Trudno dzisiaj wyobrazić sobie świat Internetu bez Facebooka. Co więcej niełatwo wyobrazić sobie świat social mediów bez tego priorytetowego portalu. Każdego roku powstają nowe platformy i zdobywają sympatię oraz zaufanie użytkowników sieci. Instagram, TikTok, LinkedIn, jest tego naprawdę dużo. Pojawiają się nowi gracze na rynku, a Facebook jest niezastąpiony. Najnowsze badania pokazują, że nieustannie jest to jeden z najpopularniejszych, jak nie najpopularniejszych portali służących do nawiązywania kontaktów z bliskimi, znajomymi,  w ostatnich latach pozyskiwania ciekawej pracy, czy wreszcie do promocji swojej działalności. W dzisiejszym tekście zajmiemy się tym ostatnim aspektem. Prowadzisz firmę? Chcesz, aby usłyszał o niej świat i aby z Twoich usług korzystało jak najwięcej osób? Facebook sprawdzi się znakomicie do pozyskiwania nowych leadów i zainteresowania potencjalnych klientów i kontrahentów Twojej marki. Jak rozsławić stronę na Facebooku?  Przeczytaj koniecznie nasz artykuł i wprowadź w życie nasze wskazówki.

Spis treści

Strona na Facebooku.  Dlaczego Facebook jest wciąż tak bardzo popularny?

Specjaliści zajmujący się mediami społecznościowymi wciąż są zadziwieni. Nowe portale powstają, cieszą się początkowym lub stałym zainteresowaniem. Stworzone są dla ogółu lub też do konkretnej liczby odbiorców.  Zmieniają się trendy i mody.  Mimo to Facebook wciąż nie ma sobie równych i ciężko wyobrazić sobie, że można by go zastąpić jakimkolwiek innym, podobnym portalem.  Zastanówmy się na początku, w czym tkwi sukces tego medium społecznościowego?

Fanpage na Facebooku. Idealny sposób, aby promować firmę

Facebook jest przede wszystkim doskonałym miejscem nawiązywania kontaktów i zbierania informacji o świecie, czy też miejscem nie zobowiązującej rozrywki praktycznie dla każdego. Bez względu na wiek, status społeczny, zawód w którym pracujemy, na Facebooku każdy znajdzie coś dla siebie. Przestrzeń, w jakiej się odnajdzie i którą będzie z chęcią śledził.  Dla jednych Facebook będzie miejscem, gdzie każdego dnia sprawdza się, co słychać u ich znajomych.  Dla innych będzie to przestrzeń, gdzie będą mogli zrelaksować się po ciężkim dniu pracy,  bo jak wiadomo koty są wciąż „królami Internetu”.

Facebooka kochamy za jego uniwersalność.  W jakim sensie?  LinkedIn,  to portal typowo biznesowy. Tutaj poszerzamy swoją sieć biznesowych kontaktów, szukamy ciekawych ofert pracy lub też zamieszczamy swoją wizytówkę, która ma zachęcić do nawiązania współpracy z nami. Nie za bardzo na tym portalu mamy przestrzeń, aby pokazywać swoją prywatność, czy dzielić się swoimi osobistymi przemyśleniami dotyczącymi kondycji świata. Dla odmiany Instagram, to portal, którego działalność w początkowej fazie była oparta wyłącznie na zdjęciach.  Miejsce, gdzie za pomocą zdjęć relacjonowaliśmy swój dzień, miesiąc osobom, które nas obserwują. Facebook jest bardzo uniwersalny, ponieważ możemy w swobodny sposób używać go do wszystkich wspomnianych wyżej aspektów, a nawet wycisnąć z niego jeszcze większy potencjał. Tak jak mówiliśmy na początku tego artykułu, cześć osób używa „Fejsa” do kontaktu bliskimi, czy znajomymi. Coraz częściej Facebook stał się miejscem poszukiwania pracy na tematycznych grupach. Dla firm jest to doskonałe miejsce, aby nawiązać więź i relacje z klientami.  Hasło „z klientami” najlepiej tutaj oddaje to, do czego służy nam Facebook i w czym różni się Facebook od LinkedIna.  LinkedIn jest bardziej portalem, gdzie szukamy współpracowników czy też partnerów biznesowych.  Oczywiście, również i tam budujemy swoją markę osobistą, ale bardziej wśród innych przedsiębiorców.  Facebook pozwala nam nawiązywać więź z klientami lub też pozyskiwać nowych i przekonywać ich do swojej usługi.

