Facebook jest wciąż jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych. Nic w tym dziwnego.  Jego sukces i wspomniana popularność tkwi w jego uniwersalności.  Doskonale odnajdują się w jego zasobach osoby w różnym wieku i o różnych potrzebach i oczekiwaniach od mediów społecznościowych.  Facebook jest doskonałym narzędziem do komunikacji ze znajomymi, pozyskiwania informacji o świecie i konkretnej branży, jak i również do prowadzenia swojego biznesu.  W dzisiejszym tekście skupimy się właśnie na tym ostatnim aspekcie.  Omówimy sposoby i formy skutecznego prowadzenia profilu firmowego na Facebooku. Odpowiemy, co i kiedy publikować i zamieszczać w obrębie swojej strony i swojego profilu, aby przyciągać jak największą liczbę obserwujących i regularnie czytających nasze treści.  Odpowiemy również jak wypromować nasze miejsce w sieci i jak trafić do swojej grupy docelowej?  Usiądź wygodnie, a my zapraszamy Ciebie w intrygującą podróż po świecie reklamy w social media.

Spis treści

Prowadzenie fanpage – dlaczego warto prowadzić profil w social media?

Dlaczego warto prowadzić profil w mediach społecznościowych?  Po części na to pytanie odpowiedzieliśmy już początkowej części naszego artykułu. Przede wszystkim Facebook stał się już stałym i bardzo ważnym elementem naszej codzienności.  Wielu z nas nawet już nie zwraca na to uwagi, ale codziennie i to nierzadko po przebudzeniu przeglądamy Facebooka, sprawdzamy co u naszych znajomych oraz jakie posty zamieściły firmy lub osoby, celebryci, których regularnie obserwujemy i którzy wzbudzają nasze zainteresowanie.  Pożądamy dobrych informacji i niebanalnej rozrywki. Facebook nam to zapewnia.  Jest też świetnym narzędziem do poszukiwania usług.  Dlaczego zatem firma usługowa powinna prowadzić swój profil na Facebooku i odpowiednio o niego zadbać?

  • Facebook jest idealnym narzędziem do nawiązywania kontaktu z klientami.  Mając już klientów, możemy poprzez swoją stronę na Facebooku utrzymywać z nimi stały kontakt.  Dzięki temu możemy w szybki sposób dowiedzieć się, czego oczekują od naszej Marki  oraz analogicznie podchodząc do tematu, Czego im brakuje w naszych usługach, co powinniśmy jeszcze poprawić i nad czym musimy popracować.  Taki feedback i taka informacja zwrotna jest bezcenna dla przedsiębiorcy, który naprawdę chce zatroszczyć się o swoje o klienta i chcę, aby wiedział on, że jest dla niego ważny i dba o jego zadowolenie i satysfakcję proponowanych usług i wzajemnej współpracy.  Na Facebooku możemy zamieszczać angażujące posty pod którymi zapytamy naszych odbiorców o ich zdanie. Dla czytelnika i obserwującego nasz profil jest to jasne informacja, że dana firma naprawdę chce zadbać o najwyższą jakość usług i chcę cały czas się rozwijać.  Jest to również znak, że taka firma nie boi się konfrontacji nawet z negatywnymi i nie zawsze przychylnymi opiniami,
  • Facebook pozwala budować trwałe relacje z odbiorcami i poszerzać oczywiście grono odbiorców, trafiając do odpowiedniej grupy docelowej,
  • media społecznościowe pozwalają budować przewagę konkurencyjną i pozycję eksperta w swojej branży.  Jeśli odpowiemy zamieszczonymi postami oraz informacjami na Facebooku na potrzeby swoich klientów  budujemy wizerunek eksperta i prawdziwego fachowca w swojej branży.  Istotne jest, aby do przekazu nie podchodzić z poczuciem wyższości na swoimi odbiorcami i kontrahentami.  Pan naszego profilu Powinien czuć się bardziej partnerem, a nie klientem, któremu na siłę i bezkompromisowo po prostu chcemy wcisnąć naszą usługę,
  • social media pozwalają budować trwałą relację z odbiorcami i sympatykami naszej firmy –  jeśli stawiamy na konkretny kontent, pełen solidnej treści, nie boimy się trudnych tematów i jesteśmy przede wszystkim z naszymi obserwatorami całkowicie szczerzy, to szybko Zbudujemy z nimi trwałą więź i przede wszystkim zasłużymy na ich zaufanie i szacunek.  To wszystko sprawia, że będą nie tylko obserwować nasz profil na Facebooku, ale też angażować się w nasze treści, komentować je oraz będą polecali nasze usługi swoim znajomym przyjaciołom czy też rodzinie.

