5
(1)

Na platformie YouTube istnieje obecnie ponad 51 milionów kanałów, z czego około 38 milionów jest aktywnych. Spośród nich tylko dwa miliony są monetyzowane, co oznacza, że ich twórcy są częścią programu partnerskiego YouTube (YPP) i uzyskują przychody z reklam za wyświetlenia filmów. Jak zapewne wiesz, posiadanie 4000 godzin oglądania w ciągu ostatnich 12 miesięcy jest jednym z głównych kryteriów, by zacząć monetyzację na YouTube. Nie jest to łatwe, dlatego wielu twórcom zabiera to około roku lub nawet więcej. Czy warto? Zdecydowanie tak, gdyż zostanie przyjetym do YPP pozwoli Ci włączyć monetyzację swoich filmów za pomocą reklam. To jak zarabianie podczas snu: jest to niesamowity, pasywny sposób na zwiększenie strumienia dochodów. Więc jeśli zastanawiasz się, jak szybko zwiększyć liczbę godzin oglądania na YouTube – czytaj dalej, aby się dowiedzieć!

Spis treści

Czas oglądania vs wyświelenia na Youtube

Czas oglądania to łączny czas (liczba minut) spędzony przez użytkowników na oglądaniu filmu od momentu jego pierwszej publikacji w serwisie YouTube. Przedstawiciele i pracownicy YouTube wielokrotnie potwierdzili, że czas oglądania jest ważną częścią algorytmu wyszukiwania i odkrywania filmów na tej platformie. Potwierdza to fakt, że sekcja analityczna „Czas oglądania” została przesunięta powyżej sekcji „wyświetleń” i zajmuje pierwsze miejsce na pulpicie nawigacyjnym YouTube Analytics każdego twórcy.

Wyświetlenia z kolei pokazują, ile osób kliknęło na dany materiał filmowy i zaczęło go oglądać, bez względu na to, jak długo go oglądali. Wyświetlenia są generowane za każdym razem, gdy widz obejrzy co najmniej 30 sekund filmu, w przeciwności do czasu oglądania, który jest dostarczany gdy widz faktycznie sie zainteresował i ogląda film dłużej. Wyświetlenia i czas oglądania są ze sobą ściśle powiązane, gdyż nie można uzyskać czasu oglądania bez uzyskiwania wyświetleń. Ważne jest więc, aby dbać o oba te wskaźniki.

Poznaj 15 sposobów i strategii pozycjonowania SEO na zwiększenie oglądalności kanału

Teraz gdy już wiesz, dlaczego czas oglądania na YT jest tak ważny, przyjrzyjmy się, jak go zwiększyć, by zacząć generować przychody z reklam.

1. Algorytm wyszukiwania Youtube ceni jakość ponad ilość

Jak już wiesz, algorytm YouTube przywiązuje więcej wagi do jakości (czasu oglądania) niż ilości (wyświetlenia filmów). Nakłonienie widzów do kliknięcia jest oczywiście ważne, ale utrzymanie ich przy oglądaniu jest ważniejsze. Oznacza to tworzenie wysokiej jakości, atrakcyjnych treści, które utrzymują zaangażowanie widzów przez cały film. Jeśli stosujesz taktykę tak zwanej „przynęty na kliknięcie” (ang. clickbait) nie dbając o jakości całości, być może uda Ci się zwiększyć liczbę wyświetleń, ale zmniejszysz czas oglądania. W zamian skup się na tworzeniu wysokiej jakości, ciekawych treści, które nie tylko zaangażują widownię ale także pomogą Ci zwiększyć zasięg.

2. Pierwsze wrażenie ma znaczenie (nie tylko) w marketingu

Tak samo jak w przypadku pierwszej randki czy też rozmowy o pracę, pierwsze 15 sekund oglądania decyduje o losie filmu. Zrób wszystko, by zainteresować widzów i zachęcić ich do dalszego oglądania w tym krótkim, początkowym czasie. W ciągu 15 sekund widzowie powinni być w stanie odpowiedzieć sobie na następujące pytania: czy Twój film jest warty oglądania oraz jakie korzyści uzyskam, kontynuując oglądanie?

