Facebook wciąż jest jednym z największych portali społecznościowych na świecie, z powodzeniem wykorzystywanym do celów osobistych i biznesowych, w których duże zasięgi i liczne interakcje są kluczowe. Jednym z kontrowersyjnych, ale efektywnych sposobów na zwiększenie tych wskaźników są płatne polubienia. Nie mamy tu na myśl imponowania klientowi lub szefowi dużą liczbą reakcji, ale przede wszystkim to, że inwestycja w taką formę promocji realnie zwiększa liczbę reakcji organicznych, co prowadzi do wzrostu rozpoznawalności, popularności, zaufania, a w efekcie decyzji zakupowych.
Spis treści
Płatne reakcje świetnie sprawdzają się w przypadku nowych profili, które siłą rzeczy nie mają jeszcze zaangażowanego grona odbiorców. Nawet w przypadku jakościowych produktów i usług uzyskanie dużej ilości reakcji wymaga czasu. To naturalne. Jednak zdecydowanie się na płatne polubienia może znacząco przyspieszyć ten proces. Dlaczego? Bo wzrost ilości reakcji pod postami działa jak kula śniegowa!
Społeczny dowód słuszności
Ludzie od zawsze mają tendencję do podejmowania decyzji na podstawie opinii innych. Nic dziwnego – ten mechanizm jest w nas głęboko zakorzeniony. Gustave Le Bon w Psychologii tłumu uzasadniał to koncepcją ewolucyjną, w której człowiek jest istotą stadną; w przeszłości dostosowanie się do grupy było dla niego gwarantem przetrwania. W czasach rozwiniętej technologii niewiele się zmieniło. Przykładowo, w budowaniu wiarygodności sklepu internetowego dla aż 47% odbiorców najważniejsze są opinie klientów (źródło: Gemius, raport E-commerce w Polsce 2019). Nic dziwnego, że jeśli post na Facebooku ma dużo polubień, automatycznie jest postrzegany jako bardziej interesujący. To sprawia, że więcej osób jest skłonnych go polubić, skomentować lub udostępnić. A w efekcie zasięg rośnie.
Wzrost zaangażowania i interakcji
W płatnych polubieniach chodzi także o zwiększenie ogólnego zaangażowania. Im więcej interakcji, tym większa szansa, że post zostanie zobaczony przez szerszą publiczność, co może prowadzić do naturalnych polubień i komentarzy. Kiedy posty osiągają wysoki poziom interakcji, marka lub profil staje się bardziej wiarygodny w oczach użytkowników. To może znacząco wpłynąć na postrzeganie marki i jej pozycjonowanie w świadomości konsumentów. Jest jednak jeden warunek: płatne polubienia muszą być wiarygodne i pochodzić od rodzimych użytkowników. Lawinowe reakcje egzotycznie wyglądających profili pozbawionych treści nie robią już na nas wrażenia.
Reasumując
Inwestowanie w płatne polubienia pod postami na Facebooku czy Instagramie może być wartościową strategią, szczególnie jeśli chcemy wykorzystać dowód społecznej słuszności jako mechanizm zwiększenia zasięgu i zaangażowania. Oferuje to również szereg innych korzyści, takich jak zwiększenie wiarygodności marki i możliwość lepszego targetowania w przyszłości. Ostatecznie, jest to inwestycja, która może przynieść znaczące zwroty.