Prowadzenie firmy jest wyzwaniem. Zmieniające się w szybkim tempie przepisy podatkowe wcale nie ułatwiają pracy. Ilość spraw, które musi codziennie załatwiać przedsiębiorca jest bardzo duża. Prowadzenie social mediów swojej firmy to także nie lada wyzwanie. Znając trudny prowadzenia działalności, przygotowaliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje na temat prowadzenia profilu firmy na Facebooku.

Spis treści

Jak firma może zaistnieć?

Prowadząc firmę bardzo ważna jest reklama. Użytkownicy facebooka, wyszukują opinie, firmy i usługi właśnie na facebooku. Najczęściej, wyniki wyszukiwania pojawiają się formie stron – fanpage. To właśnie w ten sposób można wprowadzić działalność na Facebooka. Prowadzenie strony choć z pozoru proste, wymaga przygotowań.

Portal społecznościowy, stworzył możliwość kreowania strony, nie udostępniając jej widoczności. Inaczej mówiąc – fanpage istnieje, ale widzisz go tylko Ty. Jest to rozwiązanie, z którego warto korzystać, ponieważ nowo powstała strona jest pusta, więc użytkownicy, którzy na nią trafią mogą zrezygnować również z Twoich usług.

Decydując się na stworzenie strony warto mieć przygotowane dwa zdjęcia – jedno na profilowe drugie w tle. Znakiem rozpoznawczym różnych form jest najczęściej ich logo, dlatego jeśli posiadasz je w wersji cyfrowej, warto byś umieścił je na głównym zdjęciu. Na “zdjęcie w tle” możesz przygotować specjalną grafikę np. godziny otwarcia, promocje lub coś z czym związana jest Twoja firma. Użytkownicy, którzy wyświetlą fanpage Twojej firmy, na pewno zwrócą na to uwagę.

Zastanów się także jakie informacje chcesz umieszczać na swojej stronie i staraj się, by posty pojawiały się cyklicznie. Pozwoli to na utrzymanie aktywności na stronie i zwiększy zasięg postów.

Ciekawą i stosunkowo nową opcją jest stworzenie sklepu. Jeśli Twoja firma to działalność handlowa, warto dodać zdjęcia produktów, wraz z ich cenami do “facebookowego sklepiku”. Dzięki temu użytkownicy poszukujący podobnych produktów mogą trafić na te, które zostały wystawione przez Ciebie, a w konsekwencji na Twoją stronę. Dzięki temu możesz zyskać nie tylko klienta, ale także cennego obserwatora i aktywnego respondenta.

Zakładanie fanpage krok po kroku

Nie jest tajemnicą, że ludzie niewiele czytają. Statystycznie każdego roku każdy Polak czyta coraz mniej książek. Trudno nie zauważyć powiązania – duża ilość social mediów, “zjadaczy czasu” i mało kto znajduje czas jeszcze na książki.

Niektóre badania sugerują także, że coraz mniej osób czyta krótkie wpisy w internecie. Najpierw oglądane są obrazki, a ewentualnie potem czytana jest treść. Co więc robić, by została ona przeczytana do końca i ze zrozumieniem?

  1. Pisanie na Facebooka – tworzenie treści reklamowych lub informacyjnych na facebooka jest coraz trudniejsze, zważywszy na coraz więcej możliwości tej aplikacji. Jeśli chcesz, aby treść, którą przygotowałeś trafiła do docelowej grupy odbiorców, musisz zadbać o odpowiednią grafikę. Być może jest to banalne, ale odpowiednio wykonana grafika będzie przyciągała wzrok oraz zachęci do przeczytania treści powyżej. Jeśli posiadasz stronę, którą chciałbyś zareklamować, koniecznie dodaj do niej link!

Jeśli zdjęcie lub grafika będą odpowiednio przygotowane, to większość osób, które ją zauważyło wróci do treści. Tekst powinien być zwięzły, nie dłuższy niż 500 znaków. Dodatkowo, ważne informacje może oznaczyć odpowiednimi emotkami. Używanie emoji jest także dodaniem kolorów i zainteresowanie czytelników treścią – przestaje być ona jednolita.

Jeśli tekst ma zachęcić czytelników do wykonania działań (wejście w link, kliknięcie w “lubię to”) koniecznie napisz o tym, dodając przycisk, zdanie Call to Action.