3. Zachęcaj widza do obejrzenia swoich filmów YT do końca

Widzowie nie znoszą statycznych filmów, staraj się więc je jak najbardziej urozmaicać. Planowanie i tworzenie scenariuszy z wyprzedzeniem prowadzi zwykle do bardziej dopracowanego produktu końcowego. Zmieniaj kąty kamery, style wizualne oraz muzykę – wszystko to sprawi, że Twój film będzie świeży i interesujący. Zachęcaj widzów do oglądania do samego końca obiecując przekazanie im ciekawych informacji, zdradzenie sekretów czy też wyłonienie zwycięzcy w losowaniu na końcu filmu. Najważniejsze jest utrzymanie intrygi. Jeśli uda ci się utrzymać ją do końca, nie pozwalając, by ciekawość widzów osłabła, może to znacznie pomóc twojemu kanałowi w osiągnięciu sukcesu na Youtube. Nigdy jednak nie oszukuj widzów: jeśli coś obiecałeś, nie zapomnij spełnić tej obietnicy.

4. Opanuj sztukę opowiadania historii w social media

Opowiadanie dobrej historii ma kluczowe znaczenie dla utrzymania zaangażowania widzów, a tym samym zwiększenia liczby godzin oglądania filmów w serwisie YouTube. Możesz mieć świetny pomysł, doskonałą grafikę i dobry przekaz, ale trudno będzie nawiązać kontakt z odbiorcami, jeśli przekazujesz wiadomość tak, jakbyś czytał ze scenariusza. Ludzie lepiej zapamiętują historie niż fakty. Wpleć narrację w swoje treści, stwórz emocjonalne sceny i zabierz swoich widzów w podróż – niezależnie od tego, czy opowiadasz o swoim dniu, wyjaśniasz złożony temat, czy dzielisz się swoim ulubionym przepisem. Zaangażowani w historię widzowie chętniej obejrzą ją do końca.

Spróbuj też znaleźć przykłady ewolucji opowiadania historii: przejdź do jednego z kanałów swojego ulubionego twórcy. Obejrzyj jeden z jego filmów sprzed kilku lat i porównaj go z materiałem, który opublikował w zeszłym miesiącu. Zwróć szczególną uwagę na ich styl opowiadania historii i zastosuj to, czego się nauczyłeś, na swoim kanale.

5. Dopasuj tytuł wideo, opisy filmu i słowa kluczowe do treści

Każdy widz chce wiedzieć, jakich treści może się spodziewać po otwarciu filmu. Jak zapewne wiesz z własnego doświadczenia, ocena dokonywana jest w ciągu pierwszych kilku sekund, zwykle na podstawie tytułu, ikon, opisu i tagów filmu. Odpowiednio dopasuj więc tytuły filmów na YouTube oraz słowa kluczowe do swoich treści, tak, aby odzwierciedlały ich zawartość. Dzięki temu użytkownicy nie tylko częściej będą klikać w Twoje materiały, ale też więcej osób będzie mogło znaleźć Twoje filmy. Nigdy jednak nie oszukuj widzów tytułami typu „clickbait” ani nie używaj nieprawidłowych czy też nieadekwatnych słów kluczowych, chyba że chcesz zniechęcić do siebie widzów lub zostać ukarany przez algorytmy YouTube.

6. Stosuj angażujące wizualizacje i grafiki w Twoich treściach

Pomoce wizualne polepszają zrozumienie treści przez widza i sprawiają, że film jest bardziej atrakcyjny i zapadający w pamięć. Wykorzystaj diagramy, infografiki lub przykłady prac graficznych, aby uzupełnić swoje wyjaśnienia i wizualnie zademonstrować kluczowe koncepcje. Włączając wciągające elementy wizualne, możesz przyciągnąć uwagę odbiorców i zachęcić ich do pozostania zaangażowanymi w Twój materiał do końca, zwiększając w ten sposób czas oglądania i zatrzymując użytkowników na dłużej.

