Świat Internetu z każdym rokiem wciąga nas coraz bardziej. Dzisiaj trudno wyobrazić sobie rzeczywistość bez sieci internetowej, a przede wszystkim bez mediów społecznościowych. Portale społecznościowe jak chociażby Facebook, Instagram stały się doskonałym miejscem nawiązywania kontaktów, zdobywania informacji, czy po prostu fajnej rozrywki po wymagającym dniu pracy. Coraz wyżej w rankingach portali, które najchętniej odwiedzamy znajduje się YouTube. Można śmiało powiedzieć, że z roku na rok, z miesiąca na miesiąc, a być może nawet z tygodnia na tydzień –  YouTube przewyższa swoją popularnością inne social media. Dlaczego tak się dzieje?  Co sprawia, że chętnie oglądamy filmy publikowane w Internecie? Dlaczego YouTuberzy są dzisiaj tak pożądaną grupą społeczną? Usiądź wygodnie i przeczytaj nasz tekst.

Spis treści

YouTube – dlaczego jest tak bardzo popularny?

Jak przyciągnąć nowych widzów na swój kanał na YouTube i co publikować, aby cieszył on się dużą popularnością i przede wszystkim klikalnością? Przyciągał nowych widzów, którzy chętnie zostają subskrybentami? Chcąc odpowiedzieć sobie na te pytania w pierwszej kolejności, musimy zadać sobie pytanie, są sprawia że internauci coraz chętniej zaglądają na YouTube.

Co przyciąga użytkowników internetu na YouTube?

  • szybkość przekazu informacji. Lubimy czytać portale informacyjne, teksty blogowe, czy też bardziej zaangażowane artykuły. Nie da się jednak ukryć, że coraz bardziej doceniamy komfort i wygodę, a co za tym idzie szybkość przekazu. Przeczytanie tekstu wymaga od nas spojrzenia w ekran i zapoznania się z merytoryką artykułu. Materiał na YouTube odsłuchamy szybciej. To jeden z podstawowych walorów YouTube i materiałów wideo, który sobie cenimy,
  • YouTube pozwala nam oszczędzać czas –  przeglądając filmy na YouTubie,  możemy w tym samym czasie zajmować się innymi czynnościami. Po ciężkim dniu pracy, możemy odpalić swój ulubiony materiał na YouTube –  YouTubera, którego lubimy i szanujemy. Słuchamy jego nowego filmu, tego co chce nam w nim przekazać, a w międzyczasie możemy zajmować się innymi codziennymi obowiązkami.

Materiały wideo zdecydowanie mocniej działają na naszą świadomość. No dziś wiadomo, że większości jesteśmy wzrokowcami i to co wizualne bardziej do nas trafia. Z tego też powodu materiały wideo świetnie się sprawdzają.  Przykład? Salon samochodowy wypuszcza w świat nowy model auta. Oczywiście, firma ta może stworzyć znakomitą reklamę promocyjną, tekst blogowy, gdzie zamieści wszystkie niezbędne informacje na temat nowego auta i wszystkie funkcje, które wyróżniają go od pozostałych aut w danym katalogu. Materiał wideo jednak dogłębniej i owocniej trafi do potencjalnego klienta. Przedstawiciel firmy nie tylko ma okazję pokazać sam samochód z zewnętrznej strony, ale może też opowiedzieć o nim pokazując niezwykłe akcesoria i dodatki, którego wyróżniają i które sprawiają że warto zainwestować właśnie w ten samochód. Taki materiał wideo dobrze jest odpowiednio zmontować, dodając warstwę muzyczną, czy też elementy wizualne w postaci na przykład przyciągających haseł.

Twórca YouTuba i odbiór widzów – kim jest Twój odbiorca docelowy?

Chcesz zostać twórcą na YouTubie, którego kocha świat? Obserwować dużą widoczność swojego kanału i ogromną ilością widzów? Podstawą jest dobra strategia działania. Na początku, zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki… Zastanów się i  sprawdź, kim jest Twój klient docelowy. Jakie cechy posiada osoba, która zechce obserwować i co ją przyciągnie do Twoich filmów?

  • sprawdź, jakie słowa kluczowe definiują Twoją działalność – wpisuj je w „lupkę” na YouTube i zweryfikuj, jakie filmy cieszą się największą liczbą wyświetleń i popularnością,
  • zastanów się, czy jest w Twojej branży jeszcze nisza – przestrzeń tematyczna, o której jeszcze bardzo dużo nie powiedziano. Być może jest to tematyka, która przyciągnie jak magnez ludzi na Twój kanał i dzięki której będziesz mógł stworzyć cały pakiet tematyczny, gdzie jeden film – będzie „zakleszczał” się z następnym i będzie jednocześnie kontynuacją poprzedniego nagrania,
  • pomyśl, o czym Ty sam chciałbyś oglądać filmy i co by Cię przyciągnęło na dany kanał i zmotywowało do subskrypcji.

Kanał YouTube – jak przyciągnąć nowych widzów?

Masz już swój kanał na YouTube, ale wciąż masz wrażenie, że jest na nim „posucha obserwujących”? Zmień to! Zacznij działać w kierunku przyciągnięcia nowych użytkowników.

  • twórz wyłącznie jakościowe treści – jakościowy content video. Taki, który będzie zdobywał kliknięcia,
  • bądź szczery i autentyczny w tym co robisz i co sobą reprezentujesz,
  • daj przestrzeń do wypowiedzi,
  • pamiętaj o hasztagach. Używaj słów kluczowych związanych z Twoją działalnością. Korzystaj z synonimów, które przyciągną na Twój profil,
  • twórz w duetach – wzmocnisz tym wiarygodność i zasięgi. Współpraca w duetach buduje relacje.

Jak wykorzystać potencjał YouTuba – jak rozwijać kanał i co publikować?

Czerp z potencjału YouTuba. Promuj swój biznes i markę osobistą. Publikuj relacje z tworzonych przez siebie projektów. Twoi klienci z pewnością docenią, że zapraszasz ich za kulisy swojej działalności. Wypowiadaj się na ważne tematy w swojej branży i twórz pole do rozmowy i interakcji. Nie bądź obojętny – nawet, kiedy dana tematyka bywa trudna.

Twórz krótkie filmy, ale „contentowo mięsiste” – mile widziane jest też poczucie humoru i niebanalny montaż filmu. Muzyczny lub wizualny. Pamiętaj, aby w tytule dodać nie tylko słowo kluczowe, ale też intrygujące hasło, wezwanie do kliknięcia i obejrzenia filmu.

Porozmawiaj z nami – odpowiemy na najczęściej zadawane pytania i podpowiemy jak zadbać o kanał YouTube?

YouTube daje prawdziwe morze możliwości – reklamy i promocji biznesu. Wbrew pozorom nie musimy inwestować w drogie kampanie. Bezpłatnie – wyłącznie swoim zaangażowaniem i pasją osiągniemy sukces. Chcesz porozmawiać o swoim kanale na YouTube? Szukasz inspiracji? Podpowiemy, co publikować, aby przyciągać subskrybentów.