Facebook – jak prowadzić fanpage?

Przejdźmy do konkretów, czyli prowadzenia strony na Facebooku.  Zanim zaczniesz publikować posty przygotuj dobrze szatę graficzną.  Stwórz taką stronę, którą sam oczywiście chciałbyś obserwować.  Miła dla oka kolorystyka oraz przejrzysty i jasny przekaz to podstawa, która zaprocentuje. Klient polubi i zrozumie, to co chcesz mu powiedzieć, a także zaufa Twojej marce.  Warto przeznaczyć chwilę czasu i dobrze przemyśleć logo, które zamieścimy na Facebooku, jak i zdjęcie w tle, na którym możemy oprócz ciekawej grafiki oraz danych kontaktowych zamieścić intrygujące hasło, czy zakres usług w pigułce.  Ważne, aby logo i zdjęcie w tle było ze sobą spójne i kompatybilne.  To samo dotyczy kolejnych treści i postów, które będziemy zamieszczali w obrębie naszej strony facebookowej.  Kluczowa jest konsekwencja i mówimy tutaj o konsekwencji nie tylko w regularnym zamieszczaniu postów, ale również konsekwencja w całej wizualizacji graficznej.  Takie podejście wzbudza zaufanie i jest znakiem rozpoznawczym marki, która dba o pozytywny odbiór i która doskonale wie, co chce przekazać i w jakim kierunku chce pójść.  To też znak, że przedsiębiorca ma dobry pomysł na siebie, a to wzbudza poczucie bezpieczeństwa i przede wszystkim ogromnego szacunku.

Strona na Facebooku – kim jest Twój odbiorca, klient? Dlaczego Twoja marka go interesuje?

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, kim jest odbiorca Twoich usług i Twojego przekazu na Facebooku?  Jeśli nie, to musisz wiedzieć, że jest to duży błąd.  Dokładne sprecyzowanie grupy docelowej to podstawa, która może wyróżnić ciebie na tle konkurencji i sprawi, że poczujesz się naprawdę pewny siebie, a twoje treści zamieszczane na Facebooku i w innych mediach społecznościowych będą naprawdę wyjątkowe.  Stworzone w punkt i trafiające do osoby, do której naprawdę chcesz trafić.  Jak określić i znaleźć odpowiedź na pytanie, Kim jest klient i odbiorca Twojego przekazu?  Zastanów się, jaką wartość chcesz dać swojemu klientowi i co on może wartościowego od Ciebie uzyskać?  Rozejrzyj się i zweryfikuj, jakie potrzeby ma Twój potencjalny klient i czego szuka w sieci, ale nie tylko w sieci?  Ważne jest również, jakiego typu usługi on szuka i co Ty, jako przedsiębiorca który może mu taką usługę dostarczyć powinieneś zrobić, aby on przyszedł właśnie do Ciebie, a nie do konkurencyjnej firmy?   Warto wyobrazić sobie podczas takiej analizy, że mówisz do jednej, konkretnej osoby. Chcesz poznać jej potrzeby oczekiwania, jej gusta. Zbudować relacje i więź z taką osobą, aby codziennie móc rozwijać swój biznes.

Jak prowadzić firmowy profil na Facebooku – co publikować i jak angażować, aby potencjalny klient się pojawił?