Podczas gdy surowy, nieoszlifowany materiał filmowy może również osiągnąć sukces w postaci licznych wyświetleń w Youtube, dobrze zmontowane filmy wyróżniają się zazwyczaj bardziej. Używaj przeskoków, angażujących grafik i efektów dźwiękowych, aby utrzymać stały poziom zaangażowania. Nie przesadzaj jednak z niepotrzebnymi lub rozpraszającymi edycjami, a wybierając efekty specjalne upewnij się, że pasują one do tonu i stylu Twoich filmów. Dla przykładu, jeśli prowadzisz blog wideo dla profesjonalistów, szalona grafika i efekty dźwiękowe będą nie na miejscu. Z kolei jeśli Twój kanał oparty jest na rozrywce, nie chcesz wyglądać zbyt sztywno ani za poważnie.

7. Umieszczaj linki do innych treści na końcu każdego filmu na swoim kanale YouTube

YouTube umożliwia twórcom wideo umieszczanie klikalnych linków do innych witryn i treści, których są właścicielami. Aby je dodać, musisz najpierw zweryfikować, czy jesteś właścicielem witryny, do której chcesz odesłać odbiorców. Jeśli linki te mają prowadzić do innych Twoich kanałów w mediach społecznościowych, musisz być częścią programu partnerskiego YouTube. Ale nawet jeśli nie jesteś jeszcze jego częścią, możesz umieszczać linki do Twoich innych, powiązanych filmów na tej platformie. Jeśli Twoje materiały wideo są interesujące, widzowie z pewnością spędzą więcej czasu na Twoim kanale, oglądając całą playlistę. Możesz także rozważyć umieszczenie linków do filmów innych wpływowych osób i twórców na YouTube, które mogą spodobać się Twoim obserwatorom.

8. Zwiększ oglądalność poprzez regularne przesyłanie treści wideo

Według wielu przeprowadzonych badań, kanały YouTube, które częściej przesyłają nowe filmy radzą sobie znacznie lepiej i otrzymują więcej polecanych wyświetleń. Jeśli więc chcesz zwiększyć ilość wyświetleń swoich filmów, przesyłaj nowe treści na YouTube regularnie i tak często, jak tylko możesz – zwłaszcza jeśli dopiero zaczynasz swoją karierę na platformie. System rekomendacji treści YouTube ma jedno zadanie, którym jest sugerowanie widzom odpowiednich materiałów do obejrzenia na podstawie ich historii oglądania (a także innych czynników). Algorytm może to zrobić szybciej i łatwiej, jeśli trzymasz się zaplanowanego harmonogramu i konsekwentnie udostępniasz swoje filmy dając YT do zrozumienia, że może na Tobie polegać.

9. Używaj odpowiednich i atrakcyjnych miniatur

Miniatury mają kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia potencjalnych widzów i skłonienia ich do kolejnych wyświetleń Twoich filmów. Jest to zdecydowanie jeden z najważniejszych czynników decydujących o tym, czy kliknąć, aby obejrzeć film. Wszystko, co musisz zrobić, to dodać angażującą miniaturę, która pasuje do treści Twojego filmu w YouTube.

Czy wiesz, że niestandardowa miniatura może zwiększyć współczynnik klikalności nawet o 40%? A gdy więcej osób klika Twoje filmy, zyskujesz więcej wyświetleń. Ponadto algorytm umieści je wyżej w wynikach wyszukiwania Youtube, dzięki czemu jeszcze więcej osób zobaczy Twoje filmy.

By stworzyć jak najlepszy projekt miniatury YouTube dla swojego filmu, spróbuj tych haków: dołącz tekst tytułu, aby zapewnić kontekst, użyj odpowiedniego stylu i koloru czcionki by zapewnić kontrast z tłem i spróbuj dołączyć obraz twarzy, pamietając przy tym o optymalizacji miniatury dla różnych urządzeń. Warto też przeanalizować strony konkurencji i sprawdzić, co jest aktualnie na topie.

