobrazić sobie świat bez Facebooka. Ma on wiele funkcji, rozwiązań, które warto poznać, aby firma, bądź freelancer mógł wzmocnić swoją pozycję w przestrzeni internetowej. Zachęcamy do kontaktu z nami. Chętnie podpowiemy, jak budować markę osobistą na Fb. Podpowiemy też, jak odpowiednio monitorować, analizować wyniki raportów i jakie wnioski z nich wyciągać, aby Twoje nazwisko stało się rozpoznawalne i to w pozytywnym tego słowa znaczeniu.