Strona na Facebooku – jak przyciągnąć użytkownika z gwarancją interakcji i zasięgów!

Facebook ma moc. Facebook też ma wielu użytkowników. Coraz więcej firm decyduje się na promocje firmy przez ten portal. Bez względu na to, czy prowadzimy sklep z odzieżą, czy restaurację – strona na Facebooku sprawia, że mogą na naszą usługę trafić nowe osoby.  Jak zatem wyróżnić się w przestrzeni, gdzie każdy walczy o lajk? Jak tworzyć posty, które będą cieszyły się zainteresowaniem?

  • znajdź temat o, którym chcesz mówić i bądź konsekwentny. Najlepiej wbić się w niszę, o której mówi mało jeszcze osób, czy też firm pisało lub też przestrzeń, gdzie wciąż istnieje jeszcze ogromne pole do rozmowy. Ważne, aby była to tematyka, która jest ważna dla Twojej grupy docelowej. Jeśli trafisz na temat zapewniający klikalność – jesteś już wygrany,
  • niech Twoje posty będą merytorycznym mięchem – bez względu na to, czy piszesz wesoło, czy na poważnie  – Twój przekaz niech ma wartość i jakość, która będzie Cię wyróżniła z tłumu.  Postaw na inność, w świecie, gdzie często content jednej firmy niewiele różni się od innej. Boisz się, że w pewnej chwili zabraknie Ci tematów? Pamiętaj, lepiej pisać dwa, trzy razy w tygodniu niż każdego dnia spamować tablicę. Jeden, naprawdę wyjątkowy post na Twoim fanpage, co kilka dni naprawdę zrobi efekt „wow”,
  • nie ignoruj wartości jaką ma w sobie grafika – to właśnie zdjęcie przyciągnie wzrok, a dobra treść sprawi, że internauta zostanie na Twoim profilu na dłużej.

Reklama na Fb – jak reklamować swoje miejsce w social media i zadbać o pozytywny wizerunek?

Prowadzisz interesujący fanpage. Co jednak zrobić, aby zwiększać zasięgi? Możliwości jest kilka.

  • wspominaj o swojej stronie pisząc pod innymi postami. Pamiętaj jednak, że taka informacja nie może być czystym spamem i dobrze ją podeprzeć merytoryczną wypowiedzią w dyskusji,
  • stwórz grupę tematyczną w obrębie Twojej strony, dzięki temu usłyszy o Tobie świat. Będziesz miał kontakt z fanami Twojej strony, a z czasem przyciągniesz do siebie nowe osoby,
  • oznaczaj w postach inne profile lub też twórz posty w teamie. Dzięki temu widzą Cię użytkownicy i obserwujący inne strony.

Jak prowadzić stronę na Fb, aby użytkownicy Facebooka chcieli kliknąć „lubię to!”?

Nie ma co się oszukiwać. Prowadzenie strony firmowej w dzisiejszym świecie nie należy do rzeczy łatwych. Konkurencja jest duża, a każdy chce być na szczycie oglądalności. Jak zatem się wybić, kiedy inne marki depczą po piętach? Bądź sobą, daj jakość, daj wartość, a ludzie pokochają Twój przekaz! Chcesz wiedzieć jak prowadzić stronę na Facebooku? Jak robić to z widocznymi efektami i sukcesem? Zapraszamy do rozmowy. Od wielu lat pracujemy i działamy czynnie w branży zarządzania. Chętnie podzielimy się swoją pasją, doświadczeniem oraz wiedzą.  Razem podbijemy świat social media!