10. Stosuj podpisy i tagi w Twoich filmach

Ludzie będą oglądać Twoje filmy przez dłuższy czas, jeśli pojawią się na nich napisy. Czytanie jest chętnie praktykowane przez osoby, które nie mogą głośno odgrywać wideo w danym momencie, a także wspierają użytkowników z ubytkiem słuchu. Ponadto ludzie w zatłoczonych miejscach takich jak autobus czy pociąg, wolą czytać napisy niż słuchać wideo.

Ponadto powinieneś używać napisów, jeśli masz wielokulturową publiczność YouTube. Napisy skutecznie pomogą w zrozumieniu przekazu tym, dla których polski język nie jest macierzysty lub którzy maja problem ze zrozumieniem akcentów.

11. Twórz ponadczasowe materiały wideo

Filmy o tematyce ponadczasowej są popularne przez cały rok, dzięki czemu mogą być świetnym sposobem na uzyskanie większej liczby godzin oglądania. Tematy takie jak np. „Jak zmienić pracę”, „jak upiec chleb”, czy też „jak zdobyć przyjaciół po czterdziestce” niezmiennie cieszą się dużą liczbą wyszukiwań zarówno przez Twoich stałych, jak i nowych widzów.

Te typy filmów zwykle zapewniają stały czas oglądania ze względu na ich popularność. Jeśli trudno Ci wybrać pomysły na uniwersalne i „nieśmiertelne” treści, spróbuj dowiedzieć się, na czym najbardziej zależy Twoim stałym odbiorcom.

12. Prowadź transmisje na żywo na kanale na Youtube

Godziny oglądania transmisji na żywo również liczą się do puli 4000 godzin potrzebnych do bycia przyjętym do programu YPP. Dlatego też spróbuj zorganizować kilka lajwów, aby łączyć się ze swoimi odbiorcami w czasie rzeczywistym. Ponieważ transmisje na żywo w YouTube są zwykle znacznie dłuższe niż zwykłe filmy, dają one szansę na uzyskanie mnóstwa nowych godzin oglądania.

Ponadto dzięki Youtube live możesz bezpośrednio wchodzić w interakcje z widzami, aby zbliżyć się do swojej społeczności i dowiedzieć się o niej więcej.

13. Playlisty (listy odtwarzania) jako skuteczne narzędzie Youtubera

Czy zauważyłeś, że użytkownicy platformy streamingowej Netflix mogą oglądać filmy bez przerwy, ponieważ są one uporządkowane za pomocą list odtwarzania? Dzięki temu nie muszą się oni głowić nad znalezieniem powiązanych filmów lub kolejnych odcinków: zamiast tego wybiorą dany film czy serial, a Netflix automatycznie odtworzy jego części / odcinki. Tą trategię powinieneś również wykorzystać na swoim kanale YouTube. Znajdź tematy cieszące się największym zainteresowaniem i utwórz listy odtwarzania YouTube zawierające 10 lub więcej takich filmów. Jest to bardzo łatwy i sprawdzony sposób na zwiększenie czasu oglądania.

14. Wykorzystaj ekrany końcowe do budowania godzin oglądania

Ekran końcowy YouTube to interaktywne outro, które pojawia się w ostatnich 5-20 sekundach filmu. Możesz dołączyć do niego dowolny klikalny element, taki jak link do strony internetowej lub do innego kanału, czy też przycisk subskrypcji.

Wysyłanie widzów do innych swoich filmów jest idealne, jeśli chcesz wydłużyć czas oglądania. Zamiast robić outro, powiedz ostatni punkt przygotowanego materiału i szybko przejdź do ekranu końcowego. Następnie poleć widzom inny film o podobnej lub powiązanej tematyce.

