Przestrzeń związana z mediami społecznościowymi cały czas się poszerza. Powstają nowe platformy takie jak TikTok, czy Linkedin. Mimo to wciąż pierwsze skrzypce gra w social media Facebook. Dlaczego tak się dzieje? Co sprawia, że wciąż nieustannie korzystamy chętnie właśnie z tego medium społecznościowego? Jak promować swój biznes przez Facebooka i dlaczego warto? Odpowiedź poniżej!
Spis treści
- Reklama na Facebooku – dlaczego wciąż chętnie korzystamy z Facebooka?
- Reklama – dlaczego działanie reklamowe mają sens?
- Kampania Facebook Ads – jak określić budżet reklamowy, cel reklamowy, odbiorcę i wypromować markę?
- Działanie reklamowe na Facebooku. Na jaki format reklamowy postawić?
- Marketing na Facebooku – Twój biznes na Facebooku…
Reklama na Facebooku – dlaczego wciąż chętnie korzystamy z Facebooka?
Zanim przejdziemy do konkretnych tematów związanych z promowaniem biznesu przez Facebooka, odpowiedzmy sobie na pytanie: dlaczego nieustannie chętnie korzystamy z tej platformy? Na to pytanie może być kilka odpowiedzi.
Facebook jest przede wszystkim platformą wielofunkcyjną i wielowymiarową. Z jednej strony możemy przez nią komunikować się ze znajomymi, rozmawiać z nimi, dzielić się swoimi wrażeniami, pasjami, czy też zdjęciami z wakacyjnych wyjazdów. Z drugiej strony Facebook, to doskonała przestrzeń do promowania swojego biznesu. Dobrze prowadzony fanpage i odpowiednio dopasowana grupa docelowa sprawi, że o marce zrobi się naprawdę głośno. Poza tym firmy coraz częściej tworzą grupy dyskusyjne w obrębie Facebooka, budując dzięki temu zaufanie i lojalną społeczność wokół swojego przedsiębiorstwa.
Reklama – dlaczego działanie reklamowe mają sens?
Masz fanpage swojej firmy na Facebooku? Doskonale! Zastanówmy się, dlaczego działania reklamowe w obrębie Facebooka to dobry pomysł. Tak jak mówiliśmy Facebook jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Można śmiało powiedzieć, że nie ma sobie równych. Co za tym idzie ma bardzo dużą liczbę użytkowników, którzy codziennie, a nawet kilkanaście razy w ciągu dnia zaglądają na Facebooka i mówiąc krótko scrollują tablicę. Bardzo często również sami klienci poszukując informacji o danej firmie mają nadzieję, że ma ona swój profil na Facebooku. Zaglądając na taki profil nie tylko mogą zapoznać się z recenzjami i opiniami o usłudze danej firmy, ale również mogą przyjrzeć się, w jaki sposób profil firmowy jest prowadzony. Już przejrzenie kilku pierwszych postów daje internaucie informacje, czy jest to marka, która dba o odbiorcę i której naprawdę warto zaufać. Jeśli firma dba o swoje miejsce w sieci i na Facebooku szybko zdobędzie popularność i lojalne grono zaufanych klientów. Ważny jest harmonogram działań reklamowych na Facebooku i szczerość wobec odbiorcy. Posty powinny być merytoryczne, pisane z kreatywnością, właściwie dopasowaną grafiką, która przyciągnie wzrok i sprawi że czytający dłużej zatrzyma się na poście, a w konsekwencji zostanie naszym obserwującym I poleci stronę swoim znajomym.
Kampania Facebook Ads – jak określić budżet reklamowy, cel reklamowy, odbiorcę i wypromować markę?
Jeśli masz pomysł na post reklamowy skorzystaj z tego i nie czekaj aż wyprzedzi cię konkurencja. Dzięki Facebook Ads możesz ustawiać skuteczne kampanie promocyjne i reklamowe. Kluczowe jest odpowiednie przygotowanie kampanii. Od określenia celu kampanii, poprzez ustawienie wieku odbiorcy, lokalizacji osób, w którym reklama będzie się wyświetlać, ogólnego i szczegółowego profilu takiego odbiorcy, aż po czas, kiedy taka reklama będzie aktywna. Jeśli podejdziemy do ustawienia wszystkich parametrów z odpowiednią uwagą nasza kampania odniesie sukces.
Działanie reklamowe na Facebooku. Na jaki format reklamowy postawić?
Prowadzisz stronę na Facebooku? Chcesz, aby słyszał o Tobie świat? Musisz postawić na reklamę. Do wyboru masz opcje płatne, jak i te darmowe. Na początku działalności w mediach społecznościowych, warto postawić na te darmowe rozwiązania. Szczególnie, kiedy nasz portfel nie jest wybitnie „wypasiony” i kiedy boimy się przepadania budżetu. Darmowe rozwiązania dają też możliwość „rozejrzenia się”, czego potrzebuje nasza grupa docelowa i jak do niej dotrzeć? Takie rozeznanie daje furtkę do odpowiednio przygotowanej i rozpisanej płatnej kampanii Facebook Ads. Reklamować biznes bez inwestowania możemy:
- linkując do profilu, gdzie się tylko da. Świetnie, kiedy mamy bloga – wtedy możemy realizować linkowanie w obrębie swojego portalu i generować ruch,
- założenie grupy tematycznej, gdzie będziemy motywować do interakcji/budować zaufanie i relacje, a jednocześnie będziemy czerpać informacje o potrzebach i oczekiwaniach naszych potencjalnych odbiorców,
- komentarze do postów innych użytkowników z pozycji naszej strony firmowej.
Marketing na Facebooku – Twój biznes na Facebooku…
Zrób pierwszy krok. Pokaż się z jak najlepszej strony w mediach społecznościowych. Docieraj do nowych osób, nowych klientów. Poczuj, że masz przewagę konkurencyjną na rynku. Skontaktuj się z nami – porozmawiamy o tym, jak z sukcesem reklamować swój biznes w sieci? Jak trafić do nowego grona odbiorców? Jak tworzyć posty, które zapewnią klikalność i interakcje pod postem? Dlaczego komentarze pod postem są tak ważne i jak wzmacniają zasięgi? O tym i o jeszcze wielu innych ważnych kwestiach chętnie z Tobą porozmawiamy!