Trendy w social media się zmieniają. Pojawiają się nowi gracze na rynku, którzy zdają się być konkurencją dla Facebooka. Prawda jest jednak taka, że mimo pojawiania się nowych platform społecznościowych Fb radzi sobie na rynku całkiem dobrze. Co więcej wciąż ma oddane grono sympatyków, którzy uważają, że jest to najlepszy kanał promocji biznesu i firmy. Warto zatem cały czas na bieżąco śledzić „facebookowe” trendy. Co roku pojawiają się też nowe funkcje, które wzmacniają promocje marki. Ułatwiają przygotowywanie, jak i samo wdrażanie kampanii reklamowych. Jak zatem promować na Facebooku swoją stronę, poszczególne posty, a co za tym idzie oczywiście też działalność?

Spis treści

Reklama i zasięg organiczny. Czy warto promować posty na Facebooku?

Czy warto promować posty na Facebooku? Tak warto! Mimo, że w świecie social media pojawia się coraz więcej portali społecznościowych i propozycji, to wciąż właśnie Facebook gra pierwsze skrzypce w przestrzeni związanej z promowaniem biznesu w sieci. Jest to portal, do którego przedsiębiorcy, zarówno ci początkujący, jak i ci którzy na rynku już spędzili wiele lat mają największe zaufanie. Reklama na Facebooku może przynieść ogromne efekty i sprawić, że w błyskawicznym tempie zbudujemy silną społeczność w obrębie swojej marki. Żeby tak jednak było – musimy podejść do promocji przedsiębiorstwa w Internecie odpowiedzialnie i z odpowiednim pomysłem. Jak sprawić, aby nasz profil zdobył popularność i nie przepadł wśród wielu innych?

  • Nie działaj byle jak i od niechcenia. Warto tworzyć harmonogramy. Te długofalowe, jak i również na krótkie terminy. Wiadomo, że nie jesteśmy w stanie każdego postu zaplanować na najbliższy rok, ale możemy z powodzeniem zaplanować publikacje i udostępnianie postów na najbliższy miesiąc. Taki plan i kalendarium zamieszczania postów pozwoli zachować ład i porządek. Przede wszystkim, dzięki temu mamy poczucie, że panujemy nad prowadzeniem kanału na Facebooku, jesteśmy też w stanie odpowiednio przemyśleć samą strategię marketingową. Ważne bowiem jest, aby obserwujący nasz profil mieli poczucie, że mają do czynienia z firmą, która do każdego aspektu swojej działalności podchodzi bardzo odpowiedzialnie. Od umawiania spotkań, po wszelkie działania marketingowe, jak właśnie prowadzenie mediów społecznościowych,
  • niech Twój przekaz będzie spójny –  co mamy na myśli mówiąc spójność przekazu? Nie chodzi tutaj o to, aby unikać niespodzianek w postach, czy działać bardziej spontanicznie. Bardziej chodzi o to, aby klient przeglądając nasze posty miał poczucie, że są tworzone z pasją, zaangażowaniem, przez osoby z dużą wiedzą i doświadczeniem w branży. Liczy się spójność nie tylko contentowa, ale również graficzna. Możemy oczywiście wybierać do poszczególnych postów inne zdjęcia i różniące się od siebie fotografie,  ale warto aby każdy taki wpis posiadał cechy wspólne, jak chociażby logo na zdjęciu czy też ramkę, która zawsze będzie w podobnym kolorze i w barwach, które będą kojarzone właśnie z tą konkretną firmą i z Twoim profilem facebookowym,
  • śledź trendy w branży i odpowiadaj na nie w formie postów. Będąc na bieżąco z najświeższymi newsami i informacjami w branży obserwujący Twój kanał na Facebooku utwierdzają się w przekonaniu,  że chcesz każdego dnia przekazywać im merytoryczną wartość,
  • angażuj swoją społeczność –  pisząc każdy kolejny post rób to tak, aby zaangażować fanów, followersów, osoby które obserwują twój profil na Facebooku. Motywuj do interakcji. Możesz czasem zadziwić, zszokować czy zainspirować podejmowanym tematem. Ważne, aby Twoi fani mieli chęć wziąć udział w merytorycznej dyskusji,
  • pisz merytorycznie i z sensem –  unikaj tak zwanego lania wody. Współczesny internauta ceni jakość i nie da się zaspokoić jego marketingowych potrzeb byle jakością. Każdy post, który umieszczasz w ramach swojego profilu musi nieść wspomnianą wyżej wartość, mówić coś ważnego, odpowiadać na intrygujące pytania, które nurtują współczesnego konsumenta.
  • stawaj w roli eksperta, ale pisz przyjaznym językiem. Używaj lekkich, nieskomplikowanych stwierdzeń. Twój przekaz powinien trafić do świadomości każdego czytelnika. Dlatego też musi być jak najbardziej uniwersalny.