15. Twórz shortsy w celu zbudowania społeczności

YouTube Shorts to format krótkich klipów, w którym ludzie mogą publikować filmy o długości do 60 sekund. Oznacza to, że filmy są krótkie i łatwe do obejrzenia dla większości użytkowników. I chociaż YouTube Shorts nie liczą się do godzin oglądania publicznego, mogą być świetnym sposobem na rozwój kanału. Podczas oglądania shortsów widzowie mogą je polubić, zasubskrybować oraz udostępnić. Jeśli publikujesz angażujące filmy krótkometrażowe na YouTube, możesz dotrzeć do wielu nowych osób, które mogą być również zainteresowane Twoimi dłuższymi filmami.

Pozycjonowanie na YouTubie – dobry opis podstawą optymalizacji SEO i wyświetleń w wyszukiwarce

Jak już wspomnieliśmy, skuteczne wyszukiwanie słów kluczowych i optymalizacja pod względem SEO na Youtube są absolutną podstawą. Aby oglądać filmy, ludzie muszą je najpierw zobaczyć. Dlatego nadaj priorytet odpowiednim słowom kluczowym w tytułach, opisach i tagach (w kolejności od najważniejszych), aby zwiększyć widoczność i przyciągnąć więcej ruchu organicznego. Zidentyfikuj uniwersalne, ponadczaswoe tematy o dużej liczbie wyszukiwań i twórz treści, które dotyczą tych tematów, a czas oglądania w YouTube wzrośnie.

Jak mieć więcej wyświetleń na YouTube –  dbaj o obecne subskrypcje i przyciągaj nowych subskrybentów

Priorytetem każdego twórcy na Youtube jest oczywiscie content. Tworzenie filmów o niezmiennie wysokiej jakości jest koniecznością, jeśli marzysz o zdobyciu nowych subskrypcji. Najbardziej popularne wśród widzów są wszelkiego rodzaju treści informacyjne i rozrywkowe, szczególnie te najbardziej istotne, które są zgodne z zainteresowaniami odbiorców. Filmy muszą nie tylko przyciągać, ale też sprawić, że widz będzie chciał powrócić do Ciebie po więcej.

Aby skutecznie dbać o swoich subskrybentów na YT, troszcz się również o budowanie z nimi osobistych relacji poprzez aktywne angażowanie się w rozmowy, odpowiadanie na komentarze, reagowanie na opinie oraz docenianie swoich widzów słowami uznania. Zachęcaj też subskrybentów do dzielenia się swoimi przemyśleniami i opiniami za pośrednictwem ankiet, sondaży lub sekcji komentarzy, aby ulepszać treści w oparciu o ich potrzeby. Świetnym sposobem jest też wykorzystanie kart społeczności YouTube do publikowania aktualizacji, treści zza kulis, wczesnego dostępu do filmów lub specjalnych rabatów dla dedykowanych subskrybentów.

Jak zwiększyć wyświetlenia na YouTube? Podsumowanie

Czas oglądania jest niezmiernie istotny na YouTube, ponieważ wpływa on na zaangażowanie odbiorców, widoczność kanału oraz potencjał monetyzacji. Możesz znacznie wydłużyć czas oglądania tworząc lepsze treści, optymalizując tytuły i miniatury oraz korzystając z innych narzędzi, w tym mediów społecznościowych i list odtwarzania. Inwestycja w dobry sprzęt do nagrywania czy oprogramowanie sprawi również, że Twoje filmy będą wyglądać bardziej atrakcyjnie wizualnie, dzięki czemu ludzie będą oglądać je dłużej i więcej.

Nie zapomnij też o optymalizacji Youtube SEO, by widzowie mogli łatwiej znaleźć filmy Twojego autorstwa oraz korzystaj z narzędzi analitycznych dostepnych w Youtube studio. Dzięki ciągłemu ulepszaniu swojego kanału, testowaniu różnych metod oraz reagowaniu na potrzeby widzów możesz sprawić, że czas oglądania Twoich filmów na Youtube wzrośnie.

Jak się podobał artykuł?

Średnia ocena 5 / 5. Liczba ocen: 1

Nikt jeszcze nie ocenił tego artykułu 🥲 Na co więc czekasz? 😁