  1. Posty na Instagram – posty na instagram MUSZĄ zawierać zdjęcie, a treść jest drugorzędna. Należy pamiętać, że do zdjęcia trzeba dodać odpowiednie hashtagi, które umieszczą zdjęcie w odpowiednich albumach. Jeśli zainteresowanie zdjęciem będzie duże i zbierze ono wiele lajków, algorytmy instagrama wyłapią to, automatycznie promując Twój wpis. W tej aplikacji również warto mieć na uwadze jakość zdjęcia czy filmu. Bo to właśnie te odgrywają kluczową rolę w zachęcaniu użytkowników do obserwacji czy czytania postu.
  1. Posty na Twitter – w przypadku twittera wpisy mają ograniczoną liczbę znaków. Dlatego treść musi być zwięzła. Pisząc wpis na twitter warto używać hashtagów, nawet w środku zdania np.

#prezydent pojechał do #Ukraina na spotkanie z…

Dzięki temu użytkownicy będą mogli szybko znaleźć Twój post po tematach. Ciekawym zwróceniem uwagi na wpis jest dodanie gifu czy zdjęcia. Jest to podobne do postów na Facebooku – to właśnie te drobne rzeczy zwracają największą uwagę.

Promowanie fanpage

Kiedy Twoja strona została już założona, dodałeś zdjęcie profilowe i wtle oraz wszystkie potrzebne informacje, przyszedł czas, by zająć się jej promocją. Zainteresowanie stroną i jej usługami rozpoznać można po liczbie obserwacji i aktywności fanów – w tym przypadku pomocne mogą okazać się statystyki.

Na dobry początek promowania swojej strony zaproś znajomych ze swojej listy. Jest to proste działanie, dzięki któremu osoby na liście znajomych otrzymają powiadomienie o zaproszeniu do polubienia nowego – stworzonego przez ciebie fanpage.

Kiedy na Twojej stronie zacznie pojawiać się aktywność pod postami – komentarze, lajki i udostępnienia, to także dobra okazja, by zaprosić do polubienia kolejne osoby. Można bowiem zaprosić osoby z polubień, które jeszcze nie obserwują Twojego fanpage.

Jeśli zależy Ci na czasie i dobrych efektach, możesz skorzystać ze sklepu z lajkami. Dzięki takiemu rozwiązaniu sam decydujesz ilu fanów chcesz dodać oraz jakie działania chcesz, by dla ciebie wykonano. Za stosunkowo niską cenę otrzymujesz szybką i skuteczną promocję swojej strony.

Jak zdobyć lajki, fanów, obserwacje i komentarze?

Czekanie na nowe polubienia i aktywność Twoich obserwujących może być stresująca. Dlatego, przygotowaliśmy kilka rad, dzięki którym nowe osoby chętniej mogą zaobserwować Twoją stronę:

  • Publikowane treści powinny być zwięzłe i przejrzyste, dobrze, gdy zawierają także odpowiednie emoji.
  • Dodawaj posty w godzinach wieczornych.
  • Jeśli załączasz zdjęcia, pamiętaj, by były zawsze dobrej jakości.
  • Zapraszaj obserwujących do dyskusji i udostępnień.
  • Organizuj konkursy z drobnymi wygranymi.
  • Odpowiadaj na komentarze i udzielaj się pod różnymi treściami.
  • Skorzystaj ze sklepu z lajkami.

Obserwacje na stronie są bardzo ważne. Dzięki nim użytkownicy, którzy po raz pierwszy trafiają na Twój fanpage, mają zapewnienie, że działalność jest ciekawa i niektórzy skorzystali z jej usług.

Warto także zapraszać swoich klientów do pozostawienia opinii na Facebooku. To na pewno pomoże Twojej działalności w prężnym jej rozwoju.

Podsumowanie

Prowadzenie profilu firmy na facebooku jest bardzo ważnym elementem marketingowym. Założenie fanpage jest bardzo proste, wystarczy postępować zgodnie z instrukcją.

Warto systematycznie publikować posty i zachęcać swoich obserwujących do komentowania, udostępniania i lajkowania. Dla zachęty raz na jakiś czas można zaprosić do konkursu z nagrodami.

Warto także zachęcać do pozostawienia opinii, dzięki czemu Twoja działalność będzie mogła się szybciej rozwijać.

Jeśli jednak zależy Ci na czasie, skorzystaj z oferty sklepu z lajkami. Dzięki niskiej cenie i szybkiej realizacji, będziesz mógł się szybko rozwinąć.