Czy warto promować stronę na Facebooku i jak robić to skutecznie?

Prowadzisz już ciekawy profil na Facebooku. Czy zatem warto oprócz regularnej aktywności w ramach profilu jeszcze dodatkowo go promować lub też inwestować w dodatkową reklamę? Przede wszystkim – warto pamiętać, że szczerość i autentyczność same się obronią bez kosztownych kampanii reklamowych. Wartościowy przekaz, który będzie tętnił z Twojej strony na Facebooku trafi nie tylko do indywidualnego czytelnika, ale również zostanie zaakceptowany przez algorytm Facebooka. Jak zatem zdobywać nowych fanów? Tak jak pisaliśmy wcześniej warto tworzyć takie posty, które będą motywowały do interakcji. Im większy ruch w obrębie samej strony na Facebooku, tym lepsza widoczność naszego profilu w wynikach wyszukiwania i większa przychylność wspomnianego algorytmu. Osoby komentujące nasze posty będą automatycznie przyciągały nowych obserwujących. Dobrym rozwiązaniem jest również obecność na innych facebookowych profilach lub też grupach facebookowych z pozycji naszego konta firmowego.  Udzielaj się w dyskusjach. Wypowiadaj się ciekawie i merytorycznie. Osoby, które będą czytały Twoje wypowiedzi prawdopodobnie zainteresują się, kto jest ich autorem, a co za tym idzie klikną w nazwę firmy i trafią na Twój profil na Facebooku.

Reklama na Facebooku. Czy kampania i promowanie strony na fb przez menedżer reklam jest konieczne?

Stworzyłeś intrygującego posta? Jest on pełen wartości i niebanalnego contentu? Najlepszą formą promocji będzie sama jakość postu. Co to znaczy? Treść posta powinna być odpowiednio rozplanowana. Mówiąc krótko, taki post musi być miły dla oka i powinno się go swobodnie czytać. Warto zastosować emotikony, które nie tylko wzmocnią przekaz, ale również sprawią, że internauci zatrzymają wzrok na naszym poście. Kluczową kwestią, niestety bardzo często pomijaną przez wielu przedsiębiorców i administratorów profili na Facebooku są grafiki do postów. Nawet, jeśli stworzymy mięsisty, intrygujący, wypełniony po brzegi wartościową treścią post, to istotne jest, żeby ktoś w ogóle zdecydował się go przeczytać. Świat pędzi do przodu, a my w większości jesteśmy wzrokowcami. Zasada jest prosta. Zaintryguj ciekawą grafiką, Zatrzymaj dobrą treścią. Za każdym razem warto przeznaczyć kilka, a nawet kilkanaście minut na stworzenie odpowiedniej grafiki, która może sprawić cuda i przyciągnąć naprawdę dużą liczbę odbiorców i przede wszystkim trafić do Twojej grupy docelowej.

Czy musimy się reklamować w social mediach? Na czym polegają zasięgi na Facebooku?

Bądź aktywny, motywuj też innych do aktywności. To najlepszy sposób, aby Twój profil cały czas żył. Wyszukuj ciekawe tematy i angażuj Twoich obserwujących do merytorycznej, kulturalnej i wartościowej rozmowy. Mimo pojawiających się cały czas nowych form reklamy na Facebooku, to właśnie jakość sprawi, że na profil na Facebooku zaczną przychodzić nowe osoby. Zasięgi zaczną się powiększać.  Co jest kluczem do popularności nie tylko na Facebooku, ale do popularności i uznania wśród klientów.

Promowanie postów na Fb. Czy to się opłaca?

Warto promować posty na Facebooku. Przede wszystkim jednak, aby zacząć promować taki post trzeba zrobić wszystko,  żeby wyróżniał się on niebanalną jakością.  Zapewniamy, że fani Twojego profilu i każdy współczesny internauta, który we współczesnym świecie social mediów szuka jakości, jeśli znajdzie ją u Ciebie, to ją doceni i zostanie z Tobą na dłużej. Chcesz wiedzieć więcej o prowadzeniu profilu na Facebooku? Dowiedzieć się, jaki jest klucz do skutecznych i angażujących postów? Zachęcamy do kontaktu z nami. Chętnie porozmawiamy i ustalimy skuteczną strategię działania marketingowego dla Twojego biznesu.