Social media już na dobre zawładnęły naszym światem. Większość firm, a także zwykłych, prywatnych, użytkowników posiada swoje konto choć na jednym z popularnych portali. Dzielą się tam swoim życiem prywatnym zawodowym, ale także wykorzystują je w celach marketingowych i sprzedażowych. Chyba każdy z użytkowników Facebooka czy Instagrama obserwuje chociaż jedną firmę lub działalność, która wyświetliła się w formie reklamy.

Czasami jednak niektóre polubione strony są niewidoczne, a inne wręcz przeciwnie. Czasami pod zdjęciem na założonym profilu strony wywiązuje się ciekawa dyskusja, dzięki której post staje się widoczny.

Poznaj najważniejsze informacje dotyczące komentowania i zachęć swoich fanów czy obserwujących do pozostawiania choć krótkiego wpisu!

Kiedy komentarz podbija post?

Jak użytkownik Facebooka na pewno już zauważyłeś, że posty pod którymi wywiązała się dyskusja lub wiele osób zdecydowało się napisać komentarz wyświetlają się na Twojej stronie głównej. Właściwie, nie tylko na Twojej. Szansa, że zobaczy ten wpis więcej osób wzrasta wówczas, gdy ktoś ze znajomych doda swój komentarz.

Warto więc wspomnieć na jakiej zasadzie działa wyświetlanie postów proponowanych na Facebooku.

Jeśli ktoś z Twoich znajomych, z kim masz regularny kontakt (lub nie), zostawi komentarz pod jakimś wpisem dostępnym publicznie, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że algorytm Facebooka wyświetli go także Tobie. Warto jednak wiedzieć, że owo proponowanie odnosi się do sytuacji postu publicznego, a wstawiającym post będzie strona – fanpage.

Social media – jak zachęcić użytkowników do komentowania?

Jeśli prowadzisz stronę lub chcesz zwyczajnie zachęcić różne osoby do napisania komentarza, skorzystaj z 3 poniższych wskazówek!

  1. Na końcu wpisu możesz zachęcić do pozostawienia komentarza. Wystarczy, że zadasz pytanie otwarte. Na przykład czy wpis się spodobał, lub tematycznie do postu. Na przykład jeśli pisałeś o zwierzętach, możesz zachęcić do podzielenia się z fanami jakie jest ich ulubione zwierzę.
  2. Call to action, czyli wyzwanie do działania. Na końcu swojego wpisu możesz umieścić wezwanie do działania np. „podziel się z nami w komentarzu”
  3. Quiz – czasami warto stworzyć swojego rodzaju quiz. Ze zdjęć możesz utworzyć kolaż, który będzie przedstawiał różne sytuacje. Twoje pytanie może brzmieć: A Ty, którym typem jesteś? lub Oznacz swojego znajomego! Warto wiedzieć, że oznaczenie znajomych będzie wiązało się ze wzrostem widoczności posta. Raz na jakiś czas można więc zainicjować tego typu zabawę, nawet jeśli będzie ona się wiązała z odejściem od tematyki strony.

Dlaczego odpowiadanie na komentarze na Facebooku jest ważne?

Prowadząc swoją stronę na Facebooku czy innych social mediach, aktywność użytkownika, ale także wchodzenie z nim w interakcję jest bardzo ważne. Prezentuje to obraz firmy, która chętnie konfrontuje się z klientem oraz odpowiada na komentarze. Takie podejście i budowanie swojej marki pozwala zwiększyć liczbę osób, które skontaktują się ze stroną. Pozwala to na zatarcie „bariery” między użytkownikiem a moderatorem strony.

Nawet komentarze moderatora strony sprawiają, że widoczność posta się zwiększa. Odpowiadanie na komentarze na portalach społecznościowych nie tylko buduje mocną pozycję marki, ale także zwiększa zaangażowanie i widoczność wpisu, który został skomentowany.

Jakich komentarzy nie powinno się akceptować?

Warto także wiedzieć, że nie wszystkie komentarze są pożądane. Komentarze pojawiające się pod postem lub innym wpisem możesz moderować będąc administratorem fanpage’a. Czasami przecież duże zaangażowanie pod Twoim wpisem może wynikać z kłótni między użytkownikami lub mogą one zupełnie nie odnosić się do tematu.

Warto więc poza odpowiadaniem na komentarze, które się pojawią, zwracać uwagę na ich treść. Choć od liczby komentarzy zależy także zasięg contentu, to nie zawsze warto wszystkie pozostawiać na stronie.

Jakie wpisy usuwać lub szczególnie zwracać na nie uwagę?

Wszystkie treści, które w jakiś sposób obrażają lub przedstawiają nieprawdziwe informacje powinny być przede w pierwszej kolejności zweryfikowane. Jeśli okaże się, że treść jest bezpodstawna, warto się do niej odnieść lub usunąć taki wpis. Czasem bywa też tak, że klient wskaże błąd w zamówieniu. Dobrze jest zadziałać. W takiej sytuacji możesz wysłać gratisy lub zniżkę na kolejne zamówienie. Jako administrator musisz zwracać szczególną uwagę, na kulturę wypowiedzi. Nie ma tu miejsca na bycie nieuprzejmym.