Mając już postawioną stronę na Facebooku możemy przystąpić do konkretnych działań.  Jeśli chcesz zdobyć zaufanie swoich odbiorców nie próbuj na siłę promować swoich usług.  Zacznij realizować wszystkie, poszczególne elementy lejka sprzedażowego, którego podstawą jest wzbudzenie zainteresowania, a co za tym idzie praca nad trwałą relacją ze swoim odbiorcą.  Klientem, który nie tylko kupi nasz produkt, ale przede wszystkim który uwierzy w jego dobrą jakość.  Zaplanuj posty, pamiętaj, aby były one spójne i nawiązywały odpowiednio do profilu Twojej działalności. Reagując na ważne wydarzenia w Twojej branży i bądź na bieżąco ze wszelkimi zmianami w prawie, czy też z trendami i modami, którym się pojawiają.  To ostatnie dotyczy przede wszystkim branż jak budownictwo, branża fashion,  czy też IT. Jeśli będziesz o krok przed swoją konkurencją z informacjami o ważnych kwestiach, jeżeli będziesz pytał swoich obserwujących o zdanie, motywował ich do rozmowy, to szybko i naprawdę skutecznie pozyskasz ich zaufanie oraz sprawisz, że będą oni regularnie zaglądali na Twój profil, a nie tylko od czasu do czasu.  Twój przekaz powinien być spójny i jeden post powinien napędzać kolejny.  Nie chodzi oczywiście o to, aby wszystkie posty były takie same, bo wtedy możemy wejść w niekorzystną rutynę.  Istotne jest jednak to, aby znaleźć swój własny sposób na prowadzenie swojej marki w sieci. Czytelnicy Facebooka, obserwujący profile bardzo cenią dystans do siebie i przekaz, który jest łatwy, przejrzysty i przede wszystkim przyjazny. Oparty na partnerskiej relacji, a nie na relacji klient, a odbiorca, który ma kupić naszą usługę.  W cenie jest również poczucie humoru i luźny styl pisania.  Oczywiście, nie we wszystkich branżach możemy sobie na takie posty z nutką humoru pozwolić.  Gdzie jest granica między eksperckim przekazem, który oczywiście chcemy przedstawiać, a luźną formą prowadzenia strony na Facebooku, która zawsze jest mile widziana.

Nie należy też pomijać bardzo ważnego elementu każdego postu, jakim jest oczywiście warstwa graficzna. Dlaczego grafiki do posta są tak istotne? Z jednego bardzo prostego powodu.  Przeglądając tablicę, to właśnie na grafikę,  zdjęcie które zamieścimy do naszego posta, zwrócą uwagę odbiorcy. To grafika sprawi, że zatrzymamy się na danym poście i nie tylko spojrzymy na tą grafikę, ale zapoznamy się z treścią posta i bardzo prawdopodobne, że zostaniemy stałymi czytelnikami danej strony na Facebooku i zaproponujemy to samo swoim znajomym.  Dobra grafika ma moc przyciągania i potrafi naprawdę wzmocnić zasięg posta, ale też całej strony na Facebooku. Grafika powinna być kompatybilna z poprzednimi grafikami, jakie pojawiły się już w obrębie profilu na Facebooku, bardzo ważne jest, aby wyróżniała się ciepłą kolorystyką i miłą dla oka.  Możemy zamieścić też chwytliwe hasło. Intrygujące, niebanalne, a być może też motywujące do konwersacji i zamieszczania swojego komentarza pod postem. Każdy przedsiębiorca chce, aby jego profil na Facebooku był widoczny i ceniony. Jeśli potrafi on stworzyć posty, które nie tylko  są chętnie czytane  przez użytkowników mediów społecznościowych, ale również takie, w których internauta chętnie się udziela i dzieli się swoim zdaniem, to jest już na wygranej pozycji.

Zacząłeś efektywnie prowadzić Fejsa? Dowiedz się jak go promować i wzmocnić marketing

Prowadzisz Facebooka? Zamieszczasz na nim intrygujące treści i zdobywasz coraz większe zainteresowanie. Chcesz jednak wzmocnić zasięgi i trafić do nowej grupy odbiorców i nowych użytkowników mediów społecznościowych?  Wbrew pozorom nie trzeba inwestować w bardzo drogie i płatne reklamy. Możemy powiedzieć i pokazać swoją markę i swoje miejsce w sieci na wiele sposobów.

  • zamieszczaj nowy i intrygujący post również w innych miejscach, którymi zarządzasz lub też na innych portalach społecznościowych takich jak chociażby LinkedIn lub Instagram,
  • stwórz grupę dyskusyjną, grupę tematyczną, gdzie będziesz motywował do rozmowy i nawiązywał stałą relację ze swoimi klientami. Z roku na rok zwiększa się liczba przedsiębiorców, którzy decydują się właśnie na taki krok, czyli na założenie grupy dyskusyjnej w obrębie swojej marki. Na takiej grupie Twoi Klienci mogą zadawać nurtujące ich pytania lub też dzielić się swoimi spostrzeżeniami branżowymi i nie tylko.  Nawet nie masz pojęcia, jak bardzo wzmacnia to więź na linii Klient, a firma.  Taka grupa jest niczym innym jak potwierdzeniem jakości.  Może też być doskonałą formą zdobycia informacji o potrzebach twoich klientów, ponieważ w takim miejscu chętniej będą dzielili się swoimi spostrzeżeniami oraz  wspomnianymi potrzebami,
  • linku i do swojego profilu facebookowego na grupach lub też pod postami innych użytkowników internetu –  nie chodzi tutaj oczywiście o czysty spam.  Mówimy tutaj raczej o merytorycznej wypowiedzi w komentarzu pod jakimś zdjęciem, ciekawym postem oraz podkreślenie swojej wypowiedzi linkiem do naszego postu,
  • komentuj na innych profilach z pozycji swojego profilu firmowego –  dzięki temu potencjalny klient oswoi się z Twoją marką, dowiesz się że istnieje, a być może kliknie w link, wejdzie na Twoją stronę i zostanie stałym odbiorcą Twojego przekazu i Twoim stałym klientem.

Jak widzisz możliwości promocji i reklamy swojego profilu firmowego jest wiele.  Nie musimy od razu sięgać po płatne kampanie reklamowe, tym bardziej, że nie zawsze, a szczególnie w pierwszej fazie prowadzonej działalności nie dysponujemy takim budżetem, aby móc sobie pozwolić na wykupienie dużej kampanii. Każda reklama wiąże się z wydatkiem.

Zanim jednak zaczniesz mówić o swojej marce i pokazywać swój profil dokładnie zaopiekuj się nim oraz treściami, które w jego obrębie zamieszczasz. Nie zapominaj że, że najlepszą reklamą biznesu, jakiejkolwiek marki w sieci jest wysoka jakość usług.  Wysoka jakość usług oraz kompetentna i wykwalifikowana obsługa klienta, na którą obecnie coraz więcej internautów zwraca uwagę.  Szybki kontakt z klientem i pozytywne nastawienie do tego klienta i do jego oczekiwań i potrzeb jest dziś priorytetowe.  Te cechy wyróżniają marki, które cieszą się w sieci największą popularnością i zbierają największe zasięgi.  Bądź wśród nich i rozwijaj biznes, który codziennie rośnie w siłę.

Czy Facebook jest miejscem dla każdego?

Konkurencyjność firm działających na Facebooku cały czas wzrasta. Dzisiaj trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez profilu w mediach społecznościowych. Nie da się ukryć też, że potencjalny klient, który chce skorzystać z danej usługi w pierwszej kolejności sprawdza, czy firma posiada wizytówkę Google i czy są zamieszczone w jej obrębie opinie o danej marce. Weryfikuje też, czy firma posiada swoją stronę na Facebooku. Bardziej ufamy markom, które dbają o swój wizerunek poprzez media społecznościowe. Działasz w branży, w której nie potrzebujesz nowych klientów, bo Twój terminarz jest już wystarczająco napięty? Świetnie! Warto jednak pamiętać, że strona na Facebooku, to nie tylko o sposób sprzedaży usługi, ale przede wszystkim sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz na nawiązywanie i utrzymywanie stałej i dobrej relacji ze swoimi odbiorcami. Nawet ciesząc się dużą ilością zleceń warto mieć swoje miejsce w sieci, aby trzymać cały czas rękę na pulsie, kontaktować się ze swoimi klientami oraz być aktywnym, co jest bardzo mile widziane. Przedsiębiorca, który generuje przekaz poprzez media społecznościowe postrzegany jest jako otwarty, nowoczesny, działający zgodnie z obecnymi trendami i dbający o dobro swojego klienta.

Prowadzenie fanpage na Facebooku. Strona www, grupa docelowa. Porozmawiajmy o Twoim biznesie!

Prowadzenie profilu na Facebooku w dzisiejszych czasach nie należy do rzeczy najłatwiejszych. Konkurencja nie śpi i jest naprawdę duża. Trzeba mieć dużą siłę przebicia i przede wszystkim wyróżnić się pomysłowością i kreatywnością w podejściu do prowadzenia profilu w social mediach.

Chcesz wiedzieć, czy robisz to dobrze? A może szukasz podpowiedzi na jaki content postawić, aby osiągnąć duży sukces? Skontaktuj się z nami. Media społecznościowe oraz wszelkie kwestie marketingu w mediach społecznościowych nie mają przed nami tajemnic. Chętnie się swoją wiedzą i doświadczeniem podzielimy – dla dobra i rozwoju Twojej marki! Dla rozwoju Twojego biznesu!